FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochody elektryczne
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 421 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26432
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-12-30, 12:48   Samochody elektryczne [Cytuj]

Co sądzicie na temat lobbowanych obecnie napędach elektrycznych w samochodach, autobusach itp. Czy to rzeczywiście ekologiczne rozwiązanie? Wszyscy piszą o braku emisji spalin pomijając koszty akumulatorów - zakupu i utylizacji.
 
 
~Emill`76

Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 3828
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-12-30, 13:16    [Cytuj]

Trudno powiedzieć na ile są w rzeczywistosci ekologiczne . Nie do końca jestem przekonany, czy w rozwoju motoryzacji elektrycznej , chodzi o ekologię... wszak jednak w dużych aglomeracjach z powietrzem o dużym stężeniu szkodliwych substancji ... oczywiście ma to znaczenie ( taki nasz Kraków chociażby ). Technika w ostatnich latach mocno poszła do przodu i auta elektryczne są w stanie pokonywać na jednym ładowaniu ponad 500 km . Stacji ładowania powstaje i prawdopodobnie będzie powstawać coraz więcej. Jak szybki będzie to rozwój , z pewnością będzie zależne również od tego jaką postawę przyjmie konkurent ....koncerny paliwowe - jeszcze silniejsze lobby. Czy hybryda to nie kompromis ..?
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 421 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 26432
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-12-30, 13:28    [Cytuj]

Kraków podobno sam się zasmrodził likwidując korytarze architektoniczne służace "przeciągom". Tak czytałem.
 
 
~Emill`76

Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 3828
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-12-30, 13:31    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Kraków podobno sam się zasmrodził likwidując korytarze architektoniczne służace "przeciągom". Tak czytałem.


Może być coś na rzeczy. Z tego co słyszałem m.in dlatego Łódź pozostawia na obrzeżach sporo wolnych terenów , nie zezwalając na zabudowę... ale tu już pewnie Artiosso będzie lepiej zorientowany ;-)
 
 
~darkor54

Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 1562
Wysłany: 2017-12-30, 13:36    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Kraków podobno sam się zasmrodził likwidując korytarze architektoniczne służace "przeciągom". Tak czytałem.

Nie jest to niestety przypadłość tylko Krakowa. W wielu miastach takie korytarze zostały zabudowane. Przyczyn jest wiele ale jedna z najważniejszych jest błędna interpretacja przepisów o możliwości wydawania decyzji o warunkach zabudowy. Jak powstały e takich strefach przewietrzania pierwsze obiekty to już poszła kaskada. Nie moxna uznawać, że prawo własności jednostki w dysponowania gruntem ma być przed interesem ogólnym. Prawo jednostki musi być chronione ale mię oznacza to bezwzględnego prawa do konkretnego kawałka gruntu. Są odszkodowania, nieruchomości zamienne etc.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 192 razy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9020
Wysłany: 2017-12-30, 13:40    [Cytuj]

Ja jako zwykly szary obywatel nie znający tematu nie mam zadnej wiedzy by rzetelnie ocenić bilans i podjąć rzrtelną decyzję. Glos oparty o widzimisię bylby mocno nieodpowiedzialnym glosem.
Sam natomiast chcialbym miwc auto elektryczne, ale nie z powodu ekologii, lecz z checi poznania w praktyce ciekawych rozwiazan i ottzymania dawki nowych doświadczeń w jezdzie.
 
 
r.blaszczak

Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 28
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-12-30, 16:45    [Cytuj]

Ja myślę, że jednak są ekologiczne. Faktem jest, że akumulatory będzie trzeba kiedyś zutylizować - ale od paru dobrych lat obowiązują tu odpowiednie przepisy i generalne kupując nowe musimy zdać stare. Po stronie sprzedawcy akumulatorów leży rozliczenie się z tematu utylizacji. Szary "Kowalski" nie wyrzuci ich do lasu. Tak więc w temacie utylizacji jest kontrola - której praktycznie brak przy samochodach spalinowych w zakresie emisji spalin.
Drugi aspekt to produkcja prądu potrzebnego do ładowania takich samochodów. Tu także coś w tym kierunku się robi. W elektrowniach węglowych buduje się instalacje odsiarczania. Z reguły elektrownie są poza miastami i mają wysokie kominy, a w takim Krakowie z racji położenia miasta w dolinie, problem zanieczyszczeń wynika głównie z indywidualnego ogrzewania piecami oraz spalin samochodowych.
 
 
~juzekp

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 660
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2017-12-30, 23:43    [Cytuj]

Samochody elektryczne, jak już tu wspomniano są zbawienne dla wielkich miast.
Liderem w tej materii jest amerykanska f-a Tesla.
Przedni model : ma 700 KM, szybkość maks. 250 km/h, przyspiszenie 2,7 sek od 0 - 100 km, 600 km do nast. ładowania , czas ładowania 75 minut. Koszt prądu - o połowę mniejsze od benzyny. No ale to lider.

Europejskim e-samochodom jednak jeszcze daleeeeko do nich. O ile sobie przypominam ich zasięg sięga 130 - 160 km i szybkości (chyba) 80 - 100 km/h.

Mój siostrzeniec (zawod. kierowca osob) miał okazję taką Teslą pojeździć. Komfort i przyspieszenie nie do opisania.
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 5554
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-12-31, 08:39    [Cytuj]

Spójrzmy na sprawę z jeszcze innej strony.
Czy e-auto nadaje się do użytkowania w umiarkowanej strefie klimatycznej. Zimą, a nawet jesienią pobór prądu będzie odpowiednio większy: ogrzewanie (klimatyzacja), światła, wycieraczki... No i mróz, który jak wiemy szkodzi niedoładowanemu akumulatorowi (nie wiem na jakich aku chodzą e-auta). Pozostawienie niedoładowanego akumulatora może sprawić poważne kłopoty.
Jak często będzie trzeba wymieniać baterie?
Wydaje mi się, że hybryda jest lepszym rozwiązaniem :roll:
 
 
<|Tobo

Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 2989
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-12-31, 10:13    [Cytuj]

Jeżdżąc codziennie do pracy do 30km w jedną stroną chciałbym mieć wtedy elektryka, ale z odpalanym awaryjnie silniczkiem- agregatem spalinowym. To też by była hybryda?
 
 
~juzekp

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 660
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2017-12-31, 16:21    [Cytuj]

Akumulatory? Tu akumulator ołowiowy zdecydowanie odpada. Stosowane są akumulatory litowe najnowszej generacji, których tajemnic producenci pilnie strzegą. Porównaj w.w. Teslę - moc dwóch TIRów w samochodzie osobowym! i to przez kilkaset kilometrów.

Hybrydowy napęd (kombinacja silnika spalinowego i elektrycznego). Pewnie daje jakieś korzyści/oszczędności skoro się przyjął, ale z ekologicznego punktu widzenia chyba nie za bardzo, bo cięższy, a energia elektryczna wytwarzana jest przez ten silnik spalinowy . Tylko na postoju można naładować z sieci. I tak np. jak ci się elektryka wyczerpie w centrum miasta, to spaliniak musi nie tylko ciągnąć samochód, ale również ładować akumulatory.
 
 
~Piotr Lewandowski
Żeglarz/Wędkarz

Pomógł: 86 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 3709
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 23:34    [Cytuj]

Jak na razie prąd bez akcyzy.... gdyby dało się na Mazury dojechać za jednym zamachem? To kto wie??
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6420
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 09:32    [Cytuj]

juzekp napisał/a:
Europejskim e-samochodom jednak jeszcze daleeeeko do nich. O ile sobie przypominam ich zasięg sięga 130 - 160 km i szybkości (chyba) 80 - 100 km/h.

To mi wygląda jeszcze na prehistoryczną generację aut zasilanych z akumulatorów ołowiowych, nawet jeśli producent reklamuje je jako żelowe. Takiego złomu nie stosuje się już nawet w hybrydach. Tam dominują akumulatory zasadowe NiMH (takie jak w "Leśnym Dziadku tylko nieporównanie większe ;-) ), podczas gdy czysto elektryczne samochody to domena akumulatorów litowych.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2018-01-02, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6420
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 09:36    [Cytuj]

juzekp napisał/a:
Hybrydowy napęd (kombinacja silnika spalinowego i elektrycznego). Pewnie daje jakieś korzyści/oszczędności skoro się przyjął, ale z ekologicznego punktu widzenia chyba nie za bardzo, bo cięższy, a energia elektryczna wytwarzana jest przez ten silnik spalinowy . Tylko na postoju można naładować z sieci. I tak np. jak ci się elektryka wyczerpie w centrum miasta, to spaliniak musi nie tylko ciągnąć samochód, ale również ładować akumulatory.

Z założenia akumulator + silnik elektryczny miał służyć do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, oraz odzyskiwania energii przy hamowaniu, dotąd bezużytecznie marnotrawionej przez hamulce. Ale skoro efektem stają się auta poruszające się z piskiem opon, to istotnie trudno po nich oczekiwać ekonomii. Jazdy z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego w samochodach hybrydowych się nie przewiduje, z uwagi na zbyt małą pojemność akumulatorów.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2018-01-02, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
funyo

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6674
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2018-01-02, 11:13    [Cytuj]

Dobrym przykładem różnych rozwiązań jest Hyundai Ioniq - model, który oferuje trzy rodzaje napędów z użyciem silników elektrycznych. Pierwszy to klasyczna hybryda, gdzie silnik spalinowy jest wspomagany elektrycznym, bez możliwości ładowania z gniazdka. Drugi to hybryda plug-in, gdzie możliwa jest jazda na samym elektryku i ładowanie zewnętrzne, a spalinowy silnik jest wspomagającym ten elektryczny. Trzecia wersja jest wyposażona jedynie w napęd elektryczny, ładowany z zewnątrz.
IMO, samochody czysto elektryczne to tylko forma przejściowa - z powodu kosztu akumulatorów i problemów z ich utylizacją, a także wciąż małą autonomicznością tych pojazdów (realny zasięg to ok.300km u najlepszych). Problemem jest też sama produkcja prądu na taką skalę, zwłaszcza z wykorzystaniem "czystych" metod. Potrzebne są nowe technologie przechowywania energii (z czym są jednak problemy), lub jej wytwarzania. I tu pojawia się alternatywa w postaci napędu wodorowego - czystego i z nieograniczonymi rezerwami paliwa, choć nadal problemem są akumulatory. Pierwszy seryjny samochód z takim napędem już jest dostępny - to Toyota Mirai.
 
 
dudidb

Wiek: 55
Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-02, 14:38    [Cytuj]

Jako małolat namiętnie chodziłem na Rajdy Polski. W tamtych latach rozgrywane były we Wrocławiu. Do dzisiaj pamiętam, jak we Wrocławiu Walter Rohl, pojawił się B grupowym Audi Quatro i na parkingu Hotelu Wrocław, kręcił bączki i ósemki ku uciesze młodzieży.
Ostatnio przeglądając gazetki w kiosku, natknąłem się w Classic Auto na wywiad z nim.
Mimo lat, jest nadal uznawaną postacią w świecie motoryzacyjnym. Pracuje dla Porsche jako doradca i kierowca testowy. Zadano mu pytanie, co sądzi o samochodach elektrycznych ?
Cytuję: Wyprodukowanie jednego samochodu elektrycznego, równa się emisji kilkunastu ton dwutlenku węgla do atmosfery. To jest tyle, co przejechanie 100 000 km., zwykłym samochodem.
Dziś za wszystkim stoi polityka i potężne pieniądze różnego rodzaju koncernów zainteresowanych tym lub innym rozwiązaniem. Pamiętam jak holenderski koncern Philips, przeforsował ustawę w Parlamencie Europejskim, dotyczącą możliwości produkcji i sprzedaży w Uni jedynie żarówek tkzw" energooszczędnych" Potem Ministerstwo Zdrowia w Niemczech wydało, rekomendację dla młodych matek z dziećmi, aby nie montowały ich w sypialniach dzieci, bo jak się stłuką szczególnie zapalone, to są zabójcze dla potomstwa.
Samochody wodorowe to rzeczywiście bardzo dobry pomysł. Wydzielają jedynie parę. Dość mocno eksperymentowano z nimi w USA, z bardzo pozytywnym skutkiem, ale jak lobby nafciarskie powiedziało STOP, to eksperymenty się skończyły a wszystkie jeżdżące prototypy poszły na zgniatarkę. Nie pozwolono ich nabyć, nawet w celach kolekcjonerskich.
Myślę, że w naszej sytuacji geopolitycznej i biorąc pod uwagę stan gospodarki( brak chociażby jednej elektrowni atomowej produkującej tani prąd), najlepszym rozwiązaniem jest CNG, czyli po prostu gaz ziemny, którego w naszym kraju jest sporo dzięki " rewelacyjnej umowie gazowej" No cóż, głos decydujący mają politycy, a my, szare żuczki możemy im jedynie przyklaskiwać. Mam kolegę, który od 30 lat mieszka w USA. Uważa, że Amerykanie wieżą we wszystko co powie CNN. Oby u nas to nie nastąpiło. :-D
 
 
dudidb

Wiek: 55
Dołączył: 25 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-02, 16:13    [Cytuj]

Przepraszam, pomyliłem się, 200 tysięcy km i stare sześciocylindrowe Porsche. Znaczy się bez katalizatora. Poniżej zdjęcie tekstu, nie najlepsze, i relacja z jazdy Teslą.

01.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 334,9 KB

 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 57 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 5570
Skąd: Uć k...
Wysłany: 2018-01-02, 18:54    [Cytuj]

Biorąc pod uwagę ordynarne kłamstwa, jakimi raczą nas koncerny samochodowe co do wielkości spalania samochodów, dane o zasięgu "czystych" elektryków trzeba podzielić min. przez 2. I wtedy wychodzi na to, że na razie "czysty" elektryk, przynajmniej ten w wydaniu osobowym, jest fanaberią dla bogatych. Taką rolę od lat pełni Toyota Prius.

I zgadzam się : rynkiem paliw rządzi tylko i wyłącznie polityka, a rzesza najbardziej widocznych i krzykliwych ekologów od dawna jest na płatnych usługach wielkich, rynkowych graczy .
 
 
~juzekp

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 660
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2018-01-02, 23:13    [Cytuj]

funyo napisał/a:
... IMO, samochody czysto elektryczne to tylko forma przejściowa - z powodu kosztu akumulatorów i problemów z ich utylizacją, a także wciąż małą autonomicznością tych pojazdów (realny zasięg to ok.300km u najlepszych). ...

Cytowanie wybiórcze

Przeczytaj w necie o samochodach "TESLA", a zmienisz zdanie . Fakt że inni producenci są jeszcze daleko w tyle.
Ostatnio zmieniony przez juzekp 2018-01-02, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~juzekp

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 660
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2018-01-02, 23:43    [Cytuj]

Faktem jest że elektryk wcale nie musi wytwarzać mniej CO² niż spaliniak (ze względu na straty na liniach przesyłowych. Niezaprzeczalną zaletą natomiast jest przeniesienie rur wydechowych z wielkich aglomeracji miejskich do kominów elektrowni z dala od tych miast.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH