FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
41 wariantów krajowej 16-tki. Wszystkie złe
Autor Wiadomość
rba555

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 57
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-05-14, 14:29    [Cytuj]

Przyznam się, że słabo się orientuję w bieżących sprawach kolei w regionie. Zarzuciłem ją jakoś dekadę temu chcąc dojechać pociągiem z Olsztyna do Suwałk (był jeszcze bezpośredni). Poddałem się po trzech godzinach podróży, w Ełku, mając w perspektywie jeszcze dwie (przez Olecko).

Ale idąc tokiem ostatnich postów zgłaszam pomysł puszczenia jebitnej magistrali kolejowej południowym skrajem Mazur powiedzmy z Ełku do Iławy (w biedawersji do Działdowa) a tam już świat stoi otworem. Kto będzie chciał to na Mazury dojedzie, a jak już dojedzie to pójdzie spokojnie po torowisku w miejsce docelowe kontemplując okoliczności przyrody. :-P
 
 
rba555

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 57
Skąd: Warnija
Wysłany: 2019-05-14, 14:38    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
rba555 napisał/a:
Napisz proszę jak Twoim zdaniem powinien wyglądać układ drogowy na Mazurach.

To co jest obecnie jest wystarczające i wystarczy zalepić dziury?

Droga ekspresowa tranzytowa omijająca od południa W.J.M. Obecna droga DK-16 zmodernizowana z łukami odpowiadającymi normom, z chodnikami, barierkami, ścieżkami rowerowymi, poboczami. Droga wojewódzka Tuchola Świecie tak własnie jest modernizowana i świetnie się po niej jeździ. Ci ci tranzytem jadą po S-16, ci co jada lokalnie po zmodernizowanych drogach wojewódzkich i powiatowych lub krajowych.

Sławek


A z Tucholi (i Chojnic) do Świecia tiry chodzą czy nie?
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 106 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7062
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2019-05-14, 14:48    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Sławek napisał/a:
rba555 napisał/a:
Napisz proszę jak Twoim zdaniem powinien wyglądać układ drogowy na Mazurach.

To co jest obecnie jest wystarczające i wystarczy zalepić dziury?

Droga ekspresowa tranzytowa omijająca od południa W.J.M. Obecna droga DK-16 zmodernizowana z łukami odpowiadającymi normom, z chodnikami, barierkami, ścieżkami rowerowymi, poboczami. Droga wojewódzka Tuchola Świecie tak własnie jest modernizowana i świetnie się po niej jeździ. Ci ci tranzytem jadą po S-16, ci co jada lokalnie po zmodernizowanych drogach wojewódzkich i powiatowych lub krajowych.

Sławek


A z Tucholi (i Chojnic) do Świecia tiry chodzą czy nie?


mało, tyle co z rynku lokalnego, ale na zmodernizowanej drodze nie stanowią problemu.

Sławek
 
 
~Tomek J

Pomógł: 65 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6358
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-14, 15:27    [Cytuj]

rba555 napisał/a:
Przyznam się, że słabo się orientuję w bieżących sprawach kolei w regionie. Zarzuciłem ją jakoś dekadę temu chcąc dojechać pociągiem z Olsztyna do Suwałk (był jeszcze bezpośredni). Poddałem się po trzech godzinach podróży, w Ełku, mając w perspektywie jeszcze dwie (przez Olecko).

To był niechybnie pośpieszny "Gryf" rozpoczynający bieg aż w Szczecinie. Bodajże w 2007 roku zaliczyłem linię Ełk - Olecko - SUwałki w ramach mikolskiego kółeczka pod koniec lata, mając przy tym możliwość obejrzenia sławnej już wtedy Rospudy z mostu w Raczkach. I jak to zwykle ze mną bywa - przyniosłem pecha kolejnej linii, bo wkrótce potem przewozy pasażerskie na niej zamknięto. :-( Dziś nawet gdyby ten pociąg znów pojechał - nie miałbym czym wyjechać wieczorem z SUwałk, bowiem pośpiesznego "Wigry" w kierunku Warszawy i Krakowa którym wtedy kontynuowałem podróż również już nie ma.
Cytat:
Ale idąc tokiem ostatnich postów zgłaszam pomysł puszczenia jebitnej magistrali kolejowej południowym skrajem Mazur powiedzmy z Ełku do Iławy (w biedawersji do Działdowa) a tam już świat stoi otworem.

Taka "magistrala" (cokolwiek miałoby to znaczyć) owszem istniała. Nawet korzystałem z niej kilkakrotnie, podczas służby na pododdziele nieopodal Szczytna w roku 1988. Zamiast jechać ze Szczytna do Warszawy jak wszyscy, przez Olsztyn skorzystałem z pasującego mi pociągu relacji Szczytno - Wielbark - Muszaki - Nidzica, gdzie mogłem przesiąść się w pośpieszny "Mazury" Ełk - Giżycko - Korsze - Olsztyn - Działdowo - Warszawa. Dawało to skrót o jakieś 40km w porównaniu z jazdą przez Olsztyn. Niestety ta "magistrala" była w nienajlepszym stanie, zaś jej wschodnia część (Ełk - Pisz - Szczytno) już wtedy była w stanie tragicznym. Obecnie trwa jej remont a właściwie odbudowa, ale dla odmiany linią Wielbark - Nidzica nie jeździ nic, i nie zanosi się na zmianę tego stanu rzeczy. Większe nadzieje jednak wiążę z wchodzącą w zakres rządowego programu szprychą do CPK która byłaby pierwszą na Mazurach linią w kierunku południkowym: Giżycko - Orzysz - Pisz - Jeże (istniała taka trasa, zlikwidowana przez sowiety w 1945) i dalej zupełnie już nowy odcinek Kolno - Łomża skąd jest już połączenie kolejowe z Warszawą, choć na razie niewykorzystywane w ruchu pasażerskim. Brak takiej południkowej trasy przesądzał o niewydolności komunikacji kolejowej na Mazurach przez cały okres powojenny. Byle po wybudowaniu tej trasy nie okazało się że przewiduje się tam wyłącznie pociągi p...dolino w taryfie EIP, zdecydowanie nie na kieszeń Polaków z wyjątkiem udających się na emigrację bez zamiaru powrotu.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-05-14, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH