 |
Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.
|
Jaki silnik do RIB'a 4,5m? Mercury 60/Yamaha 70/Suzuki 70 |
Autor |
Wiadomość |
Jajko
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 2017-08-21, 14:52 Jaki silnik do RIB'a 4,5m? Mercury 60/Yamaha 70/Suzuki 70
|
[Cytuj]
|
|
Cześć wszystkim!
Zastanawiam się jaki silnik wybrać do RIB'a 4,5m o wadze 195kg?
Rozważam Mercury 60 EFI , Suzuki DF70A, Yamaha F70A.
Jesteście w stanie mi doradzić? Czy duża róznica będzie między mercury 60hp, a resztą?
Bardzo dziękuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
~Luke
Pomógł: 28 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 1119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-21, 21:25
|
[Cytuj]
|
|
Myślę, że powinieneś jeszcze napisać do czego chcesz używać tego riba i w ile osób... |
|
|
|
Jajko
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 2017-08-22, 16:23
|
[Cytuj]
|
|
Rib do turystycznego pływania z rodzina. Głownie po Mazurach i Chorwacji. Ciąganie narciarza, wake'a i innych. RIB przystosowany dla 9 osob. Pływać bedzie maksymalnie 7, a najcześciej 5 osob.
Dzięki :) |
|
|
|
mazury.info.pl
Administrator pies ogrodnika
Pomógł: 433 razy Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 28294 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2017-08-22, 16:49
|
[Cytuj]
|
|
Do holowania narciarza potrzebna jest moc. Na twoim miejscu sprawdziłbym jakie zalecenia ma producent Twojego RIB-a odnośnie maksymalnej mocy silnika możliwej do zamontowania na tym kadłubie... i tak właśnie zamontowałbym.
Z mojej praktyki wynika, że duży silnik jeżeli pracuje bez wysiłku spala mniej i mniej hałasuje. Jeżeli wybierzesz silnik z dolnego zakresu mocy sugerowanej przez producenta kadłuba... oszczędzisz tylko na zakupie. Potem wydatki będą porównywalne, albo i większe... a przyjemność z pływania mniejsza. |
|
|
|
~Luke
Pomógł: 28 razy Wiek: 48 Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 1119 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-22, 21:39
|
[Cytuj]
|
|
Pływałem RIB-em 3,7m, 40 HP. Lekkiego narciarza ciągnął (1 os. w RIB-ie), z cięższym już były problemy. Tak że 60 HP przy paru osobach w RIB-ie i narciarzu, to może być za mało. |
|
|
|
~szg
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 2289 Skąd: Pojezierze Lubuskie
|
Wysłany: 2017-08-23, 16:17
|
[Cytuj]
|
|
Jajko napisał/a: | Ciąganie narciarza, wake'a i innych. RIB przystosowany dla 9 osob.
|
Cooo? Łódka 4,5 m i dla 9 osób? To chyba poukładanych na pokładzie jak śledzie . Tego z takim obłożeniem i z narciarzem nie pociągniesz ani 60- tką, ani niczym w podobnym zakresie.
Podaj jeszcze może typ tego RIB-a 4,5 m dla 9 osób . |
|
|
|
Jajko
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 2017-08-23, 16:51
|
[Cytuj]
|
|
Przepraszam, sprawdziłem w specyfikacji - 8 osob.
Ale zgadzam sie, ze nie wiem gdzie te 8 osob miałoby tam usiąść.
RIB:
Zamieniono link sprzeczny z regulaminem na grafikę.
RIB-2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 41 raz(y) 95,18 KB |
GALA-Atlantis-A450L.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 110 raz(y) 42,28 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2017-08-23, 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
~szg
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 2289 Skąd: Pojezierze Lubuskie
|
Wysłany: 2017-08-23, 17:27
|
[Cytuj]
|
|
Więc wracając do zapytania to dopuszczalne jest max 70 KM i taki silnik trzeba zamontować. Z podanych Twoich propozycji najlepsza będzie klasowa Yamaha.
Na zdjęciu jednak widzę skromny ale fajny RIB no na max 4 osoby i z takim obłożeniem i narciarzem ledwo da radę .
Jaki koszt tego RIB-a? |
|
|
|
Jajko
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 2017-08-23, 23:12
|
[Cytuj]
|
|
Cena katalogowa nowego RIB-a to 37tys. zł.
A jak z serwisowaniem Yamaha w porównaniu do reszty? Głównie chodzi mi o koszty serwisów. No i jeszcze jedna sprawa - spalanie. Który z silników będzie najbardziej oszczędny?
Trochę się zmartwiłem, że z 4 osobami na pokładzie i narciarzem będzie ledwo dawać radę... |
|
|
|
mazury.info.pl
Administrator pies ogrodnika
Pomógł: 433 razy Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 28294 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2017-08-23, 23:52
|
[Cytuj]
|
|
Myślę, że silnik da radę z powodzeniem jeżeli producent zaleca max 70KM.
Kiedyś miałem ponton 420 i wchodził w ślizg (fakt trochę to trwało) z dwusuwową Yamahą 25KM na pawęży i 4 szczupłymi osobami na pokładzie. Ale jeżeli posadzisz "ciocię Gienię" słusznych rozmiarów to i we dwójkę nie dacie rady.
Spalanie zależy od kształtu dna łodzi oraz obrotów i obciążenia łodzi (liczba pasażerów, paliwa w zbiorniku itp.)
Przykładowo Yamaha F70 podczas testu porównawczego zamontowana na łodzi Sea Jay 485 przy 4k RPM (obrotów na minutę) osiąga 18.3 węzła (regularny ślizg) przy spalaniu nieco ponad 10 litrów na godzinę... ale wkręcona do 5k RPM popłynie ok. 6 węzłów szybciej spalając połowę paliwa więcej czyli ok. 16 litrów/h (LT/H). Przy maksymalnych obrotach popłynie 30 węzłów i spali ponad 22 LT/H
Ten sam silnik na podobnej łodzi, ale o innym kształcie dna - Cruise Craft 485 przy 4k RPM osiągnie prędkość zaledwie 14 węzłów przy spalaniu nieco ponad 11 litrów. Dla 5k RPM osiągnie prędkość 22 węzłów przy spalaniu 15 LT/H. Maksymalne obroty 6k RPM - 30 węzłów i ponad 23 LT/H
Źródło: Tradeboats - Jul 2015
Jak widać nikt nie jest w stanie precyzyjnie podać Tobie spalania, bo to rzecz bardzo względna.
Jeżeli chodzi o serwis. Na Mazurach serwis Yamahy jest tylko jeden w Mikołajkach i w sezonie nie wyrabia tworząc dłuuugie kolejki oczekujących... a lato mija szybko. Jednak jako zwolennik Yamahy moge powiedzieć, że silnik zakupiony jako nowy u polskiego Dealera (nie jakiś kombinowany nie wiadomo skąd) i regularnie zgodnie z instrukcją serwisowany, używany przez jednego użytkownika - powinien go cieszyć przez ok. 10 lat. Potem trzeba serwis odwiedzać częściej, a ten jest drogi jak wszystko co z motorowodniactwem związane.
Serwisując swoją F150 w autoryzowanym serwisie zostawiam po kilka tysięcy zł po każdej naprawie/wymianie części/regulacji itp.
Próbowałem serwisów nieautoryzowanych, ale nie potrafili go tak ustawić jak "fabryczni" serwisanci (dużo więcej palił) - przede wszystkim nie mieli komputera... w końcu sam przypadkowo (okazyjnie po likwidacji/wyprzedaży serwisu motorowodnego) nabyłem w Australii komputer diagnostyczny i teraz mam własny, z którego korzystają czasem zaprzyjaźnieni mechanicy. |
|
|
|
Jajko
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-03-13, 13:51
|
[Cytuj]
|
|
Cześć wszystkim,
Odgrzewam kotleta. Sezon się zbliża więc zdecydowałem sie na zakup:
Gala Atlantis Deluxe A500L
Specyfikacja w załączniku.
Pytanie standardowe, jaka moc silnika? Auto do pływania rekreacyjnego z rodziną, ciągania narciarza itd.
Zastanawiam się czy jest sens wrzucac silnik o maksymalnej dopuszczalnej mocy 90KM czy nie lepiej 70 lub 80KM ?
Proszę o radę, ewentualnie może jakieś oferty na używane silniki.
Dziękuję
A500l.png Specyfikacja Gala A500L |
 |
Plik ściągnięto 3039 raz(y) 5,93 KB |
|
|
|
|
mazury.info.pl
Administrator pies ogrodnika
Pomógł: 433 razy Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 28294 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2018-03-13, 14:34
|
[Cytuj]
|
|
Do holowania narciarza potrzebna jest moc. Tym większa im cięższy będzie narciarz oraz jego umiejętności startu z wody. Osobiście kupowałbym maksymalnie dopuszczalną moc.
Silniki używane znajdziesz tu:
https://mazury.info.pl/sprzedam/drobne/ogloszenia.php
...ale przy zakupie uzywanej jednostki musisz bardzo uważać, bo na rynku polskim jest dużo "szrotu". |
|
|
|
elektryk
Dołączył: 13 Mar 2018 Posty: 28
|
Wysłany: 2018-03-27, 16:19
|
[Cytuj]
|
|
Do 4,5m BRIGA miałem 50 konną Hondę i powiedziałbym że to było tak "bez szału" - wiec 70 KM na 5m ribie też będzie "bez szału" albo "prawie dobrze". |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| strona
główna | internet
| o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl
CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH
| |
|