FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka różnica w silniku honda 1.5kw a w 1.7kw
Autor Wiadomość
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-17, 20:26   Jaka różnica w silniku honda 1.5kw a w 1.7kw [Cytuj]

Witam jak w temacie, jaka jest roznica pomiedzy silnikami Hondy 1.5kw a 1.7kw wiem ze 0.3km ale jesli chodzi o żywotnosc czy czyms sie roznia? czy sa praktycznie takie same ja mam aktualnie wlasnie 1.5kw rok 2003 model 2006, czterosow.
Ostatnio zmieniony przez rafQ 2017-08-17, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 08:21    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
Witam jak w temacie, jaka jest roznica pomiedzy silnikami Hondy 1.5kw a 1.7kw wiem ze 0.3km ale jesli chodzi o żywotnosc czy czyms sie roznia?

To zależy który model Hondy 2HP (1,5kW) masz na myśli. Jeżeli ten starszy, z kanciastym kapeluszem, przypominającym niesławnej pamięci "Saluta" - to on różni się od nowszych modeli zasadniczo. Jest to bowiem silnik czterosuwowy dolnozaworowy, prosty w konstrukcji ale cechujący się znacznym jednostkowym zużyciem paliwa (400g/KMh), choć i tak wyraźnie mniejszym w porównaniu z dwusyfami. Analogiczną konstrukcję miał silnik znanej z paliwożerności, garbatej Warszawy M20.
Na przełomie wieku ten silnik Hondy został zastąpiony przez silnik górnozaworowy o tej samej mocy, w wyniku czego zużycie paliwa spadło do 309g/KMh. Zewnętrznie różnił się baniastym kapeluszem; w niektórych wykonaniach pojawiło się też sprzęgło odśrodkowe a następnie gaz w rumplu zamiast na obudowie.
Po kilku latach pojawił się w ofercie Hondy identycznie wyglądający silnik ale o mocy podwyższonej do 2,3KM (1,8kW). Przedstawiciele handlowi tej firmy na którychś z targów twierdzili że to dokładnie ten sam silnik, zmieniono jedynie kryterium pomiaru mocy na takie jakie stosowały konkurencyjne firmy, a więc łagodniejsze, i stąd pozorny przyrost mocy.
Proponowałbym jednak przestudiować dokładnie instrukcję obsługi silnika Honda 2,3HP. W przypadku silnika o mocy 2KM (1,5kW) dopuszczało się stosowanie benzyny bezołowiowej o LO 91, takiej jaka była oferowana w kraju na przełomie ustrojów. Dziś jak wiadomo najpowszechniejszym paliwem jest benzyna bezołowiowa Eurosuper 95. Dałoby to możliwość zwiększenia stopnia sprężania w silniku, co skutkowałoby pewnym wzrostem mocy a przy okazji sprawności. Jeżeli zatem Honda 2,3HP wymaga paliwa o LO ≥ 95 - oznaczałoby to że producent skorzystał z tej możliwości, i przyrost mocy jest faktyczny a nie pozorny. Z uwagi na to że pozostałe szczegóły konstrukcyjne silnika nie uległy zmianie - oczekiwałbym praktycznie tej samej żywotności.
Cytat:
czy sa praktycznie takie same ja mam aktualnie wlasnie 1.5kw rok 2003 model 2006,

Od 2001 roku użytkuję na jachtach Orion (najpierw klubowym a potem własnym) ów górnozaworowy silnik 2KM. Pokonałem 13 razy trasę z Warszawy (lub Zegrza) na Mazury i z powrotem, plus raz tylko w górę.
Cytat:
czterosow.

Honda jako jedyna firma może poszczycić się tym że nigdy zaburtowych dwusyfów nie produkowała, mimo że unijne ukazy jej tego nie zabraniały, jak obecnie. :-)

Tomek Janiszewski
 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-21, 11:45    [Cytuj]

dzieki Tomku za odpowiedz, mam jeszcze pytanie zwiazane z tym silnikiem, dzis pierwszy raz go testowalem i okazało sie ze on po odpaleniu caly czas płynie a gdzies wyczytałem ze one maja automatyczne sprzegelka i powinien nie plynac tylko chodzic na wolnych obrotach, a druga sprawa chodzi ladnie pali wszystko pieknie cacy ale na maxsymalnych obrotach zaczyna sie troche dlawic ze nawet potrafi zgasnac ,a tak chodzi jak zegarek jaka moze byc tego przyczyna?, czy tak one poprostu chodza?.

Screenshot_20170821-114743.png
A tak wyglada silnik
Plik ściągnięto 23 raz(y) 775,71 KB

Ostatnio zmieniony przez rafQ 2017-08-21, 11:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 12:51    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
dzieki Tomku za odpowiedz, mam jeszcze pytanie zwiazane z tym silnikiem, dzis pierwszy raz go testowalem i okazało sie ze on po odpaleniu caly czas płynie a gdzies wyczytałem ze one maja automatyczne sprzegelka i powinien nie plynac tylko chodzic na wolnych obrotach

Są wykonania ze sprzęgłem odśrodkowym oraz bez niego. Bywa jednak i tak że za słabo napięte są sprężyny sprzęgła (albo minimalne obroty ustawione są zbyt wysoko) i wówczas nawet ze sprzęgłem śruba stale się kręci. Spróbuj zakręcić ręcznie śrubą (na wszelki wypadek przy wyłączonym zapłonie) i jeżeli poczujesz opór wynikający z kompresji w cylindrze - znaczy to że sprzęgła nie ma.
Cytat:
a druga sprawa chodzi ladnie pali wszystko pieknie cacy ale na maxsymalnych obrotach zaczyna sie troche dlawic ze nawet potrafi zgasnac ,a tak chodzi jak zegarek jaka moze byc tego przyczyna?, czy tak one poprostu chodza?.

Może rozregulowany jest gaźnik? A w jakich warunkach sprawdzasz te maxymalne obroty, mam nadzieję że nie w powietrzu?

Tomek Janiszewski
 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-21, 18:23    [Cytuj]

Jesli chodzi o sprzegelko to krecilem wirnikiem i jest opór nie mozna go sobie krecic leciutko jest mały opor, to pewnie nici ze sprzegelka?.

Co do dlawienia sie podobno gaznik byl juz sprawdzany i regulowany zastanawiam sie nad wymiana swiecy na nowa bo byly wlascicel oprócz regulacji gaznika podobno nic nie robil,

jakie sa rekomendowane swiece do tego typu silników?.

Pozdrawiam.
 
 
kazmir

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-21, 21:02    [Cytuj]

Przerwa na elektrodach 0,6-0,7mm Wymiana świec po 200Hrs
Pamiętaj o oleju ze względu na jego małą ilość!!! 0,25l

Sp.JPG
Plik ściągnięto 5463 raz(y) 20,5 KB

 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-21, 21:12    [Cytuj]

Jesli chodzi o olej i wymiane mysle zrobic to po sezonie albo dopiero na wiosne, bylem w jednej z firm w moim miescie cena takiego serwisu to 120zl plus jakies regulacje plus koszty za olej plus do spodziny, czy to troszke nie za duzo czy normalna cena?, w sumie myslalem samemu o wymianie ale wymiana oleju w spodzinie troche mnie przerasta chyba, nie wiem czy niedac tego poprostu profesjonalistom...
 
 
~chester_brudnostopy

Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 449
Wysłany: 2017-08-21, 21:25    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
Jesli chodzi o olej i wymiane mysle zrobic to po sezonie albo dopiero na wiosne, bylem w jednej z firm w moim miescie cena takiego serwisu to 120zl plus jakies regulacje plus koszty za olej plus do spodziny, czy to troszke nie za duzo czy normalna cena?, w sumie myslalem samemu o wymianie ale wymiana oleju w spodzinie troche mnie przerasta chyba, nie wiem czy niedac tego poprostu profesjonalistom...

Dasz radę ! Nie jesteś pierdoła.Przy okazji sie nauczysz.
 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-21, 21:54    [Cytuj]

a czy przed wymiano oleju silnik jakos trzeba specjalnie przygotowac, rozgrzac czy cos czy po prostu na zimno spuszcza sie olej z silnika jak i z spodziny i za pomoca jakies strzykawki z werzykiem wpuszcza sie olej w spodzine? i tak samo w silnik?, tak by w kółku informacyjnym bylo w polowie, nie to ze jestem pierdola lubie nawet grzebac przy czyms takim tylko zeby czegos nie spiepszyc...
Ostatnio zmieniony przez rafQ 2017-08-21, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~chester_brudnostopy

Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 449
Wysłany: 2017-08-21, 21:58    [Cytuj]

Gorący chcesz rozkręcić? Uwierz w siebie i pokombinuj.co chcesz spieprzyc? Dasz radę.poszukaj na elektroda.pl
Ostatnio zmieniony przez chester_brudnostopy 2017-08-21, 22:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Emill`76

Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 3943
Skąd: Mazowsze Północne
Wysłany: 2017-08-21, 22:05    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
a czy przed wymiano oleju silnik jakos trzeba specjalnie przygotowac, rozgrzac czy cos czy po prostu na zimno spuszcza sie olej z silnika jak i z spodziny i za pomoca jakies strzykawki z werzykiem wpuszcza sie olej w spodzine? i tak samo w silnik?, tak by w kółku informacyjnym bylo w polowie, nie to ze jestem pierdola lubie nawet grzebac przy czyms takim tylko zeby czegos nie spiepszyc...


Olej nie musi byc rozgrzany. Do wymiany oleju masz w spodzinie 2 srubki - górną i dolną . Górna jest nad płytą antykawitacyjną, dolna .....pod płytą, na samym dole . Silnik w pozycję pionową, wykręcasz śrubę górną, potem dolną.... wylejesz stary olej. Jeśli jest mętny , tworzy jakby zawiesinę , coś jak kawa z mlekiem oznacza, że do oleju dostawała się woda - wówczas warto oddać fachowcowi, jeśli wcześniej nie ogarniałeś podobnego tematu. Jeśli olej był w miarę klarowny, strzykawką z dopasowaną końcówką , wlewasz olej przekładniowy w pozycji pionowej kolumny, do chwili aż zacznie wylewać się przez górny otwór. Najpierw wkręcasz śrubę górną, pozniej wyjmujesz strzykawkę i zakręcasz śrubę dolną. Jeśli kwota jaką podałeś za serwis obejmuje regulację gaznika u fachowca - rozważyłbym taką możliwość. Warto również nauczyć się pewne czynności wykonywać samemu. Przydało mi się nieraz na szlaku....
 
 
~piotrb

Pomógł: 11 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 532
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-08-21, 22:12    [Cytuj]

tu znajdziesz pełną dokumentację swojego silnika

http://boatinfo.no/lib/ho.../bf2dws.html#/0

adres do sklepu z częściami wysyłam na PW
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-22, 09:11    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
a czy przed wymiano oleju silnik jakos trzeba specjalnie przygotowac, rozgrzac czy cos czy po prostu na zimno spuszcza sie olej z silnika jak i z spodziny i za pomoca jakies strzykawki z werzykiem wpuszcza sie olej w spodzine? i tak samo w silnik?

Olej silnikowy (w skrzyni korbowej) powinien być rozgrzany przed spuszczeniem. Robię to zarówno przed sezonem (wykonałem w tym celu drewnianą, prostopadłościenną beczkę służącą zarazem jako stojak po opróżnieniu z wody) jak i w połowie sezonu, bowiem producent zaleca wymianę oleju co 50mth, akurat mniej więcej tyle ile zajmuje droga z Warszawy na Mazury. Dobrym miejscem na wymianę oleju jest dawna przystań "U Ewy" w Rucianem, bezpośrednio po przepłynięciu na silniku od Guzianki. Tylko spust oleju w tym silniku jest słabo dopracowany (podobno poprawiono to w najnowszym wykonaniu), toteż butelkę na zużyty olej wraz z lejkiem należy zawsze wstawić do wiadra, i dla pewności zatkać odpływy w kokpicie papierem toaletowym aby zapobiec zanieczyszczeniu wody. W gorącym jeszcze silniku należy ostrożnie zluzować śrubę zaślepiającą otwór spustowy, odwrócić silnik otworem do dołu tak aby znalazł się nad lejkiem po czym wykręcić śrubę. Gdy większość oleju ścieknie - poruszać silnikiem tak aby jak najdokładniej go opróżnić z resztek oleju. Po czym wkręcić śrubę, zawiesić silnik w normalnym położeniu i odkręcić wlew oleju. Również i tu, ze względu na dość niefortunny kąt króćca wlewu nietrudno o rozlanie oleju podczas napełniania. Oleju należy wlać tyle aby jego poziom widoczny w okienku kontrolnym znajdowa się w pobliżu kreski.
Olej w przekładni oczywiście wymienia się na zimno, opróżniając spodzinę przez otwór dolny przy odkręconym otworze górnym. Tylko powszechnie zalecana procedura wlewania świeżego oleju przez dolny otwór za pomocą strzykawki lub tubki mnie nie przekonuje. Nie ma bata, musi dojść przy tym do rozlania się jego części. Dlatego sensowniej wygląda napełnianie małymi porcjami przez otwór górny, przy zakręconym otworze dolnym, choć trwa to dłużej. Trzeba tylko każdorazowo kręcić śrubą napędową (lub wałem korbowym gdy brak sprzęgła) aby wyprzeć z przekładni powietrze. Gdy bańki przestaną się ukazywać, a w otworze górnym widoczna jest powierzchnia oleju - można uznać że spodzina jest napełniona.

Tomek Janiszewski
 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-08-23, 06:21    [Cytuj]

Cytat:

Olej silnikowy (w skrzyni korbowej) powinien być rozgrzany przed spuszczeniem


ale chyba jesli zrobi sie to tez na zimnym to tez sie nic nie stanie moze nie zleci wszystko idealnie ale sie nie poparze ...
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6565
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 08:05    [Cytuj]

rafQ napisał/a:
ale chyba jesli zrobi sie to tez na zimnym to tez sie nic nie stanie moze nie zleci wszystko idealnie

I w efekcie żywotność silnika o którą tak się niepokoiłeś - spadnie :-( To samo stanie się w wyniku długotrwałego użytkowania silnika pozbawionego fachowego serwisu, w szczególności z niewyregulowanymi luzami zaworowymi (producent zaleca przeprowadzać ją co 150mth co w moim wypadku przekłada się na dwa sezony). Wskazane byłoby zatem oddać silnik do serwisu przynajmniej zaraz po jego nabyciu z drugiej ręki. Wówczas przy okazji wymienią i olej.
Cytat:
ale sie nie poparze ...

Gorącym olejem też się raczej nie poparzysz. On ma temperaturę wyraźnie niższą niż 100°C, a jak się ją odczuwa - zmacasz przed spuszczeniem, ostrożnie dotykając śruby spustowej.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2017-08-23, 08:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rafQ

Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 10
Wysłany: 2017-09-02, 15:15    [Cytuj]

No i pozmieniałem oleje w silniku jak i spodzinie i w tym regulacja i czyszczenie gaźnika i co sie okazało, że silnik ma jałowy bieg! :D wydałem za to 210zł wydaje mi sie że to nie dużo z czyszczeniem gaźnika i regulacją, ale zauważyłem w tych kratkach z tyłu silnika jakby aluminiową złotawo kształtu litery "E" jakby uszczelkę? czy po prostu coś komuś tam wpadło?, wcześniej tego tam nie widziałem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH