FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2019-02-07, 18:30
Silnik Yamaha 2km 2b zaburtowy 2 suw
Autor Wiadomość
Zanderek

Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Wysłany: 2019-02-07, 15:17   Silnik Yamaha 2km 2b zaburtowy 2 suw [Cytuj]

Witam serdecznie
Mam pytanie napewno śmieszne dla Was
Jaki olej do silnika 2 konie Stwierdziłem w tym roku ze sam wymienię olej w spodzinie , wirnik , i świece Ale czytam ze tez się wymienia w silniku olej Dlaczego na co rocznym serwisie mi tego nie wymieniali A nie wymieniali bo mam z servisu papier co robili Czy w ogóle tam się wymienia jakiś olej ??? Dziwne i jeszcze jedno gdzie kupić uszczelki do słodzimy do tych zakrętek ?
Dzięki
 
 
Zanderek

Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 7
Wysłany: 2019-02-07, 15:37   Silnik yamaha 2km 2 suw [Cytuj]

Witam jedno pytanie czy w silnikach 2 suwowych używa się oleju do silnika ??? Czy poprostu właśnie mieszanka służy do smarowania
Nie chodźi mi o spodzine Oglądałem film na ty i w 4 suwiw wymieniał olej Ja u siebie nigdy mie wymieniałem ????

5FFDCA4A-E171-4F13-B4A0-A90811AAC035.png
Plik ściągnięto 8 raz(y) 3,4 MB

2098B89B-E690-437D-8F7F-F7936E658043.png
Plik ściągnięto 8 raz(y) 3,4 MB

 
 
~darkor54

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 1614
Wysłany: 2019-02-07, 23:16   Re: Silnik yamaha 2km 2 suw [Cytuj]

Zanderek napisał/a:
Witam jedno pytanie czy w silnikach 2 suwowych używa się oleju do silnika ??? Czy poprostu właśnie mieszanka służy do smarowania
Nie chodźi mi o spodzine Oglądałem film na ty i w 4 suwiw wymieniał olej Ja u siebie nigdy mie wymieniałem ????

...i slusznie. Silnik dwusuwowy jest smarowany olejem zawartym w paliwie . Musisz tylko prxygotowywac mieszankę zgodnie z zaleceniem producenta. Jak dasz zbyt malo oleju do paliwa to mozesz zatrzeć silnik. Jak zbyt duzo to bedxie dymil i ew. Zarzucał świecę.
 
 
Robbert

Dołączył: 22 Lut 2019
Posty: 3
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-22, 10:56    [Cytuj]

Jak silnik nowy to na pierwsze zalanie dać więcej oleju. A tak jak darkor54 przestrzegać zaleceń producenta, z tym że ja czy do silników do łodzi czy pił spalinowych daję deko więcej oleju. Wole mieć problem ze świecą niż zatartym silnikiem.
 
 
~mmaacc

Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 493
Wysłany: 2019-02-22, 11:37    [Cytuj]

Robbert napisał/a:
do silników do łodzi czy pił spalinowych daję deko więcej oleju. Wole mieć problem ze świecą niż zatartym silnikiem.

Jeśli silnik jest zadbany, nie byłl przgrzewany itp., to nie ma takiej potrzeby. Mój DT4 chodzi od 20 lat na zalecanej przez producenta mieszance 1:100 . Oczywiście przy postej technologii odmierzania oleju lepiej dać parę kropel więcej, żeby wyszło 1:90, niż kilka kropel za mało.
Ostatnio zmieniony przez mmaacc 2019-02-22, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik szuwarek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 56
Wysłany: 2019-02-22, 12:50    [Cytuj]

Ja do swoich Yam a mam dwie 15KM i 40KM produkcja lata 1980-85 leję YAMALUB w proporcji 1:100 odpalają i chodzą idealnie.Raz posłuchałem rady i zrobiłem prpporcję 1:90 i wyszła kicha smrodek był nie do wytrzymania zwłaszcza kiedy płynęło się z wiatrem.Raz z braku oleju dedykowanego przez producenta zalałem Quiqsilwer potem Castrol i to był kiepski pomysł silniki kopciły,przerywały a świece ciągle osmarkane.Musiałem powrócić do dedykowanego i jest super.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-28, 15:00    [Cytuj]

Robbert napisał/a:
Jak silnik nowy to na pierwsze zalanie dać więcej oleju

Nowych dwusyfów nie wolno wprowadzać na rynek, tak już od 10 lat z hakiem, więc porada nieaktualna. Chyba że trafi się jakiś chińszczol przypominający podkaszarkę lub dmuchawę do liści który nie wiedzieć jakim cudem trafia na serwisy aukcyjne. Ryczy toto wniebogłosy, wali w niebo słupem niebieskiego smrodliwego dymku a Foka napędzana tym wynalazkiem prawie stoi w miejscu.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2019-02-28, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~karcit

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 331
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-28, 19:38    [Cytuj]

To nie do końca tak, że dwusuwów nie mozna. Można ale w trochę innym wykonaniu - np. silniki dwusuwowe z bezpośrednim niskociśnieniowym wtryskiem paliwa.

Co prawda jachtów żaglowych to nie bardzo dotyczy, bo moce zaczynają się od niecałych 37 kW u jednego z bardzo popularnych na mazurach producentów (innych nie sprawdzałem), ale są i są zgodne z przepisami.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-28, 21:46    [Cytuj]

karcit napisał/a:
To nie do końca tak, że dwusuwów nie mozna. Można ale w trochę innym wykonaniu - np. silniki dwusuwowe z bezpośrednim niskociśnieniowym wtryskiem paliwa.

Co prawda jachtów żaglowych to nie bardzo dotyczy, bo moce zaczynają się od niecałych 37 kW u jednego z bardzo popularnych na mazurach producentów (innych nie sprawdzałem), ale są i są zgodne z przepisami.

Przecież wyraźnie pisałem o dwusyfach, takich co zasyfiają wodę w dwojaki sposób: niespalonym paliwem podczas tzw. przepłukiwania, oraz dodawanym do niego olejem. Te dwusuwy o których piszesz noszą różne nazwy handlowe w zależności od producenta, np. OptiMax u Mercurego, lub E-tec u Evinrude. Tam oba te źródła syfu zostały wyeliminowane: cylinder przepłukiwany jest czystym powietrzem, a wtrysk paliwa następuje gdy okno wydechowe jest już zamknięte, natomiast oleju do paliwa nie dodaje się wcale, smarowanie bowiem odbywa się dokładnie tak jak w czterosuwach. Oczywiście, obecność pompy wtyskowej czyni taką maszynerię droższą i bardziej skomplikowaną od czterosuwu, ale zaleta w postaci większej mocy z pojemności skokowej dzięki dwukrotnie większej liczbie suwów pracy pozostaje. Jedynie sprawnością nie dorównują czterosuwom (wskutek dalekiego od optimum faz rozrządu, co wynika z braku zaworów) ale ona i tak jest lepsza niż w dwusyfach, nie traci się bowiem paliwa.

Tomek Janiszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH