FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Workerus 850 Maestro
Autor Wiadomość
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-05-27, 21:43    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
(...) Jak postawisz żagle na Kisajnie to pewnie się rozkleisz ;-)



Tak, zapiję się na śmierć ze szczęścia, wypadnę za burtę, utopię się,
a "Hultaj" odpłynie sam w siną dal ... ;-)
 
 
<|Tobo

Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 2932
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2019-05-27, 22:08    [Cytuj]

Taaaak. Oczka zabłysną słonym płynem.... i nie będzie to bałtycka fala 8-)
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-05-30, 14:03    [Cytuj]

Mordęga przy jachcie. Ustawiane są szablony na nadbudówkę.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 104 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-06, 23:46    [Cytuj]

Dla prawidłowej oceny sytuacji i wykonawcy zobowiązani jesteśmy przekazać Wam informację o wstrzymaniu w czwartek 30.05 prac przy wykończeniu nadbudówki.
Prace wstrzymał Artek po przymiarkach w kabinie WC - miał za nisko pod głową.
Są rozważane różne warianty rozwiązania , w tym zaproponowane przez wykonawcę.
Wczoraj na ten temat Artek rozmawiał z konstruktorem.
Ma obiecane propozycje na początek przyszłego tygodnia.
Artek ma teraz dużo spraw służbowych i myślę , ze jak się trochę uwolni to sam Wam opowie coś więcej.

Wnioski
Przyjęta technologia wykonania umożliwia zmiany nawet na takim etapie.
To opóźnienie ( od zatrzymania prac do podjęcia decyzji + niezbędne dostosowanie ) nie obciąża wykonawcy.
Dla mnie oznacza to uzasadnione przesunięcie terminu z końca czerwca na koniec lipca.
Lepiej teraz to opóźnić , zrobić tak aby armator był zadowolony niż męczyć się do końca życia tego jachtu.
Trzymam kciuki
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 104 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-09, 14:23    [Cytuj]

Artek wczoraj był w stoczni.
Wcześniej przekazał poprawki zaproponowane przez projektanta , już zostały zasymulowane.
W WC się mieści i wyglądał na zadowolonego także ze zmian w messie.
Czas dla wykonawcy znowu ruszył.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-06-12, 18:25    [Cytuj]

To jest stan z ostatniej soboty.
Konstruktor jachtu zgodził się na korektę linii nadbudówki, aby zyskać przestrzeń w kingstonie.
Ta korekta została wykonana do soboty. Został też powiększony kingston od strony wnętrza. Była ściana skośna w kierunku środka, a skorygowana na równoległą do osi wzdłużnej jachtu.
Przesunięto nieco w kierunku dziobu zabudowę kambuza, którą za budowani niezgodnie z moimi szkicami wykonawczymi, za blisko kokpitu.
Dokonano też korekty geometrii kadłuba na rufie - to była z kolei inicjatywa szkutnika.

20190608_125528.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 2,02 MB

20190608_125535.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,32 MB

20190608_125539.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,3 MB

20190608_125544.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,64 MB

20190608_125549.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,86 MB

20190608_125553.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,29 MB

20190608_125556.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,99 MB

20190608_125603.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,48 MB

20190608_125609.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,83 MB

20190608_125613.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,85 MB

20190608_125629.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,59 MB

20190608_125633.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,57 MB

20190608_125640.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,87 MB

20190608_125645.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,65 MB

20190608_125649.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,94 MB

20190608_125650.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,79 MB

20190608_125717.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,21 MB

20190608_125744.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,27 MB

20190608_125803.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,59 MB

20190608_125810.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,62 MB

20190608_125820.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 3,05 MB

20190608_125824.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,11 MB

20190608_125826.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,85 MB

20190608_125841.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,69 MB

20190608_125833.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,86 MB

20190608_125843.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 2,31 MB

20190608_125845.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,24 MB

20190608_125848.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 2,06 MB

20190608_130007.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 2,06 MB

20190608_130009.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 2,41 MB

 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-06-12, 18:28    [Cytuj]

Tu widać skalę korekty zarysu nadbudówki.
Zmniejszono półpokłady, zyskując na przestrzeni
w kingstonie. Oczywiście korekta jest symetryczna
dla linii nadbudówki.

zmiana linii Workerusa &#8212; polepsz.jpeg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 172,39 KB

 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-06-12, 18:30    [Cytuj]

A tu stan z dzisiaj.
Budowany jest ruszt na zabudowę dachu kabiny.

20190612_130934.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 936,75 KB

20190612_130948.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 892,32 KB

20190612_130951.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1008,04 KB

20190612_131359.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 886,08 KB

20190612_131406.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 822,28 KB

20190612_131401.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 873,63 KB

20190612_131408.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 774,49 KB

20190612_131410.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 861,5 KB

 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 104 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-12, 18:47    [Cytuj]

Trochę się ruszyło.
Ciekawe co zrobią do wtorku
Trzymam kciuki
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 191 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8950
Wysłany: 2019-06-12, 21:26    [Cytuj]

Arturze, rozszerzenie nadbudowki wyolbrzymilo problem o jakim pisałem już Tobie na samym początku: szerokość półpokładów. 20cm szerokości bez relingu? Nie do zaakceptowania jak dla mnie. Ty zwyczajnie nie przejdziesz po polpokladzie z torbą w porcie. Chyba że źle rozumiem tą zmianę?

Jak w takiej sytuacji wygląda sprawa wózków szotowych? Zmienia się kąt pracy foka? Jaki będzie teraz?

Cały czas zwracam Twoją uwagę na ergonomię półpokładów i komunikację z dziobem. Już widać więcej na żywo, więc oceń to dopóki nie jest za późno.
 
 
funyo

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6650
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2019-06-13, 10:33    [Cytuj]

No właśnie. Czy półpokłady nie będą za wąskie?
A jeśli nawet ich szerokość Ci odpowiada, to czy nie lepiej byłoby, aby miały stałą szerokość, czyli żeby ścianka boczna kabiny była wygięta w łuk równolegle do burty?
Ew. żeby jej część od strony kokpitu (ten trapez za oknem) była pod innym kątem, tak żeby zniwelować zwężenie na półpokładach?
Starałem się to uchwycić na poniższej grafice...

workerus.polpoklad.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 1,47 MB

 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 191 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8950
Wysłany: 2019-06-13, 12:27    [Cytuj]

Arturze, rzeczy na które zwracałem uwagę na etapie projektu, zwrócę i teraz ponownie:
1. Część dziobowa - moim zdaniem przejście jest niebezpieczne. Przy braku relingów jaki planujesz jest to moim zdaniem poważny problem. Nie ma gdzie postawić stopy. A zważając na to, że nie planujesz też stoprelingów - sutuacja jest po prostu NIEBEZPIECZNA.

2. Jaka jest szerokość w miejscu gdzie zaznaczyłem znakiem zapytania? Jeżeli 20 cm, to zrób eksperyment: przejdź się po belce gimnastycznej o szerokości 20 cm z torbą, mając z prawej ściankę, na której jest handreling na wysokości ok. 40 cm nad belką. Dodaj do tego w swojej wyobraźni kiwanie/przechył spowodowany Twoją masą. Nie masz gdzie postawić jednocześnie 2 nóg i nie masz jak przestawić prawej stopy idąc po lewej burcie.

3. Łuk nadbudówki chyba też spowoduje, że tamtędy nie przejdziesz (bo będzie jeszcze handreling, a z drugiej strony ogranicza bom).

Przemyśl to, nie olewaj tematu. Jeszcze jest na to czas.

workerus.polpoklad.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 257,65 KB

Ostatnio zmieniony przez plitkin 2019-06-13, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Emill`76

Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 3789
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2019-06-13, 12:44    [Cytuj]

Podzielam uwagi Wiktora . Półpokłady będą zdecydowanie za wąskie :-/ Braku sztorm relingów , przy tak wąskich półpokładach ...zupełnie nie mogę sobie wyobrazić ....
Wygodniejszy kibel zawsze Artku znajdziesz w porcie . Tu natomiast już później niczego nie poprawisz ....
Ostatnio zmieniony przez Emill`76 2019-06-13, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
żeglarz76

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 165
Skąd: Łęczna, lubelskie
Wysłany: 2019-06-13, 21:52    [Cytuj]

Można jeszcze rozszerzyć półpokład na zewnątrz... takie "hydroskrzydło" , nie musi wcale głupio wyglądać.
 
 
~Luke

Pomógł: 24 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 22:31    [Cytuj]

artiosso, od początku tego projektu wątpliwości wielu osób budziła komunikacja dziób-kokpit. Ale teraz to jest już akrobacja! Nie idź tą drogą, z kibla na poważnie skorzystasz raz na dobę, po pokładzie będziesz chodził wielokrotnie... I to być może w trudnych warunkach! Chodzenie górą przez nadbudówkę też niebezpieczne, bo trzeba z niej jakoś zleźć na poziom kokpitu... A teraz wyobraź sobie, że musisz coś zrobić na burcie PO ZAWIETRZNEJ w sporym przechyle. Ja na swoim płaskim pokładzie, w zafalowaniu, poruszam się prawie na czworakach :) Aż boję się pomyśleć jak miałbym to robić u Ciebie...
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 104 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-13, 23:30    [Cytuj]

Panowie
Taką dyskusję toczyłem z Artkiem z 2 lata temu i miałem podobne argumenty.
Zdecydował się na taki kształt i go nie zmieni.
Podajął jednak decyzję o zrobieniu wzmocnień pod stójki relingu i teraz wydaje mi się najważniejsze aby te relingi były .
Aby były odpowiednio wysokie aby zabezpieczyć komfort a przede wszystkim bezpieczeństwo.
Wydaje się to tym bardziej ważne , że zamierza często pływać sam z żoną i jak mówi lubi stać w krzakach.
Czyli może być zmuszony do pracy na dziobie i do dochodzenia do masztu nie mając nikogo do pomocy przy żeglowaniu na pokładzie.
To nawet może być wymuszone szybkie przemieszczanie , łódka będzie lekka a on swoje waży.

Wydaje się , że jak się sam przespaceruje już po tym pokładzie jeszcze w hali to wtedy na te wysokie relingi i kosze się zdecyduje.

Ciesze się ( ze względu na jego bezpieczeństwo ) że podkreślacie te aspekty o których teraz piszecie.

A powiększenie kabiny WC było koniecznością.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2019-06-13, 23:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Luke

Pomógł: 24 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 902
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-14, 00:14    [Cytuj]

Spacer w hali wielce wskazany, bo wtedy rośnie respekt - nie dość że dalej do gleby, to jeszcze zamiast wody beton :)
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 5485
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2019-06-14, 09:48    [Cytuj]

Nie rozumiem tylko po co "wysokość stania" w kingstonie? Artur, nie zamierzasz chyba robić siku na stojaka?
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-06-14, 13:16    [Cytuj]

Koledzy !


Dziękuję Wam za troskę .
Macie racje, są to bardzo ważne i fundamentalne kwestie.
Spieszę z wyjaśnieniami .

1.
Na "Workerusie" od początku był planowany stopreling (footreling).
I to ten w największym wydaniu, profil taki, jaki widziałem
na "BoatShow" 2017 na Hornecie 29 po "face liftingu".
Tylko tyle, że czarny .

2.
Fakt, na "Workerusie" nie był planowany pełny sztormreling.
Był zaplanowany kosz dziobowy, jest na ten moment planowany
kosz rufowy i mocowanie pasów oparciowo-balastowych na falszburcie.
Podczas ostatniej wizyty w szkutni Andrzej Drago namówił mnie i zleciłem
to szkutnikowi, aby wykonać gniazda do sztormrelingu. Na razie go nie zakładać,
ale żeby gniazda sobie były i czekały na czasy "zdziadzienia" użytkownika jachtu,
obojętnie, kto by nim w danym momencie nie był.

3.
Przed korektą poszerzenia linii nadbudówki długo analizowałem ten problem.
Oczywistym jest, że lepiej mieć swobodnie szeroki półpokład, taki, jak w Tangach 730,
Twisterach 800, Bolerach 805 . Tam kabina jest tylko zarysem, kosztem jednak stosunkowo
w proporcjach wysokiej wolnej burty. Jednak brak swobody w kingstonie, blokowanie
się w nim na wysokości ramion był na tyle dużym dyskomfortem,
że nawet Konstruktor w czasie rozmów o tej korekcie od razu przystał na zmianę.


4.
Półpokład miał w najszerszym miejscu 50 cm. Po korekcie ma 25 cm.
Jakie Wy macie szerokości półpokładów ?
Nie ma chyba potrzeby na jachcie przede wszystkim turystycznym, gdzie zaplanowana
jest obsługa wszystkich lin z kokpitu, utrzymywania takiego rozmiaru szerokości półpokładu.
Cechą charakterystyczną ostatnich projektów Pana Workerta jest prosta linia nadbudówki, równoległa do podłużnej osi symetrii jachtu. Korekta miała być korektą. Dopuszczalne wydało się w tym wypadku lekkie rozchylenie tej linii na zewnątrz ku rufie. Zbyt daleko idącą zmianą do projektu było by zaokrąglanie biegu linii nadbudówki, zwężanie jej ku dziobowi, jak ma to miejsce w przeważającej większości jachtów.

5.
Do uzyskanego rozwiązania się przymierzyłem.
Pewnie, że lepiej, aby półpokład był szerszy. Obecne rozwiązanie jest mniej wygodne,
ale nie jest to zmiana mocno utrudniająca komunikację kokpit-dziób.
Sam moment zwężania półpokładu ku dziobowi, tworzący w pewnym momencie swoisty "półbackdeck" i wymuszający przejście z kończącego się półpokładu na pochyłą nadbudówkę, był od początku cechą charakterystyczną tego projektu, będącą cechą konstrukcji/kreski Konstruktora . Przy zastosowaniu wysokiego stoprelingu i wyłożenia powierzchni "deptanej" jachtu flexiteakiem, nie mam obaw co do przyczepności podczas chodzenia po jachcie.
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2019-06-14, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5439
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2019-06-14, 13:25    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
(...)

Jak w takiej sytuacji wygląda sprawa wózków szotowych? Zmienia się kąt pracy foka? Jaki będzie teraz?

(...)



To rzeczywiście bardzo ważna kwestia. Szyny szotowe w projekcie zaplanowane są
na kabinie. Ale chciałem dodać drugą parę, mocowaną na półpokładzie.
Fakt, że dodanie szyny na wąskim półpokładzie, z wózkiem, utrudni stąpanie
po powierzchni półpokładu. Będziemy to rozważać po rozrysowaniu światła
foka na rzucie jachtu z góry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH