FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2018-03-19, 20:22
Stewa dziobowa z ujemnym kątem nachylenia
Autor Wiadomość
~maski

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-04-13, 11:18    [Cytuj]

A zwiększone pole ostrzału artylerii pomocniczej ?
... też pewnie nie ;)
 
 
<|axa_man

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 1454
Skąd: Łódź-żaglowa
Wysłany: 2018-04-13, 11:40    [Cytuj]

Ujemny kat nachylenia kojarzy mi się z takim filmem znalezionym w sieci.

www.youtube.com/watch?v=s8tu7ob8ZzI
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6402
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-04-13, 11:43    [Cytuj]

axa_man napisał/a:
Ujemny kat nachylenia kojarzy mi się z takim filmem znalezionym w sieci.

www.youtube.com/watch?v=s8tu7ob8ZzI



Że tak powiem "po łódzku" : nie łape . :roll:
 
 
<|axa_man

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 1454
Skąd: Łódź-żaglowa
Wysłany: 2018-04-13, 12:11    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
axa_man napisał/a:
Ujemny kat nachylenia kojarzy mi się z takim filmem znalezionym w sieci.

www.youtube.com/watch?v=s8tu7ob8ZzI



Że tak powiem "po łódzku" : nie łape . :roll:


Wytłumaczę po "Bałucku" :P

Budowa tamy dla wody, widać wyraźnie jak woda "hamuje" "to coś" napływając na wysuniętą "ujemnie" płaszczyznę :) Dla mnie ujemny kąt dziobowy działa podobnie - hamuje :)
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 62 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6402
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-04-13, 12:30    [Cytuj]

Ale ta płaszczyzna nie jest ujemna, ona jest pionowa .
 
 
<|yrb

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 394
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-13, 21:21    [Cytuj]

Mało jest informacji po polsku, raczej należy szukać frazy "Inverted bow" (nawet strona na wiki nie ma polskiego tłumaczenia). Z tego co znalazłem na szybko w materiałach eng.:

plusy:
- zwiększona długość linii wodnej,
- większa prędkość graniczna,
- mniejszy opór hydrodynamiczny

minusy:
- "ujemna wyporność" czyli tendencja do nurkowania pod falami

Powyższe sprawia, że takie rozwiązania są stosowane najczęściej w szybkich jachtach motorowych lub katamaranach. Czy to się sprawdzi w tradycyjnych jachtach żaglowych - nie wiem, nie jestem konstruktorem jednak chyba ktoś to policzył?
Ostatnio zmieniony przez yrb 2018-04-13, 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 218 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 10194
Wysłany: 2018-04-13, 21:48    [Cytuj]

yrb napisał/a:

plusy:
- zwiększona długość linii wodnej,
- większa prędkość graniczna,



Te argumenty padały już i w tym wątku. Nie rozumiem jednak logiki. Oczywistym jest dla mnie, że największa długość linii wodnej mieści się między pionami. Czyli przy długości kadłuba 7m nie da się zrobić linii wodnej dłuższej niż 7m - niezależnie od tego jakbyśmy nie czarowali z kątem pochylenia dziobnicy.
Ten argument miałby rację bytu gdybyśmy mierzyli taki parametr jak długość pokładu (przy czym, nie wiedzieć czemu - tylko w części dziobowej, gdyż w części rufowej i tak liczy się długość kadłuba a nie pokładu). Tego jednak nigdy się nie robi - bo do niczego nie jest potrzebne. Zatem argument o większej długości linii wodnej, a więc i prędkości jest bez sensu.

Ja bym powiedział, że nie jest to "dłuższa linia wodna", tylko krótszy pokład przy takiej samej długości kadłuba.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-14, 08:20    [Cytuj]

Mogę zaproponować przezwisko dla omawianego koromysła:
Schleswig-Holstein.
Daleko nie każdy pancernik wyglądał aż tak szkaradnie. Obejrzyjcie sobie chociażby USS Iowa, a nawet i Bismarcka żeby nie było że do Niemców jestem uprzedzony.
A na Forum przyjdzie pewnie rozpisać nową edycję konkursu na najbrzydszy jacht :oops:
Prowokacja stylistyczna (nie po raz pierwszy zresztą w przypadku tego konstruktora), nic ponadto.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2018-04-14, 08:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 121 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-04, 21:34    [Cytuj]

Piękna żegluga
Hydroskrzydło dla przeciwdziałania przechyłowi ( oczywiście wyciąga też trochę kadłub z wody ) ale popatrzcie na to wyrzucanie wody do góry przez dziobnicę .
Czy to jest działanie ujemnego kata dziobnice - czyli nie pcha wody w wodę tylko w rzadkie środowisko czyli minimalizuje opory ?
Mokro ale szybko
:lol:

.https://www.youtube.com/watch?v=wJivEpepdlo
Uwaga . Dezaktywacja kropką
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 466 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 31172
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-04, 21:35    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Piękna żegluga
Hydroskrzydło dla przeciwdziałania przechyłowi ( oczywiście wyciąga też trochę kadłub z wody ) ale popatrzcie na to wyrzucanie wody do góry przez dziobnicę .
Czy to jest działanie ujemnego kata dziobnice - czyli nie pcha wody w wodę tylko w rzadkie środowisko czyli minimalizuje opory ?
Mokro ale szybko
:lol:

.https://www.youtube.com/watch?v=wJivEpepdlo
Uwaga . Dezaktywacja kropką


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH