FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

N Fun Yachting

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2015-07-14, 23:38
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-05-08, 22:52    [Cytuj]

Przypominam, że politykę uprawiamy wyłącznie w jednym dziale.
https://forum.mazury.info.pl/viewforum.php?f=133
W pozostałych można zarobić bana za politykowanie.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-05-16, 08:53    [Cytuj]

Cytat:
Na terenie przekopu Mierzei Wiślanej jest ok. 1,4 tony bursztynu o szacunkowej wartości 1,4 mln zł - poinformował w środę na konferencji prasowej minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Według Gróbarczyka, wartość bursztynu, który znajduje się na obszarze objętym przekopem, oszacowano na podstawie badań i próbnych odwiertów. "W obszarze, w którym kopiemy, znajduje się ok. 1 tona 400 kg bursztynu. Stosując szacunkowy przelicznik 1 tys. zł za kilogram, jest to 1 mln 400 tys. zł" - mówił minister.

Gróbarczyk podkreślił, że dla resortu priorytetem jest budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną. "To jest główny cel realizacji zadania" - mówił. Przypomniał, że 22 maja mają zostać otwarte oferty, które wpłyną w przetargu na realizację przekopu.

Jak dodał dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Wiesław Piotrzkowski, opłacalne będzie pozyskanie bursztynu tylko z jednego złoża - B. Wyjaśnił, że bursztyn znajduje się w dwóch złożach - w złożu A, które jest bliżej Zatoki Gdańskiej i w złożu B znajdującym się na południe od niego. "W złożu A jest to ok. 900 kg, a w złożu B - ok. 500 kg" - dodał.

"Kalkulacje co do kosztów pozyskania wykazały, że 1 mln 400 tys. zł to kilkakrotnie mniej od kosztów pozyskania bursztynu z obu złóż" - poinformował.

Podkreślił, że z badań geologicznych wynika, iż "nie pokryjemy całej budowy kanału żeglugowego, sprzedając pozyskany bursztyn".

Podczas badań, jak wyjaśniła wicedyrektor ds. technicznych Urzędu Morskiego w Gdyni Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, wykonano 39 otworów fi 350. "Były to otwory wiercone, bo chodziło nam o to, by nie pogorszyć parametrów gruntu do budowy samego przekopu. Ze złoża południowego, które chcielibyśmy odzyskać pochodzą największe kawałki bursztynu. W pozostałych jest taka drobnica, że może służyć jedynie do zrobienia nalewki bursztynowej" - mówiła. Dodała, że cena rynkowa największych kawałków bursztynu ze złoża B to 600-1000 zł za kilogram, zaś kawałeczków z A - kilkadziesiąt do 100 zł za kilogram.

Stelmaszyk-Świerczyńska zaznaczyła, że wydobycie ze złoża południowego wiąże się z ręcznym przesianiem 7 tys. metrów sześciennych piasku przez 5-mm sita. Zaznaczyła, że koszt wydobycia będzie większy niż przewidywana wartość bursztynu. "Ale najcenniejsze złoże, mimo nieopłacalności wydobędziemy, by zostało do dyspozycji skarbu państwa i budżetu. (...) I tak wkładamy w to pieniądze, bo samo wykonanie badań kosztowało 400 tys. zł" - wyjaśniła. Dodała, że bursztyn znajduje się ok. 20 metrów pod poziomem terenu.

"Na tę chwilę, w przetargu, wykonawca ma wykonać tylko przesianie, a tzw. nadziarno, czyli to co zostanie na sicie, ma włożyć w wielkie big bagi i przekazać inwestorowi - czyli nam. Natomiast dalsza procedura będzie przedmiotem osobnego przetargu" - poinformowała.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł

.https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/grobarczyk:-na-terenie-przekopu-mierzei-wislanej-14-t-bursztynu-o-wartosci-14-mln-zl-.html
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 14034
Wysłany: 2019-05-16, 09:24    [Cytuj]

A podobno wydobyty bursztyn miał sfinansować tą inwestycję :-P
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-05-16, 09:37    [Cytuj]

zenek napisał/a:
A podobno wydobyty bursztyn miał sfinansować tą inwestycję :-P


Na miejscu decydentów oddałbym sprawę wydobycia bursztynu prywatnym przedsiębiorcom w zamian za to co znajdą w ziemi. Zarobiliby na bursztynie, a wydobyte kruszywo sprzedaliby ludziom na prywatne działki. Państwo miałoby tę część inwestycji bezpłatnie.

W Giżycku podobnie stało się z Galeonem stojącym obok portu żeglugi. Miejscowy przedsiębiorca rozebrał go i wywiózł w zamian za złom, którego tam było sporo. Nikomu innemu to się nie opłacało. Wziął kilku "złomiarzy" którym dał sprzęt, a oni mu to ręcznie pocięli. Zyskiem się podzielili.

Przecież na mierzei ludzie wydobywają bursztyn nielegalnie niszcząc las. Na pewno znają sposoby jak to zrobić tanio.
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 107 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7506
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-05-16, 09:37    [Cytuj]

zenek napisał/a:
A podobno wydobyty bursztyn miał sfinansować tą inwestycję :-P


Może do tego czasu znajdą złoto Wrocławia :mrgreen:

Sławek
 
 
~najmita

Pomógł: 72 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6124
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-05-16, 20:26    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Na miejscu decydentów oddałbym sprawę wydobycia bursztynu prywatnym przedsiębiorcom w zamian za to co znajdą w ziemi. Zarobiliby na bursztynie, a wydobyte kruszywo sprzedaliby ludziom na prywatne działki. Państwo miałoby tę część inwestycji bezpłatnie.

W Giżycku podobnie stało się z Galeonem stojącym obok portu żeglugi. Miejscowy przedsiębiorca rozebrał go i wywiózł w zamian za złom, którego tam było sporo. Nikomu innemu to się nie opłacało. Wziął kilku "złomiarzy" którym dał sprzęt, a oni mu to ręcznie pocięli. Zyskiem się podzielili.


Czy było to działanie legalne?
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-05-16, 20:28    [Cytuj]

Kasków nie mieli. :-P ...ale cel został osiągnięty.
 
 
~najmita

Pomógł: 72 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6124
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-05-16, 20:29    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Kasków nie mieli. :-P ...ale urząd pozbył się problemu tanio.


Tak myślałem 8-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-28, 08:24    [Cytuj]

Kapitan Żurawski o budowie kanału.

 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 197
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-07-15, 14:26    [Cytuj]

Cytat:
Przetarg na przekop Mierzei Wiślanej rozstrzygnięty

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej złożyła belgijska spółka N.V.Besix SA ze spółkami NDI SA oraz NDI sp. z o.o.; cena za wykonanie prac wynosi 992 mln 270 tys. 523 zł - poinformowali przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-28, 09:21    [Cytuj]

Cytat:
Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Grzechotkach zlikwidowali polsko-rosyjski kanał przerzutowy na Zalewie Wiślanym. Zatrzymani mężczyźni zajmowali się przemytem i obrotem nielegalnych papierosów oraz bursztynu na ogromną skalę. Gdyby nielegalny towar trafił na polski rynek straty Skarbu Państwa wyniosłyby ponad 6,5 mln zł.
Mechanizm funkcjonowania grupy był dopracowany w szczegółach. Obywatele Federacji Rosyjskiej na pokładach rosyjskich jednostek pływających przemycali z obwodu kaliningradzkiego wyroby tytoniowe oraz bursztyn. Następnie nielegalny towar nabywali Polacy i samochodami przewozili na teren województwa warmińsko-mazurskiego.

Gazeta Olsztyńska

Może przekop jest po to, aby lepiej kontrolować przemytników, bo obecnie jest zbyt duży ruch?
 
 
<|taras

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 572
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-08-31, 12:00    [Cytuj]

Cytat:
Czy cały przekop Mierzei Wiślanej stracił właśnie sens? Wskazuje na to nowe stanowisko ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, który w odpowiedzi na senatorskie zapytanie stwierdził, że rząd nie przewiduje pieniędzy na pogłębienie toru do elbląskiego portu


.https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/przekop-mierzei-wislanej-rzad-nie-poglebi-elblaskiego-portu/330fpcw

Źródło może nie z tych najpewniejszych, ale są na sali jacyś zdziwieni misiem? ;-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-31, 12:38    [Cytuj]

Giżycką Ekomarinę też wybudowało miasto kosztem potrzeb jego mieszkańców. Teraz buduje kolejny port przy ujściu kanału Łuczańskiego. Z budżetu państwa remontowane są jedynie kanały.
 
 
<|taras

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 572
Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-08-31, 13:36    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Giżycką Ekomarinę też wybudowało miasto kosztem potrzeb jego mieszkańców. Teraz buduje kolejny port przy ujściu kanału Łuczańskiego. Z budżetu państwa remontowane są jedynie kanały.

Szukam i szukam związku z powyższym i jakoś nie łapię
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-31, 14:28    [Cytuj]

Związkiem jest źródło finansowania inwestycji. Miasto Elbląg będzie miało połączenie z morzem i może wybudować sobie przecież tyle portów ile zechce, kosztem swoich podatników. Jak Giżycko.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-08-31, 14:33    [Cytuj]

Przepraszam. Nie doczytałem, że chodzi o tor wodny.
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 14034
Wysłany: 2019-09-03, 07:52    [Cytuj]

Czyżby zaczęły się schody z pieniążkami :-P ?
Cytat:
Przekop Mierzei Wiślanej. Rząd zmienia decyzję, inwestycja straciła sens?

Czy cały przekop Mierzei Wiślanej stracił właśnie sens? Wskazuje na to nowe stanowisko ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, który w odpowiedzi na senatorskie zapytanie stwierdził, że rząd nie przewiduje pieniędzy na pogłębienie toru do elbląskiego portu, tak by mogły wpływać nim barki. Bez tego upada argument o ekonomicznej opłacalności przekopu.
Senator Jerzy Wcisła (Platforma Obywatelska) zapytał ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej o to, czy zabezpieczono pieniądze na inwestycję w porcie w Elblągu. I ku jego zdziwieniu okazało się, że nie. Ministerstwo odpowiedziało, że „inwestycje portowe będzie to zadanie w gestii zarządu portu, dlatego też nie znajduje się w programie” - chodzi o program budowy kanału.

Informacją tą zaskoczony był Witold Wróblewski, prezydent miasta, bo jak podkreśla w rozmowie z serwisem info.elblag.pl, jeszcze w kwietniu na spotkaniu z ministrem usłyszał zapowiedź, że infrastruktura ta ma być finansowana ze skarbu państwa.

- Zdziwiła mnie informacja dotycząca toru wodnego, bo znajduje się on na terenie rzeki Elblągu, a to są już wody morskie i zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich, przy portach małych, takich jak port w Elblągu, tego typu infrastruktura jest finansowana ze skarbu państwa. Taką zapowiedź usłyszeliśmy też w kwietniu na spotkaniu z panem ministrem. Dyskusja była jedynie co do działki, na której można złożyć refulat, czy ta, którą proponuje miasto, jest wystarczająca. Nie było nic o tym, żeby to samorząd miał tor wodny pogłębiać. Stąd moje zaniepokojenie i zaskoczenie. W tej sytuacji będę musiał wystąpić do pana ministra w tej sprawie. To jest zupełnie inna informacja niż ta, którą usłyszeliśmy w kwietniu na spotkaniu z samorządowcami - tłumaczy Wróblewski.

Jak podkreśla Artur Zgliński, dyrektor Portu w Elblągu, ustawa o portach i przystaniach morskich jest w tym względzie jednoznaczna. - w portach i przystaniach morskich budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury zapewniającej dostęp do portów i przystani morskich jest finansowana ze środków budżetu państwa - tłumaczy Zgliński w rozmowie z info.elblag.pl.

Przytacza on także przepisy ustawy o rachunkowości, która też obowiązuje port. Zgodnie z nimi prowadzenie inwestycji na terenie, który nie należy do portu jest przestępstwem i działaniem na szkodę spółki.

Gdy rząd PiS ogłaszał inwestycję przekopu Mierzei Wiślanej, a potem także bronił jej sensu, gdy była krytykowana, to wielokrotnie podkreślano, jak dużą jest szansą na rozwój portu elbląskiego. Jednak brak pogłębienia toru do portu oznacza, że rozwoju nie będzie.

- Powiedzmy sobie szczerze, wybudowanie kanału bez przystosowania portu do parametrów kanału, będzie miało znaczenie jedynie turystyczne. Żadna barka, która dzisiaj wpływa do Elbląga, nie będzie płynęła drogą morską, tylko przez Zalew Wiślany tak, jak do tej pory. Ten kanał będzie nieużyteczny, popłyną nim większe jachty, ale to nie spowoduje ekonomicznej opłacalności tego przedsięwzięcia - zauważa senator Wcisła.
źródło-:https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/przekop-mierzei-wislanej-rzad-nie-poglebi-elblaskiego-portu/330fpcw
 
 
~karcit

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-09-03, 08:28    [Cytuj]

Nie ma bursztynu - nie ma pieniędzy. :mrgreen:
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28641
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-09-18, 08:33    [Cytuj]

Na Mierzei Wiślanej pojawił się ciężki sprzęt. "Ekolodzy" podkreślają, że prace wykonywane są nielegalnie. Zapowiadają interwencję i jak twierdzą - do tej pory nie otrzymali odpowiedzi na odwołanie do GDOŚ. Podobno już jest kilka miesięcy po terminie. Rzekomo również "UE nakazała wstrzymanie wszelkich prac do czasu wyjaśnienia". Z kolei Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Technicznych twierdzi, że obecnie na terenie inwestycji trwają prace przygotowawcze związane z usuwaniem i przemieszczaniem roślinności w obrębie siedliska na Zalewie Wiślanym i jest na to zgoda Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie. Prace polegają na wyjęciu trzciny, szuwaru za pomocą ciężkiego sprzętu, np. koparek, przewiezieniu wyjętych roślin i zasadzeniu ich w innym miejscu.

Co o tym myślicie?
 
 
rba555

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 197
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-09-18, 08:37    [Cytuj]

Kiełbasa wyborcza. Trzeba pokazać że "budujemy".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH