FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2019-06-25, 16:13
Przepisy unijne a import dwusyfów
Autor Wiadomość
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-25, 13:45   Przepisy unijne a import dwusyfów [Cytuj]

Od pewnego czasu pojawiają się w ofertach internetowych nowe zaburtowe dwusyfy, takie z przepłukiwaniem cylindra mieszanką paliwową zawierającą domieszkę oleju, której część trafia wprost do wody z pominięciem komory spalania. Kuszą one nabywców nie tylko niską ceną w porównaniu z silnikami czterosuwowymi oferowanymi przez uznane na rynku firmy, ale i wciąż pokutującymi przesądami, takimi jak rzekomy wymóg transportu czterosuwów wyłącznie w pozycji pionowej, oraz większa jakoby niezawodność (tylko dlaczego jeździ się obecnie samochodami a nie serenkami?) tudzież cała litania pseudofachowych porad:

Jak to ma być na mały, lekki jacht... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być na ciężki, powolny jacht... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być używane do holowania... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być na morze... - to tylko dwusuw...
Jak to ma być na rzeki - to tylko dwusuw...
Jak to ma być na jacht klubowy... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być udostępniane do czarteru... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być użytkowane intensywnie... - to tylko dwusuw;
Jak to ma być używane jedynie sporadycznie... - to tylko dwusuw;
Jak to ma pływać przy niskiej temperaturze otoczenia... - to tylko dwusuw;
Jak to ma pływać w upałach... - to tylko dwusuw;


itd itp, cokolwiek komu przyjdzie do głowy.

W związku z powyższem, zmotywowany faktem że na jednym z forów żeglarskich pojawili się zainteresowani zakupem tych wynalazków a co gorsze próbujący usprawiedliwiać łamanie prawa ("jakie ma znaczenie te kilkanaście litrów benzyny spalone przeze mnie w 2T w ciągu całego sezonu, skoro tamten oto właściciel motorowki potrafi spalić w swoim potężnym 4T kilkadziesiąt a nawet kilkaset litrów dziennie") w dniu 11 czerwca wystosowałem do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej pismo o treści:

Cytat:
Szanowna Pani Dyrektor

Jak wiadomo, od dnia 01.01.2009 obowiązuje zakaz wprowadzania na rynek krajów UE dwusuwowych zaburtowych silników przyczepnych. Nie dotyczy to jedynie silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, np. E-Tec produkowanych przez firmę Evinrude oraz OptiMax firmy Mercury. Tradycyjne dwusuwy wyposażone w gaźnik i smarowane olejem dodawanym do benzyny nie spełniają obowiązujących norm ochrony środowiska, toteż podlegają zakazowi.

Tymczasem od pewnego czasu oferowane są w internecie i pojawiają się w użytkowaniu produkty które na polski rynek trafiać nie powinny. Niektóre z nich, w szczególności KD177 firmy Kraft & Dele wyglądają na rzemieślniczą przeróbkę dostępnych w sklepach ogrodniczych podkaszarek spalinowych (może producent liczył że skoro mają otwarty wydech w powietrze zamiast do wody to nie podlegają zakazowi) ale są też niewątpliwie fabrycznie oryginalne silniki zaburtowe, jak np. oferowane na portalu [spam] silniki marki STORM:

[spam]

W ofercie można obecnie znaleźć aż 11 dwusuwów, o mocy od 3,5KM do 18KM. Zewnętrznie przypominają one dawno już wycofane z rynku wyroby firm Tohatsu lub Suzuki. Oczywiście wszystkie one mają smarowanie mieszankowe, skutkujące wyrzucaniem do wody tłustych spalin, zawierających też znaczną ilość niespalonej mieszanki. Na przykładzie silnika STORM 13,5KM:

[spam]

Dane techniczne:

Pojemność: 246 ccm - 2 cylindry
Moc: 13.5KM (9,9kW)
Średnica/Skok tłoka: 56/50 mm
Obroty min/max: 900/5500 r/min
Ilość oleju w skrzyni: 250ml
Zbiornik paliwa: zewnętrzny 24 litry
Paliwo: PB95+olej (50:1) - pierwsze 10 godzin pracy 30:1
Rozruch: ręczny
Śruba napędowa: tak, 3-9 1/4"x8"
Przełożenie: 27/13
Biegi: 3 - przód - neutral - tył

Układ chłodzenia: chłodzony wodą, wydech pod wodą
Długość kolumny: długa "L" (56cm od pawęży do płetwy antykawitacyjnej)
Długość/Szerokość/Wysokość: 60/34/105 cm
Waga: 38kg

Proszę o wyjaśnienie legalności wprowadzania na rynek takich niebezpiecznych dla środowiska naturalnego produktów.

Tomasz Janiszewski


I w dniu wczorajszym otrzymałem odpowiedź, że moje pismo zostało przekazane Dyrektorowi Urzędu Morskiego w Gdyni, jako organowi właściwemu do rozpatrzenia sprawy.
O wynikach poinformuję na forum!

Tomek Janiszewski

Usunięto linki komercyjne
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2019-06-25, 16:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-05, 08:54   Re: Przepisy unijne a import dwusyfów [Cytuj]

W ostatnich zaś dniach lipca UM Gdynia poinformował mnie że sprawę kieruje do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Najwidoczniej uznano że jest coś na rzeczy.

Tomek Janiszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH