FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otkrytopokładówki - na jakie warunki?
Autor Wiadomość
~Emill`76

Pomógł: 74 razy
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 4701
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2018-08-08, 10:41    [Cytuj]

Miałem podobne wrażenie , że w przechyle dość szybko miecz zrywał opływ ....

Omega wydaje się nautycznie sprawniejsza, choć konstrukcja o 70 lat starsza .....

Z otwartopokładówek podobnej wielkości, najlepiej żeglowało mi się Sailhorsem - śmigałem przy 5-6 b - zajebista jazda ! i świetna stateczność poprzeczna .
 
 
szeglarz

Dołączył: 06 Sie 2018
Posty: 95
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-08-12, 09:52    [Cytuj]

...no i po pierwszym pływaniu Sigmą.
Najpierw wielka próba cierpliwości:4h czekania aż przestanie lać, a potem 2h pływania przy zaskakująco przyjemnej pogodzie.Byliśmy pierwszym żaglem na północnej częsci Zalewu ☺.
Byliśmy we 3 osoby i to co się od razu czuje to praca balastem. Wcześniej były tylko kabinówki i Omega, ale w 6 osób. Na Sigmie czuć było każdą zmianę położenia i nie tylko burty, ale i dno kokpitu okazało się być pełnoprawnym miejscem na żywy balast.
Fajnie, że przy słabym wietrze każdy podmuch działa na łódkę wyraźnie i coś się tam płynie. Przy lepszym wietrze jest bardzo przyjemnie, większa frajda niż z wysokości kabinówki.
Kąta martwego nie oceniałem dokładnie ze względu na zmienny wiatr, ale tragedii nie było na moje oko.
Przyjemnie też operować pagajami, parę ruchów i wychodzimy od keji. Myślę, że w razie totalnej "awarii" wiatru można bez trudu wrócić gdzie trzeba.
Jedyny problem to brak przedłużacza rumpla, którego brak miał nie przeszkadzać, ale jednak przeszkadzał.
Kolega, który był pierwszy raz na łódce zachwycony.
Już się szykuje na następny raz ☺.
 
 
Jerzy39

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 47
Wysłany: 2018-08-19, 21:49    [Cytuj]

Bardzo mnie zainteresowała ocena Sigmy Club dokonana przez P. Piotra Lewandowskiego.
Proszę zatem by uściślił swą opinię a mianowicie:
- co to znaczy duży kąt martwy ? Ile on wynosi konkretnie?
-co oznacza sformułowanie" zrywa strugę"?
Według mej wiedzy, zwrot wykonany bez prędkości na każdej łódce skutkuje dryfem.
Kolejny wypunktowany przez Pana minus czyli, szeroki kąt trymu foka, według mej wiedzy, akurat sprzyja nabraniu prędkości po zwrocie, zapobiegając właśnie przebraniu żagla.
Nie rozumiem też po co aż tak długo się Pan męczył (cały tydzień), czarterując tę łódkę zresztą, jak Pan pisze, u różnych armatorów?
Jerzy Pieśniewski
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4212
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-20, 22:15    [Cytuj]

Jerzy39 napisał/a:
- co to znaczy duży kąt martwy ? Ile on wynosi konkretnie?
Przy najbliższej okazji zmierzę i napiszę. Pewnie jeszcze we wrześniu.
Jerzy39 napisał/a:
-co oznacza sformułowanie" zrywa strugę"?
Napisałem o zerwaniu opływu. Chodzi o stan, kiedy miecz nie generuje odpowiedniej siły hydrodynamicznej a jacht ma duży dryf.
Jerzy39 napisał/a:
Według mej wiedzy, zwrot wykonany bez prędkości na każdej łódce skutkuje dryfem.
To oczywiście prawda, ale pływając w regatach staram się wykonywać zwroty możliwie poprawnie, nie tracąc prędkości, jednak na jachtach tego typu optymalna halsówka wymaga ograniczenia zwrótów do niezbędnego minimum, zwłaszcza w słabszym wietrze
Jerzy39 napisał/a:
Kolejny wypunktowany przez Pana minus czyli, szeroki kąt trymu foka, według mej wiedzy, akurat sprzyja nabraniu prędkości po zwrocie, zapobiegając właśnie przebraniu żagla.
Prędkość owszem, chociaż pewnie chciałoby się również nieco ostrości ;-) . A bardziej poważnie - łódka płynie lepiej na mocno luźnym foku, mimo właśnie dosyć szerokiego położenia kip.
Jerzy39 napisał/a:
Nie rozumiem też po co aż tak długo się Pan męczył (cały tydzień), czarterując tę łódkę zresztą, jak Pan pisze, u różnych armatorów?
Nigdzie nie pisałem, że czarterowałem. Pracowałem jako "sternik do wynajęcia" w różnych portach nad Jeziorem Zegrzyńskim, w tym właśnie pływałem na Sigmach. Zebrało się tego około tygodnia łącznie, na różnych egzemplarzach od różnych amatorów.

Jestem żeglarzem o większej praktyce na jachtach kabinowych i być może opisywane zjawiska są oczywiste dla osób żeglujących więcej na mieczówkach. Miałem jednak okazję popływać parę dni Omegą (typową czarterową Ostródą) i o ile kąt martwy był podobny, to zbieranie się po zwrotach było dużo lepsze. Na plus Sigmy trzeba na pewno zaliczyć potencjał kadłuba do wejścia w ślizg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH