FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercury 3,3hp 2 takt - woda w oleju spodziny
Autor Wiadomość
front247

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 14
Wysłany: 2020-05-13, 17:04   Mercury 3,3hp 2 takt - woda w oleju spodziny [Cytuj]

witam
Rok temu kupiłem taki silnik ,nie było z nim wiekszych kłopotów przepływałem cały sezon..teraz zrobiłem serwis..wymiana swiecy,czyszczenie gaznika,filtr paliwa itd..oraz wymiana oleju w spodzinie...po odkreceniu korków ledwo wypłyneła szaro kremowa maż...tam juz nie było nic co przypomina olej...musiałem strykawką przepłukiwac to wd 40 i breakcleanerem zeby to troche powyplywało..jedna piana..
Domyśliłem sie ze woda musiała tam sie dosatwac i zmieszać z olejem i teraz pytanie...Gdzie sa miejsca w których to sie może dziać? Domyslam sie ze korki od oleju ...je oczywiscie wymienie wraz z uszczelkami..simmering na srubie napedowej...także go kupie i spróbuje wymienić...ale..czy gdzieś jeszcze.?
Dodam że silnik podczas pracy w beczce po jakims czasie moze 3-5 minut na wodzie unosi sie taki jakby osad z oleju zmieszanego z wodą małe ilości ale jednak...jak wymieniłem wode na czysta i testoałem to jest to samo takie ciągnace sie kłaczki oleju w kolorze kawy z mlekiem.
Naprawiam troszke motory i auta i mam narzedzia i pewną wiedze ale przy silnikach zaburtowych nie grzebałem nigdy stąd prośba o pomoc. pozdrawiam
 
 
kazmir

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-13, 20:32    [Cytuj]

Do znudzenia powtarzam, jeśli chcesz dostać pomoc to podaj dane potrzebne do identyfikacji silnika. Model i numer silnika. Jeśli są problemy z numerem silnika (???) to dodaj do tego numeru -5/+5......najlepiej zdjęcie tabliczki z danymi.
Chodzi o to, że może być wersja belgijska, lub amerykańska. Czasami są znaczące różnice w budowie silnika.

Najczęściej ulega uszkodzeniu Simering ten za śrubą. Jest jeszcze jeden na wałku pionowym pod obudową pompy wody.
Korki wlewu i spuszczania oleju odpadają z tej wyliczanki. Musiały by być znacząco uszkodzone lub palcami dokręcane.

Silnik zanurzony w beczce ma odprowadzane spaliny do wody i naturalne będzie, że woda będzie z plamami oleju. W paliwie jest zawarty olej (mieszanka) do smarowania silnika. ;-)
 
 
front247

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 14
Wysłany: 2020-05-13, 22:26    [Cytuj]

kazmir napisał/a:
Do znudzenia powtarzam, jeśli chcesz dostać pomoc to podaj dane potrzebne do identyfikacji silnika. Model i numer silnika. Jeśli są problemy z numerem silnika (???) to dodaj do tego numeru -5/+5......najlepiej zdjęcie tabliczki z danymi.
Chodzi o to, że może być wersja belgijska, lub amerykańska. Czasami są znaczące różnice w budowie silnika.

Najczęściej ulega uszkodzeniu Simering ten za śrubą. Jest jeszcze jeden na wałku pionowym pod obudową pompy wody.
Korki wlewu i spuszczania oleju odpadają z tej wyliczanki. Musiały by być znacząco uszkodzone lub palcami dokręcane.

Silnik zanurzony w beczce ma odprowadzane spaliny do wody i naturalne będzie, że woda będzie z plamami oleju. W paliwie jest zawarty olej (mieszanka) do smarowania silnika. ;-)


Tak to prawda nie podałem..ponieważ po przejrzeniu serwisówek zauważyłem że różnce w poszczególnych wersjach tego silnika są....pomijalne. Ale oczywiscie twoja uwaga słuszna :)

Bardzo ci dziekuje rozwiałeś moje wątpliwości z tymi spalinami oraz z miejscami uszczelnień, studiuje serwisówki cały czas i doszedłem do tych miejsc. Bardzo dziekuje za pomoc:)
 
 
kazmir

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-14, 18:01    [Cytuj]

front247 napisał/a:
Tak to prawda nie podałem..ponieważ po przejrzeniu serwisówek zauważyłem że różnce w poszczególnych wersjach tego silnika są....pomijalne.

Czy pomijalne? 3.3 HP > 0D901217 - 0G710612 (Belgium) posiada pompę wody zaraz za śrubą napędową (już raczej nie stosowane rozwiązanie, a 3.3 HP > 0G710613 - 0T894576 (USA) pompa wody jest już standardowo na wałku pionowym, a to nie są zmiany kosmetyczne ;-) .
Tak, czy siak powodzenia w naprawie silnika ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH