FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

Boatshow 2017
Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Via Carpatia
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22523
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-19, 00:46   Via Carpatia [Cytuj]

Cała trasa Via Carpatia długości niemal 600 km, przebiegająca z południa na północ Polski, ma być gotowa do 2025 r. - poinformował w czwartek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, który podpisał dokumenty pozwalające na rozpoczęcie realizacji czterech ostatnich odcinków trasy.



Skorzystają na tym Mazury, gdyż będą miały lepsze połączenie z Warszawą (odcinek z Ostrowi do Łomży wraz z jej obwodnicą).
 
 
~najmita

Pomógł: 61 razy
Wiek: 63
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 4523
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2017-05-19, 06:59    [Cytuj]

Ja bym tę trasę wyprostował - przez Białystok.
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12381
Wysłany: 2017-05-19, 07:15    [Cytuj]

Na tych grafikach jest w ogóle jakaś ściema. Via Carpatia to trasa biegnąca w dużej części DK 19 czyli przez Białystok i tak jest pokazana na mapce prezentującej ją w całości. A w szczegółach jakimś dziwnym trafem biegnie przez Warszawę.
Przez Łomżę i do Warszawy to miała biec Via Baltica. Tak więc albo jest bzdura w grafikach, albo ministerstwo z dwóch Via zrobiło jedno Via. I jeżeli to drugie jest prawdziwe, to oznacza to nic innego jak wypięcie się na Polskę wschodnią, której tak wiele obiecywano!
 
 
~Tomek J

Pomógł: 59 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 5798
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-19, 10:17    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Na tych grafikach jest w ogóle jakaś ściema. Via Carpatia to trasa biegnąca w dużej części DK 19 czyli przez Białystok i tak jest pokazana na mapce prezentującej ją w całości. A w szczegółach jakimś dziwnym trafem biegnie przez Warszawę
.
A czy tam przypadkiem nie stoi drobnym maczkiem S19 przy trasie Lublin-Białystok?
Cytat:
Przez Łomżę i do Warszawy to miała biec Via Baltica. Tak więc albo jest bzdura w grafikach, albo ministerstwo z dwóch Via zrobiło jedno Via.

W pierwszym etapie istotnie może tak być, ale nie całkiem. Powstałby odcinek od granicy do Lublina (który oczywiście z Via Baltica nic wspólnego mieć nie będzie) po czym zbaczałoby się expresówką na Warszawę i jechałoby się na Litwę po Via Baltica. Dopiero w drugim etapie dociągnęłoby się Via Carpatia z Lublina do Białegostoku, gdzie obojętnym bykiem wjeżdżało się będzie na Via Baltica. Tak chyba logiczniej niż zaczynać od budowy odcinka Lublin - Białystok i dalej w obie strony po starych drogach?
Cytat:
I jeżeli to drugie jest prawdziwe, to oznacza to nic innego jak wypięcie się na Polskę wschodnią, której tak wiele obiecywano!

Aby Polska wschodnia nie odczuwała że się na nią wypięto - bardzo przydałby się kolejowy odpowiednik tematycznej trasy, tj Rail Carpatia, per analogia do Rail Baltica. Jakimś jej zaczątkiem mogłaby być zapowiadana budowa drugiego toru i zawieszenie pęt nad linią Lublin - Stalowa Wola Rozwadów. Nadal jednak będzie brakować jej centralnego odcinka, między Łukowem a Białymstokiem, gdzie trzeba będzie nadkładać drogi przez Siedlce. Tymczasem ogryzek z Chełma nawet Włodawy nie sięga, przechodząc wcześniej na drugą stronę rubieży... :-(

Tomek Janiszewski
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12381
Wysłany: 2017-05-19, 10:31    [Cytuj]

Tomek nie kombinuj jak koń pod górę! Via Carpatia miała przebiegać przez Białystok i Lublin w ciągu DK 19! Koniec, kropka!
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-05-19, 12:21    [Cytuj]

ta droga nam potrzebna jak....... Natomiast bardzo potrzebną drogą S-6 oś Berlin, Szczecin, Gdańsk zemsta Sitów upierniczyła na amen. za to będą wspierać porty na Litwie , Łotwie i Estonii.
Byleby coś zmienić. To tragedia jest jakaś.

Sławek
 
 
<|Tobo

Pomógł: 21 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 1342
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-05-19, 13:19    [Cytuj]

Miała przebiegać przez Białystok i będzie. Tymczasowo jest kombinowane "objazdem".
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-07-21, 11:48    [Cytuj]

A tu macie sens ekonomiczny tej drogi. zamiast wybudować drogę Szczecin - Trójmiasto, Szczeciń , Bydgoszcz, Warszawa, Koszalin , południe kraju budujemy drogi dla krajów bałtyckich, Greków, Ruminów, Węgrów, Słowaków, Turków, Bułgarów.

AAovnjg[1].jpg
Plik ściągnięto 9705 raz(y) 44,79 KB

 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12381
Wysłany: 2017-07-21, 12:01    [Cytuj]

Sławku sens ta droga ma bardzo średni i wiele małych miejscowości po jej powstaniu bardzo gorzko zapłacze!
Natomiast S3 i A1 czyli drogi wiodące do polskich portów są już na ukończeniu.
Połączenie ekspresówką Szczecina z Gdańskiem nie bardzo wiem czemu miałoby służyć?
Cała Via Carpatia powinna się skończyć na wysokości Lublina i dalej kierować ruch S 17 i S 7, które już jest w budowie, kończąc na portach Trójmiasta. To byłoby w naszym interesie. Natomiast korytarz tranzytowy północ-południe jest absurdalny!
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 104 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 6599
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2017-07-21, 13:09    [Cytuj]

Zenku my nie tylko prowadzimy import ale i eksport i to głównie do Niemiec lub na zachód. I dlatego potrzebne nam się drogi z naszych portów na południe zarówno z Gdańska jak i Szczecina, oraz na zachód. Kraków Praga, Wiedeń, Monachium, czyli kierunek południowy, Warszawa, Berlin, Gdańsk - Szczecin - Berlin, ale też Szczecin - Warszawa, czyli S 10. Doga ekspresowa lecąca wzdłuż naszej wschodniej granicy nam potrzebna nie jest ( przynajmniej w pierwszej kolejności nie ) Potrzebna jest na raczej Via Baltica, czyli droga z Warszawy do krajów bałtyckich.

Sławek

p.s. słowa eksport i import zaliczono mi do spamu. Ktoś tu w piętkę goni

AdminEdit: Zmodyfikowano autocenzurę. Komputer robi co ma w programie, a człowiek go programujący nie jest w stanie wszystkiego przewidzieć.
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2017-07-21, 13:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 59 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 5798
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 15:10    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Sławku sens ta droga ma bardzo średni i wiele małych miejscowości po jej powstaniu bardzo gorzko zapłacze!

Dotyczy to każdej małej miejscowości która będzie miała wątpliwe szczęście znaleźć się na trasie autostrady a nawet expresówki. :-(

Tomek Janiszewski
 
 
<|Tobo

Pomógł: 21 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 1342
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-07-21, 16:24    [Cytuj]

Piszecie o drodze z której nie Wy skorzystacie i widzę, że średnie macie pojęcie o potrzebie tej drogi. Pracuję w firmie gdzie spora część produkcji trafia transportem drogowym do Litwy, Łotwy i nawet Estonii. W regionie jest sporo różnych branż fabryk i fabryczek, którym i łatwiej i szybciej będzie transportować swoje produkty na północny wschód Europy. Oczywiście najlepiej tę Polskę B zaorać i zrobić skansen, a wszystkie drogi niech prowadzą tylko do Warszawy i innych wielkich miast. I zaznaczam - w 4 literach mam politykę i partiokrację. Żałosne jak dorośli ludzie "idą w ogień" za jakąś partyjką, jej sloganami i wyłącza się myślenie. Jak moja jedyna poprawna i dobra partia, tak mówi to i ja tak sądzę ;-)
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22523
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-07-21, 16:27    [Cytuj]

Uprzejmie proszę bez dygresji politycznych, w szczególności partyjnych.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 59 razy
Wiek: 54
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 5798
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-21, 19:21    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Oczywiście najlepiej tę Polskę B zaorać i zrobić skansen, a wszystkie drogi niech prowadzą tylko do Warszawy i innych wielkich miast.

Podczas mikolskiego kółeczka minionej wiosny miałem okazję przejechać się linią kolejową Łuków - Parczew - Lublin, która nieodwołalnie miała być zaorana ale nieoczekiwanie przydała się dla objazdów na czas remontu trasy Garwolin - Dęblin - Lublin. Zrobiono ją na błysk, aby TLK z Warszawy do Lublina pod spalinowymi Gamami mogły śmigać 120km/h. Byłaby wielka szkoda gdyby po zakończeniu remontu magistrali przez Dęblin cudem ocalona linia została nieodwracalnie już unicestwiona. Mogłaby stanowić kolejny fragment kolejowego odpowiednika Via Carpatia, a gdyby tak wybudować od podstaw linię Parczew - Biała Podlaska, to lubelski region Polski B nie byłaby już skazany na jazdę przez Warszawę. I dalej gdzieś po obrzeżach Puszczy Białowieskiej do Czeremchy a przynajmniej Siemiatycz skąd do Białegostoku byłoby już w miarę prosto, istniejącymi liniami. Brak jest na wschodzie Polski odpowiednika kultowej Nadodrzanki łączącej Wrocław ze Szczecinem przez Zieloną Górę a z pominięciem Poznania.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2017-07-21, 19:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zenek

Pomógł: 236 razy
Wiek: 56
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 12381
Wysłany: 2017-07-21, 19:45    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Piszecie o drodze z której nie Wy skorzystacie i widzę, że średnie macie pojęcie o potrzebie tej drogi.
Tomku w miasteczku tuż obok którego ta droga przebiegnie mieszkam i z mojego prywatnego punktu widzenia bardzo dobrze, że powstanie bo wydatnie skróci mi dojazd do Lublina, do którego bardzo często jeżdżę.
Ale nie ma się co oszukiwać, że spowoduje rozwój małych miejscowości na swojej trasie. Autostrady i ekspresówki zmniejszają czas dojazdu do aglomeracji i między nimi. A w związku z tym firmy będą lokowały swoje siedziby właśnie w aglomeracjach, bo tam łatwiej o wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, a jeżeli jej nie będzie, to ludzie dużo chętniej zmienią miejsce zamieszkania z małej miejscowości na metropolię niż odwrotnie.
Drogi szybkiego ruchu biegnące obok małych miasteczek, to degradacja tych miejscowości. Stają się na początek sypialniami, bo ludzie pracują w dużych ośrodkach, do których dojazd załatwia im ekspresówka. Z czasem ci ludzie całkowicie się wyniosą do większych miast. I naprawdę trzeba będzie dużego szczęścia aby jakaś sensowna firma ulokowała swoją siedzibę gdzieś między Białymstokiem, a Lublinem.
Najbardziej może na tym wygrać Międzyrzec, bo tam skrzyżuje się S 19 z A 2!
Ostatnio zmieniony przez zenek 2017-07-21, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Tobo

Pomógł: 21 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 1342
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-07-21, 20:14    [Cytuj]

Tak Zenku - w 100% zgoda, że sporo miejscowości straci, przykłady mi znane - Stawiski, Sejny - powstały obwodnice - sporo lokalny "mikrobiznes" stracił. Jednak na wschodzie drogi szybkiego ruchu są bardzo potrzebne. Ktoś starci, ktoś zyska, taki świat.
Zauważcie jednak jak wiele dużych firm jest na wschodzie (tańsza siła robocza - sam na tym tracę ;-) ) i im potrzebne są lepsze drogi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH