FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2015-07-15, 00:38
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 14:20    [Cytuj]

zenek napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Na Mazurach pomimo tego, że żeglarzy mamy więcej niż na polskim Bałtyku, Pomorzu i Żuławach razem wziętych bez tzw. dotacji też porty nie byłyby rozbudowywane.
Bo ekonomicznego uzasadnienia budowy portu nie można rozpatrywać w oderwaniu do całej otoczki, która zaczyna zarabiać po jego powstaniu.


Dyskutowaliśmy o tym wielokrotnie w odniesieniu do Mazur.

Żeglarze morscy kupują prowiant w markecie płacącym podatki gdzieś indziej i płyną np. na Bornholm lub do Szwecji bo polskie wybrzeże jest nudne... a wybudować i utrzymać trzeba dla niego nie tylko baaardzo drogą (morze to nie szuwary) infrastrukturę portową ale również ratowniczą (śmigłowce).

Tymczasem turysta wynajmujący pokój lub jedną z dziesięciu przyczep kempingowych na posesji utrzymuje kwaterodawców, restauratorów, handlarzy tandetą itp. Też niekoniecznie miejscowych, ale prawdopodobieństwo większe.

zenek napisał/a:
Port ściągnie ludzi, a ci zaczną korzystać z usług i handlu. Tam będzie generowany dodatkowy zysk. Oprócz przychodów jakie będzie miał sam port z tytułu opłat za cumowanie trzeba jeszcze brać pod uwagę przychody pośrednie wynikające z obecności portu. Niestety raczej trudne do oszacowania.


Gdyby to była taka żyła złota, już dawno polskie wybrzeże byłoby usiane portami prywatnymi. Niestety nie jest, więc każdy spogląda na bezdenną kieszeń podatnika. 8-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 14:27    [Cytuj]

Adam Żyszkowski napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Polskie wybrzeże jest nudne i przez większość roku trudne do żeglowania i to się nie zmieni niezależnie od infrastruktury.


O ile wybrzeże "zewnętrzne" od Dziwnowa do Władysławowa, Helu może tak, o tyle Zatoka Pucka z przyległościami, Zalew Wiślany i okoliczne szlaki śródlądowe już nie. Z przyjemnością bym tam wrócił, czas jednak słabo pozwala na takie luksusy, nawet wybitnie śródlądowym Morsem.


Na dwudniowy wypad jest OK, ale na tydzień lub dwa - nuda (przynajmniej dla mnie).

Większość żeglarzy to turyści, którzy czerpią przyjemność z wieczornego ogniska, imprezy w porcie, odkrywaniu nowych miejsc, czy prostego chlania i r... po zerwaniu się samców ze smyczy. Na słonym to znacznie utrudnione, a czasem wręcz niemożliwe.
Żeglowanie 5 godzin jednym halsem, zwrot i 5 godzin drugim ich nie bawi.
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12062
Wysłany: 2017-09-07, 15:19    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Dyskutowaliśmy o tym wielokrotnie w odniesieniu do Mazur.
Zgadza się dlatego nie ma sensu się powtarzać.
Odnośnie morza, to nie słyszałem o prywatnych portach morskich w Polsce. A i nie sądzę aby można było sobie kupić teren z plażą morską aby takowy wybudować.

Temat jednak dotyczy nie opłacalności budowy portów morskich, ale przekopu Mierzei wiślanej. Moim zdaniem zdecydowanie więcej byłoby pożytku z nowego portu lub rewitalizacji lub rozbudowy obecnych niż z budowy tego "misia". Porty mniejsze lub większe przychody generują. Ten "miś" wygeneruje tylko iw wyłącznie wydatki na kolejne lata nie licząc oczywiście 1mld zł na "dzień dobry".
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 15:44    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Odnośnie morza, to nie słyszałem o prywatnych portach morskich w Polsce. A i nie sądzę aby można było sobie kupić teren z plażą morską aby takowy wybudować.


A słyszałeś o prywatnych kempingach - np. na półwyspie? Można mieć kemping, to można i wykopać port... ale to kosztuje dużo, a zyski nigdy nie pokryją kosztów budowy o dochodach nie mówiąc. Lepiej wybudować kemping, hotel, knajpę - nad morzem zwraca się w kilka, najdalej kilkanaście lat. Temat znam z pierwszej ręki.

zenek napisał/a:
Temat jednak dotyczy nie opłacalności budowy portów morskich, ale przekopu Mierzei wiślanej. Moim zdaniem zdecydowanie więcej byłoby pożytku z nowego portu lub rewitalizacji lub rozbudowy obecnych niż z budowy tego "misia". Porty mniejsze lub większe przychody generują. Ten "miś" wygeneruje tylko iw wyłącznie wydatki na kolejne lata nie licząc oczywiście 1mld zł na "dzień dobry".


Przekop to budowa drogi wodnej "omijającej" granicę zewnętrzną UE i jako taka ma uzasadnienie. Niekoniecznie ekonomiczne.

Gdybyśmy rozpatrywali w kategoriach ekonomicznych - nie byłoby remontu kanału Wilkaskiego, bo ta inwestycja nigdy na siebie nie zarobi.
 
 
dżordż

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 142
Wysłany: 2017-09-07, 16:42    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:

Przekop to budowa drogi wodnej "omijającej" granicę zewnętrzną UE i jako taka ma uzasadnienie. Niekoniecznie ekonomiczne.



Bez żadnych intencji - jakie ma, Twoim zdaniem, znaczenie?


 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12062
Wysłany: 2017-09-07, 16:48    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
A słyszałeś o prywatnych kempingach - np. na półwyspie? Można mieć kemping, to można i wykopać port... ale to kosztuje dużo, a zyski nigdy nie pokryją kosztów budowy o dochodach nie mówiąc.
Camping możesz sobie załozyć na swojej działce lub wydzierżawionej. na plaży, która do Ciebie nie należy niczego kopać Ci nie wolno bez zgody właściciela.
mazury.info.pl napisał/a:
Przekop to budowa drogi wodnej "omijającej" granicę zewnętrzną UE i jako taka ma uzasadnienie. Niekoniecznie ekonomiczne.
Ma, ma! Czysto polityczne. Na złość mamusi (Rosji) odmrozimy sobie uszy :mrgreen: !
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 38 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2933
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-07, 17:24    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
(...)
Przekop to budowa drogi wodnej "omijającej" granicę zewnętrzną UE i jako taka ma uzasadnienie. Niekoniecznie ekonomiczne. (...)



I to jest właściwa ocena tej inwestycji.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 38 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2933
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-07, 17:26    [Cytuj]

zenek napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Na Mazurach pomimo tego, że żeglarzy mamy więcej niż na polskim Bałtyku, Pomorzu i Żuławach razem wziętych bez tzw. dotacji też porty nie byłyby rozbudowywane.
Bo ekonomicznego uzasadnienia budowy portu nie można rozpatrywać w oderwaniu do całej otoczki, która zaczyna zarabiać po jego powstaniu.
Port ściągnie ludzi, a ci zaczną korzystać z usług i handlu. Tam będzie generowany dodatkowy zysk. Oprócz przychodów jakie będzie miał sam port z tytułu opłat za cumowanie trzeba jeszcze brać pod uwagę przychody pośrednie wynikające z obecności portu. Niestety raczej trudne do oszacowania.



Tak jest, to jest tzw. zysk generowany. Bardzo ważny czynnik ekonomiczny.
Posłuchamy lokalsów za parę lat, co nam o tym powiedzą.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 17:49    [Cytuj]

dżordż napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:

Przekop to budowa drogi wodnej "omijającej" granicę zewnętrzną UE i jako taka ma uzasadnienie. Niekoniecznie ekonomiczne.



Bez żadnych intencji - jakie ma, Twoim zdaniem, znaczenie?




Możesz z Elbląga wypłynąć na morze bez przekraczania granicy panstwa. Wystarczy.
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1220
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2017-09-07, 19:45    [Cytuj]

Teraz też możesz.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 38 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2933
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-07, 20:01    [Cytuj]

Adam Żyszkowski napisał/a:
Teraz też możesz.


Szkarpawą tak.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 20:24    [Cytuj]

Z Mazur do Amsterdamu też dopłyniesz, co nie oznacza że będzie to wygodne i możliwe dla kazdej jednostki.
 
 
~czoboki
kanalia

Pomógł: 19 razy
Wiek: 49
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-07, 20:46    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:

Na dwudniowy wypad jest OK, ale na tydzień lub dwa - nuda (przynajmniej dla mnie).

Większość żeglarzy to turyści, którzy czerpią przyjemność z wieczornego ogniska, imprezy w porcie, odkrywaniu nowych miejsc, czy prostego chlania i r... po zerwaniu się samców ze smyczy. Na słonym to znacznie utrudnione, a czasem wręcz niemożliwe.
Żeglowanie 5 godzin jednym halsem, zwrot i 5 godzin drugim ich nie bawi.


Patrzysz z punktu widzenia żeglarzy śródlądowych, którzy w znakomitej większości na Zalew się nie wybiorą, bo się po prostu boją (i może słusznie ;-) ).
Większość argumentów, które widziałem, dotyczących żeglarstwa, odnosi się do żeglarstwa morskiego (umożliwienie wpłynięcia jachtów morskich na Zalew, a nie wyjścia śródlądowych na morze). Widać z tego, że "klient docelowy" jest inny. Nie oceniam, piszę co wyczytałem.

artiosso napisał/a:

Posłuchamy lokalsów za parę lat, co nam o tym powiedzą.


Nie sądzę. Osobiście nie wierzę, aby ten przekop powstał, a przynajmniej nie w najbliższym czasie.
Obecnie w okolicach Zalewu jest solidny podział. Mieszkańcy Mierzei są przeciwni, mieszkańcy Elbląga są za :-) Troszkę uogólniam, ale mniej więcej tak to chyba wygląda.

mazury.info.pl napisał/a:
Z Mazur do Amsterdamu też dopłyniesz, co nie oznacza że będzie to wygodne i możliwe dla kazdej jednostki.

Ale gdyby udrożniono Kanał Bydgoski, było by łatwiej :-)
Ostatnio zmieniony przez czoboki 2017-09-07, 20:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1220
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2017-09-07, 21:18    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Z Mazur do Amsterdamu też dopłyniesz, co nie oznacza że będzie to wygodne i możliwe dla kazdej jednostki.


Jeśli już idziemy w stronę dostępności dla wszystkich jednostek, to kanał Panamski czy Sueski też dla wszystkich dostępne nie są :-P

Przekop mierzei będzie atrakcyjny dla takich jak my.

Planowany tor wodny będzie akurat dla stateczków z ładuneczkiem. Taki Kołobrzeg-bis. "Wielkość jednostek handlowych jakie mogą być obsługiwane przez Port Kołobrzeg wynosi 100 metrów długości oraz zanurzenie do 4,7 metra." (.http://www.zpm.portkolobrzeg.pl/293,port-handlowy ). Co się dzieje w Kołobrzegu? "W 2013 r. w Porcie Kołobrzeg przeładunki wyniosły w sumie 117,31 tys. ton" (.http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/port-kolobrzeg-wzrost-przeladunkow-o-16-proc-7664.html ) Co będzie się działo w Elblągu, skoro tuż obok jest Gdańsk z Gdynią? Naprawdę warto???

Pozostaje mieć nadzieję, że nie wyjdzie na moje. IMHO szkoda "dużej bańki", a podejrzewam, że całkowity koszt wyniesie z półtorej...,
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2017-09-07, 22:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 368 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22180
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-09-07, 23:34    [Cytuj]

Moim zdaniem taki przekop to coś co zostanie na wieki - jak szlak WJM. Gdyby miał być budowany teraz - mielibyśmy takie same dylematy.

Pełna zgoda co do kosztów. Szacuje się, że koszt budowy przekopu wyniesie 800mln zł. Znając życie inwestycja zamknie się pewnie w 1,5mld zł. Obie kwoty są abstrakcyjne. Niestety znaczna część tych kosztów to koszt wytworzenia ton nikomu niepotrzebnych kwitów przekładanych bez czytania z biurka na biurko w różnych urzędach. Sam projekt ma kosztować 5,2mln zł. :shock:

Ile to jest 800-900mln zł? (znalezione w internecie bez dogłębnej analizy)
- ok. 20km autostrady (średnio)
- roczne przychody Rainbow Tours
- rewitalizacja Politechniki Warszawskiej
- budowa zakładu przetwórstwa drewna w Biskupcu
- koszt rocznego utrzymania siedzib Parlamentu Europejskiego
- roczny koszt utrzymania systemu informatycznego ZUS
- roczna dopłata w ramach MdM
- modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom
- roczne koszty leczenia chorych z zakażeniami szpitalnymi
- rekordowe odszkodowanie za błędy fiskusa (w toku)
- zwrot do budżetu przez właściciela autostrady A2
- zysk rafinerii Możejki
- cena sprzedaży wieżowca Q22 w Warszawie
- stadion w Poznaniu.

Jakie inne kontrowersyjne ekonomicznie obiekty mamy? Stadion Narodowy prawie 2mld zł (+ roszczenia wykonawców na 400mln) + miesięczny koszt utrzymania 1,5mln zł

W tym zestawieniu budowa wydaje się mniej kosztowna.

Jeżeli uwzględnić szacowane zyski z wydobycia bursztynu przy okazji kopania może się okazać (jak pisze .http://dziennikelblaski.pl/373521,800-milionow-zysku-z-bursztynu-Przekop-mierzei-zwroci-sie-w-calosci.html ), że przekop będzie darmowy... Jeżeli.
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12062
Wysłany: 2017-09-08, 07:40    [Cytuj]

Znaczy się Zbyszku tak: jak dziesięciu skoczyło na główkę do pustego basenu, to i jedenasty powinien :-P !
 
 
zenek

Pomógł: 230 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12062
Wysłany: 2017-09-13, 20:53    [Cytuj]

A to taka drobna niespodzianka w kontekście budowy przekopu Mierzei Wiślanej. Podobno chodzi o rozwój morskiego portu w Elblągu. To po jakiego diabła rozbudowa portu Gdynia :shock: ?
Cytat:
Powstanie Port Zewnętrzny w Gdyni. Jak będzie wyglądał? Zaprezentowano już wizualizację koncepcji
Nowy terminal kontenerowy oraz nabrzeże dla wycieczkowców to elementy planów budowy portu zewnętrznego w Gdyni. Stworzono już wizualizację tego, jak będzie wyglądać.
Ministerstwo gospodarki wodnej zatwierdziło już plany budowy portu zewnętrznego w Gdyni. Miałby tam powstać nowy terminal kontenerowy oraz nabrzeże dla wycieczkowców. Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Adam Meller przyznawał, że tempo rozpoczęcia realizacji projektu zależy również od tego, jak szybko uda się znaleźć partnera, gotowego dołożyć swój wkład finansowy do inwestycji. Port mógłby powstać nawet w ciągu 10 lat. Jak będzie wyglądać? Przygotowano już wizualizację, dzięki której możemy to zobaczyć.
Dodatkowo już tej jesieni w Gdyni rozpocznie się budowa nowego publicznego terminala pasażerskiego w porcie, z którego ma korzystać min armator Stena Line. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zostanie skończony już za 2 lata.
źródło-:https://tech.wp.pl/powstanie-port-zewnetrzny-w-gdyni-jak-bedzie-wygladal-zaprezentowano-juz-wizualizacje-koncepcji-6165709669271169a


[/quote]
 
 
~Adam Żyszkowski

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 1220
Skąd: Strzyboga
Wysłany: 2017-09-13, 21:36    [Cytuj]

zenek napisał/a:
To po jakiego diabła rozbudowa portu Gdynia :shock: ?


dawno już odkryto po jakiego...

- Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach. Może na tym piachu za trzydzieści lat przebiegnie, być może, jasna, długa, prosta, szeroka jak morze Trasa Łazienkowska !
- A tego nie rozumiem, a dlaczego "być może"?
- No... "być może"... bo on jeszcze nie wie.
- Dlaczego nie wie? No jak to nie wie?! Ty popatrz bracie! No? Młody człowiek... chłopak tak? Na warszawskim brzegu i dookoła pracują jego koledzy. Ty widzisz to?
- Tak, teraz tak !
- No widzisz! I on ją zaczyna widzieć powoli jakby, te trasę! On ją bracie widzi w swoich marzeniach! I ja by tu dawał od razu Gis!
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 38 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2933
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-13, 21:49    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
(...) Niestety znaczna część tych kosztów to koszt wytworzenia ton nikomu niepotrzebnych kwitów przekładanych bez czytania z biurka na biurko w różnych urzędach. Sam projekt ma kosztować 5,2mln zł. :shock: (...)


[podkr. moje]

Tak !!! Kurczę, tak !! Właśnie to jest polską bolączką.
Dupochrony dupochrony dupochronami poganiają.
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-09-13, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH