FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2012-11-28, 03:26
O silnikach elektrycznych
Autor Wiadomość
selver
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 18:32   O silnikach elektrycznych [Cytuj]

Komentarz administratora - dyskusja wydzielona z wątku Nautica 1000


jachtowiec napisał/a:

uprzejmie informuję że Nautica 1000 ma w obcji (z której napewno skorzystam) silnik ELEKTRYCZNY. Uciąg 3,5 tony - 24 V. Nieco mniejsze bo o uciagu 2 600 kg. stosuje sie w tej chwioli np. w Philach. Jedna z nich po Nidzkim śmiga i stacjonuje "Pod dębem".


uciąg silnika elektrycznego 3.5 TONY? jesteś pewien że nie pomyliłeś jednostek? Albo łodziowego silnika elektrycznego z samolotowym turboodrzutowym? A może najpierw ustalimy co oznacza wg. Ciebie "uciąg"? BTW, fajny zestaw akumulatorów pasowałby do takiego "uciągu"...
Chyba zaczynam podzielać wrażenie kolegów że nie bardzo wiesz o czym piszesz. Twoje posty na temat wyższości Stoczni nad Garażem są, przyznaję, coraz zabawniejsze, ale też coraz bardziej niepokojące...
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2008-12-14, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szaman3
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 19:43    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
uprzejmie informuję że Nautica 1000 ma w obcji (z której napewno skorzystam) silnik ELEKTRYCZNY. Uciąg 3,5 tony - 24 V. Nieco mniejsze bo o uciagu 2 600 kg. stosuje sie w tej chwioli np. w Philach. Jedna z nich po Nidzkim śmiga i stacjonuje "Pod dębem".



Ot jachtowiec fachowiec jak z .... trąba. Nie zna znaków regulujacych ruch na drogach wodnych i nie wie co oznacza 12 na znaku B6. Ale teraz ten fachowiec od jachtów pobił rekord świata. Będzie miał na barce silnik elektryczny o uciagu 3,5 tony, na Phili od której przecież jest fachowcem jest stosowany silnik o uciągu 2600 kg :oops: A do tego elektrownia na brzegu i kabel energetyczny w wodzie. Ma chłop pojęcie.
Żeby było wiadomo o jakie zapotrzebowanie na energię chodzi podam następujące dane. Bardzo nowoczesny silnik z rodziny Torqueedo (gwódź Wiatr i Woda 2008) w wersji Cruise 2,0 ma uciąg 55 kg. Jest to porównywalne z uciagiem silnika spalinowego 6 KM. ALe nie ma nic za darmo, silnik Torqueedo Cruise 2,0 pobiera 2000W przy tym uciągu i jest zasilany z 24 V (pobór prądu ok. 85 A). Dwa akumulatory 12V 105 Ah pozwolą popływać z tym silnikiem nieco ponad godzinę (75 minut).
Jezeli przyjmiemy, że mamy silnik o uciągu 3,5 tony i o podobnej sprawności, to fachowiec jachtowiec będzie potrzebował do swojej barki źródła zasilania o mocy prawie 130 kW. Aby godzinkę popływać będzie potzrebował 100 akumulatorów o pojemności 105 Ah. Godzinka pływania Philą (jakeś 95 kW) to już tylko 80 akumulatorów 105Ah. Jachtowiec fachowiec powiedz, gdzie to 80 akumulatorów pomieściło się na Phili, przecież musisz to wiedzieć. A jak owa Phila się ładuje w porcie, to wyłączają wszysto w okolicy?
Ostatnio zmieniony przez Szaman3 2008-12-14, 22:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
[usuniety na zyczenie]
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 19:43    [Cytuj]

Selver - Są silniki elektryczne przeznaczone dla niedużych stateczków pływających w strefie ciszy .Najpopularniejsze silniki / dostępne i w Polsce / to Torqeedo . Przyczepne mają moc od 1HP do 6 Hp /patrz Travel401 lub Cruise 2.0/ Są produkowane rownież silniki montowane jako stacjonarne o znacznie większej mocy . Silnik Cruise na akumulatorze 200Ah duży jacht / pod 3 tony / z szybkościa około 5 knots popycha przez 2 godziny ,a z szybkością 2,6 knots /pół gwizdka / 16 godzin !!! . Swiat się zmienia od kiedy w Składnicy harcerskiej kupowałem swój pierwszy ruski/ przepraszam radziecki / silnik elektryczny :-)
Ostatnio zmieniony przez [usuniety na zyczenie] 2008-12-14, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
[usuniety na zyczenie]
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 19:51    [Cytuj]

Mariusz Główka --Pisaliśmy w tym samym momencie ;-) . Mam troszkę inne zdanie na temat Torqeedo . Korzystałem z takiego silnika i jestem raczej pewny że to jest 24V ,a na 401 -ce Skippi porusza się dosyć sprawnie przy wietrze pomiędzy 2-3 B .

[ Dodano: 2008-12-14, 19:52 ]
Prosze zatem o przeniesienie mojego postu
 
 
Szaman3
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 20:01    [Cytuj]

Admin trochę zamieszał z postami. Odpowiem na pytanie o zasilanie Torqueedo. Masz rację, źle spojrzałem, ten silnik jest zasilany z 24 V, co w niczym nie zmienia zapotrzebowania energetycznego i ilości akumulatorów. Przy 24 V i 2000W pobór bradu wyniesie ok. 85 A, czyli dwie godziny pływania to 170Ah na jeden akumulator. Jesli chodzi o wyliczenia energetyczne związane z super silnikami jachtowca tu nic się nie zmienia. 100 akumulatorów 105Ah na barke i 80 na Phile.
 
 
selver
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-14, 20:35    [Cytuj]

Nemo1 napisał/a:
Selver - Są silniki elektryczne przeznaczone dla niedużych stateczków pływających w strefie ciszy .[...] Swiat się zmienia od kiedy w Składnicy harcerskiej kupowałem swój pierwszy ruski/ przepraszam radziecki / silnik elektryczny :-)


dzięki za cenną informację, Nemo1, ale mam wrażenie że nie zrozumiałeś o co chodzi. Przeczytaj uważnie posty w tym wątku (jeśli można Cię prosić, oczywiście) zwłaszcza posty Mariusza. Silnikami elektrycznymi i napędem hybrydowym interesuję się może po amatorsku, ale od dość dawna, co wcale nie znaczy że zatrzymałem się na etapie Składnicy Harcerskiej. Ofertę Torqueedo znam, i nie zauważyłem w niej silników o uciągu 3.5 tony (ale mniejsza już o tego nieszczęsnego jachtowca...); na podstawie innych źródeł wnioskuję, że napędzanie standardowym silnikiem elektrycznym 120 funtowym 10 metrowej barki to wyłącznie awaryjne/portowe zastosowanie. Są inne rozwiązania, ale drogie i ciągle jeszcze mało rozpowszechnione.
 
 
[usuniety na zyczenie]
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-15, 11:21    [Cytuj]

selver napisał/a:
napędzanie standardowym silnikiem elektrycznym 120 funtowym 10 metrowej barki to wyłącznie awaryjne/portowe zastosowanie. Są inne rozwiązania, ale drogie i ciągle jeszcze mało rozpowszechnione.
.
Zgoda prawie 100-tu procentowa. ;-)
Toqeedo crusie 2.0 według danych jest przeznaczony do jachtów o masie 2,6 tony . Jeżeli sprzężymy dwa silniki to osiągamy moc pozwalającą na poruszanie się jachtu 3 tonowego właściwie w prawie każdych /po za skrajnymi/ warunkach wiatrowych .
Oczywiście cztery akumulatory 200ah 12V starczą na zaledwie dwie godziny ,ale przy maksymalnym obciążeniu . W warunkach słabszego wiatru można jechać na pół gwizdka ,a zużycie prądu jest wilokrotnie niższe .Koszt zakupu silników i akumulatorów jest niestety astronomiczny /silniki i akumulatory to około 20000zł!!!- abstrakcja /
Torqeedo wypuści w przyszłym sezonie silnik o uciągu dwa razy większym niż cruise2.0--Jestem ciekaw jaka będzie cena .
Co do czytania tematu --Zapoznałem się z wypowiedziami Jachtowca / nie komentuję /
O silnikach elektrycznych piszę tylko i wyłącznie informacyjnie ,a poruszanie barki takimi urządzeniami należy traktować jako ciekawostkę ,a nie jako stały napęd .
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1115
Wysłany: 2008-12-15, 12:31    [Cytuj]

Co do czytania tematu --Zapoznałem się z wypowiedziami Jachtowca / nie komentuję /
O silnikach elektrycznych piszę tylko i wyłącznie informacyjnie ,a poruszanie barki takimi urządzeniami należy traktować jako ciekawostkę ,a nie jako stały napęd .[/quote]

W barkach silniki elektryczne nie traktowane sa jako stały napęd tylko zamiast pagai. Kiedy silnik stacjonarny ulegnie awarii a członkami załogi będą np. dwie starsze osoby to pagaje im do nieczego.
Ale widze ze dla niektórych forumowiczów to jedynie ciekawostka. kiedy umieszczane były baterie słoneczne na jachtowych pawężach to tez dla wielu było ciekawostka. Teraz w jachtach takich nie wymieniamy akumulatorów.
Stocznie produkujące barki otrzymały od Torgedoo propozycje silników do stosowania jako pomocniczy napęd do barki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH