FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowości skuterowe na sezon 2020
Autor Wiadomość
funyo

Pomógł: 160 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6841
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-07, 23:15   Nowości skuterowe na sezon 2020 [Cytuj]

Jak zwykle jesienią wszyscy producenci odkrywają karty i prezentują swoje gamy modelowe na nadchodzący sezon.
W tym roku mamy kilka istotnych nowości dotyczących całkiem nowych modeli, technologii czy gadżetów...
Oczywiście, jak zwykle, pierwsze skrzypce gra "Wielka Trójka" - Bombardier, Kawasaki i Yamaha - ale śmielej pojawiają się też nowi/niszowi gracze, jak choćby Belassi (Burrasca).
Podobnie jak ma to miejsce w przemyśle samochodowym, również w przypadku skuterów wodnych producenci coraz chętniej kierują się w stronę elektromobilności, choć na razie można mówić raczej o próbach, niż o finalnym produkcie.
Tym niemniej na scenę wchodzą nowi gracze, tacy jak Narke, Nikola czy Taiga, którzy są skupieni wyłącznie na prądzie i być może za kilka lat zaczną się liczyć w globalnych zestawieniach. Ale również marki topowe pracują nad nowymi modelami, czego dowodem może być choćby niedawna prezentacja prototypu Sea Doo eGTI.

Bombardier
Bombardier jest największym światowym producentem skuterów wodnych. Ich marka, SeaDoo, jest chętnie wybierana przez miłośników wodnego szaleństwa z kilku powodów: szerokiej gamy modelowej, nowinek technologicznych czy dobrej relacji jakości do ceny. Najpopularniejszym modelem pozostaje Spark.
Na przyszły sezon Bombardier tradycyjnie odświeżył kolorystykę całej gamy oraz, co ważniejsze, zaprezentował nową odsłonę swego bestselera - GTI, oraz nowy wolnossący silnik 1.6 ACE.
Nowy skuter jest zbudowany od podstaw na zmodyfikowanym kadłubie ST3 i we wszystkich wersjach posiada dno wykonane z Polytecu drugiej generacji. Powiększono przestrzeń na nogi i oba schowki, zaś kanapa jest teraz dwudzielna. Znalazło się też miejsce na znany z większego GTXa system LINQ (do mocowania na rufie dodatkowego zbiornika czy lodówki).
W nowym modelu zastosowano też nowy wyświetlacz główny, a także zaimplementowano system audio.
Skuter może być napędzany dwoma wolnossącymi silnikami - 0.9 ACE o mocy 90KM, oraz nowym 1.6 ACE (130, 170KM).
Na platformie GTI oparty jest też nowy model GTR (teraz tylko w wersji 3-osobowej) napędzany doładowaną odmianą silnika 1.6 o mocy 230KM, a także nowy SD Wake o mocy 170KM.
Reszta gamy prezentuje się następująco: Sea Doo Spark 2UP i 3UP (60 i 90KM), Trixx 2UP i 3UP, GTX 170 (nowy silnik), 230 i 300, Wake PRO 230, RXTx 300, FishPRO 170 (nowy silnik), oraz pozostawiony całkiem bez zmian RXPX 300.

SD Spark Trixx 2UP


SD GTI SE


SD Wake 170


SD GTX LTD


SD Fish Pro



Yamaha
Yamaha stale walczy z Bombardierem o dominację na rynku skuterów, zmieniając się z nim miejscem na topie przy okazji nowych premier.
Jej marka, Waverunner, na sezon 2020 przeszła właściwie tylko kosmetyczne zmiany kolorystyki oraz dodano kilka gadżetów (głównie zwiększających funkcjonalność dodatków do modelu EX oraz VX).
Gama prezentuje się następująco: EX, EX Sport, EX DeLuxe (silnik 1.0, 100KM), EXR (1.0, 110KM i mniejsza masa), VX, VX DeLuxe, VX Cruiser (1.0, 125KM), VX Cruiser HO (silnik 1.8 o mocy 180KM), FX HO (1.8, 180KM), FX SVHO Sport i Cruiser (doładowany 1.8 o mocy 270KM), GP 1800 R (1.8, 270KM) oraz linia specjalna LTD (VX Cruiser HO i FX Cruiser SVHO z dedykowanymi dodatkami). Z gamy zniknął model VXR - właściwie to zmienił nazwę i teraz będzie występował jako GP 1800 HO.
Wisienką na torcie pozostaje dwusuwowy stojak SuperJet.


EX DeLux


EXR


VX DeLux


GP 1800 R


FX SVHO Cruiser



Kawasaki
Kawasaki jest najbardziej niszowym spośród globalnych producentów, choć to ich marka - Jet Ski - jest synonimem wszystkich skuterów wodnych.
W tym roku Kawasaki w końcu zaprezentowało długo oczekiwany nowy skuter, następcę STX 15 F - model STX 160.
Skuter nadal reprezentuje segment Entry, pozostając konkurentem VX oraz GTI, a napędza go "stary" silnik 1.5 o mocy 160KM. Podobnie jak konkurenci, nowy model ma dwudzielną kanapę i może być doposażony w system audio. W odróżnieniu od schodzącego modelu, nowy jest oferowany w trzech wersjach, różniących się wyposażeniem i kolorystyką - standard, X i LX. Dla wszystkich wersji wspólne jest dno wykonane z nowego kompozytu, elektroniczna przepustnica z trybami pracy silnika, nowy wzbogacony wyświetlacz, uchwyty na butelki przy kierownicy oraz nadal manualne sterowanie biegami (tym razem realizowane wajchą z lewej strony). Kształt kadłuba unowocześniono i w końcu przystaje on do konkurencji, pozostając spójnym z resztą modeli.
Stary model nadal pozostaje w ofercie w zeszłorocznych barwach.
Pozostała gama przeszła niewielki retusz kolorystyki i składa się z modeli: Ultra LX (1.5, 160KM, 310KM), Ultra SE, X i R (1.5, 310KM) oraz czterosuwowego stojaka SX-R (1.5, 160KM).


STX 160


STX 160 X


STX 160 LX


Ultra R


SX-R




Pozostałe

Belassi od kilku lat proponuje na wybranych rynkach swój niszowy skuter Burrasca wyposażony w 1.6litrowy silnik o trzech cylindrach, z charakterystycznym poczwórnym wydechem.


Burrasca




Skutery elektryczne

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej elektrycznych skuterów "bliskich seryjnej produkcji", które obiecują doskonałe osiągi przy zachowaniu odpowiedniego zasięgu na bateriach.
Trzeba tu wymienić Narke ElectroJet, Taiga Orca czy Nikola Wav. Na razie jednak maszyny te dobrze wyglądają jedynie na zdjęciach promocyjnych - filmy z ich udziałem nie potwierdzają obiecywanej dynamiki, ale być może chodzi o element zaskoczenia.
Na dzień dzisiejszy skutery elektryczne to nadal pieśń przyszłości...
...choć coraz bliższej.


Narke


Taiga


Nikola


SD eGTI
Ostatnio zmieniony przez funyo 2019-10-08, 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28045
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-07, 23:21    [Cytuj]

Nowy Spark od poprzedników różni się czymś istotnym poza szatą graficzną?
 
 
~krak

Pomógł: 20 razy
Wiek: 66
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 328
Skąd: Warmia
Wysłany: 2019-10-07, 23:40    [Cytuj]

Paweł, może trochę w przybliżeniu - ceny :evil: :mrgreen:
 
 
funyo

Pomógł: 160 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6841
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-10-08, 01:02    [Cytuj]

Spark różni się detalami, jak nowa bardziej miękka kanapa, czy opcjonalne dodatki typu zestaw audio, osłony manetek...
Ceny na nowy sezon nie są jeszcze znane, ale powinny być zbliżone do tegorocznych plus małe korekty kursowe. Najtańszym modelem na rynku pozostaje Spark za ok. 27tys, potem jest EX za niecałe 40tys. Segment entry, czyli GTI, VX, STX to koszt od 45 do 60tys, a dalej są Ultry, FXy i GTXy, których ceny dochodzą do niemal 90tys.
 
 
~Agnieszka14

Pomogła: 21 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2016
Posty: 510
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-08, 16:48    [Cytuj]

seadoo gti sd - jeździłabym🤩
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH