FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaczyna się niszczenie polskich rzek
Autor Wiadomość
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 09:43    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Przy wolniej płynącej wodzie będą wielkie problemy z zarastaniem . Popatrzcie na problemy pomiędzy Bydgoszczą a Wartą czy chociażby przy wylocie kanału do Zegrza.

Zegrze zarasta, i to u wylotu kanału??? :shock: Coś nowego, o czym dotąd nie wiedziałem? Jeżeli są jakieś problemy z kanałem - to w postaci zamulania samego kanału przy ujściach Czarnej, Długiej i Kanału Bródnowskiego, a już zwłaszcza zaśmiecaniem go przez koszone i spławiane do kanału nadbrzeżne zielsko. :evil: Ale tu (poza przeprowadzonymi w ostatnich latach pracami pogłębiarskimi) należałoby zdyscyplinować stosowne służby, aby nie ułatwiały sobie pracy kosztem degradacji ważnej drogi żeglownej.

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 09:54    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Żeglowanie po Wiśle to było halsowanie pod wiatr i prąd pomiędzy łachami .

Ale też i dobić do brzegu można było praktycznie wszędzie, nie było tasiemcowych gruzowisk ciągnących się niemal nieprzerwanie całymi dziesiątkami kilometrów?
Cytat:
Wisła była na tyle czysta , że powyżej Warszawy wodę na picie i do gotowania brało się z rzeki.

No a jeszcze kilka lat temu lwia część warszawskiego goowna była walona wprost do Wisły w sławetnym Burakowie, a to co się tam zmieścić nie chciało - kolektorem poniżej Spójni. Rejs z Warszawy na Zegrze wiązał się z niezapomnianymi wrażeniami węchowymi :oops: Teraz większość syfu trafia do Czajki, reszta - do oczyszczalni Południe. Trzeba wielu jeszcze lat aby odbiło się to na poprawie czystości rzeki poniżej Warszawy, a już zwłaszcza w Zalewie Włocławskim.

Tomek Janiszewski
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 108 razy
Wiek: 71
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 3400
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 09:56    [Cytuj]

Jak nie wiesz to nie pisz.
W ostatnich latach w sierpniu kanał był przed mostem ( patrząc od strony zalewu ) zarośnięty prawie do połowy i trudno było wejść do portu .
Ty nie zapuszczasz się dalej niż do pomostu przed barem i widocznie nie widzisz dalej - widziałem cię tam po wyjściu z portu i dwukrotnym czyszczeniu śruby..
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 10:26    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Jak nie wiesz to nie pisz.

Jak nie wiesz po jakich akwenach i od kiedy pływam to nie zabieraj głosu.
Cytat:
W ostatnich latach w sierpniu kanał był przed mostem ( patrząc od strony zalewu ) zarośnięty prawie do połowy i trudno było wejść do portu .
Ty nie zapuszczasz się dalej niż do pomostu przed barem i widocznie nie widzisz dalej -

Taaaaak? A kto mi w takim razie przywozi latem jacht na Zegrze z macierzystego portu WKW nad Wisłą (wcześniej "Rejsów" w Porcie Czerniakowskim), i odwozi z powrotem na jesień i zimę, krasnoludki?
Cytat:
widziałem cię tam po wyjściu z portu i dwukrotnym czyszczeniu śruby...

Więc było się patrzeć po co tam w ogóle przypłynąłem, bynajmniej nie tylko do baru. Zielsko w kanale jest, i nie dziwota skoro jest on użyźniany wodą spływającą z okolicznych pól, działek i łąk, o ewentualnych nielegalnych zrzutach ścieków z prywatnych posesji już nie mówiąc. Ale nie upoważnia to do roztaczania wizji wśród nieznających tematu Czytelników forum, jakoby kanał był wyniku powyższego niedrożny, zatem budowę nowych dróg wodnych będzie można sobie OKDR bo zaraz zarosną. Bywały istotnie i takie lata że przez zarośnięte odcinki kanału (oczywiście w pobliżu wymienionych wcześniej ujść pomniejszych cieków) trzeba było przebijać się z pomocą pagaja, ale od paru lat, kiedy to zaczęły regularnie pływać statki pasażerskie (np. Zefir) nie ma z tym już problemu.

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2017-03-27, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 428 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 27163
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-04-10, 01:05    [Cytuj]

List otwarty do "ekologów" z WWF

Cytat:
ako przedstawiciele organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, zespołów eksperckich, instytucji naukowych, przedsiębiorców związanych z żeglugą śródlądową apelujemy do przedstawicieli Fundacji WWF o zaprzestanie rozpowszechniania za pośrednictwem mediów nieprawdziwych informacji dotyczących rzekomych zagrożeń dla środowiska, jakie miałoby przynieść przywrócenie żeglugi na głównych polskich rzekach.

Są to informacje nieuprawnione, upubliczniane przed wykonaniem studiów wykonalności, badań i raportów środowiskowych. Na podstawie tych opracowań i analiz będzie dopiero można mówić o ewentualnym wpływie planowanych inwestycji na otoczenie i wyborze optymalnych rozwiązań. Obowiązujące w tym procesie procedury konsultacji tworzą właściwą przestrzeń do wypracowania optymalnych rozwiązań uwzględniających potrzebę ochrony walorów przyrodniczych rzek i ich dolin. Gwarantuje to zarówno konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju między ochroną środowiska i gospodarką, jak również unijne dyrektywy dotyczące ochrony przyrody.

Musimy zaprotestować przeciwko fałszywym twierdzeniom wygłaszanym przez przedstawicieli środowisk ekologicznych, iż żegluga zagraża przyrodzie. Nieprawdą jest również, iż rządowy plan inwestycji przywracający żeglugę na naszych głównych szlakach wodnych jest w sprzeczności z wytycznymi Komisji Europejskiej. Plan odnosi się bowiem do najlepszych praktyk wskazanych w dokumencie Komisji Europejskiej z 2012 roku pt. „Transport wodny śródlądowy i sieć Natura 2000 – zrównoważony rozwój śródlądowych dróg wodnych i zarządzanie nimi w kontekście dyrektywy ptasiej i siedliskowej”. W tym dokumencie stwierdzono jednoznacznie, iż obszary Natura 2000 wcale nie mają stanowić stref wyłączonych z rozwoju, i że rozwój śródlądowych dróg wodnych jest wskazany, pod warunkiem zagwarantowania odpowiedniego poziomu ochrony przyrody. Potrzeba rozwoju dróg wodnych wynika też z najważniejszego dla transportu Unii Europejskiej dokumentu tj. Białej Księgi Transportu z marca 2011 roku. Zalecenia są jednoznaczne – by do 2030 roku 30 procent ładunków z samochodów przerzucić na transport rzekami, ew. koleją, a do 2050 roku – ponad 50 procent.

Takie zalecenia Komisji Europejskiej nie są przypadkiem, skoro transport wodny jest niezaprzeczalnie najbardziej ekologiczny. Czego paradoksalnie ekolodzy nie zauważają. Statki żeglugi śródlądowej emitują 5 razy mniej gazów cieplarnianych niż samochody. A jedna barka może zabrać ładunek 30 ciężarówek. Dlatego trzeba przenosić ładunki na barki. A budowanie na stopniach wodnych hydroelektrowni to dalsze ograniczenia emisji CO2.

Tymczasem ekolodzy z niezwykłą łatwością przekreślają wszelkie inwestycje w wodne drogi śródlądowe, wieszcząc katastrofę ekologiczną i dowolnie używając słów progi wodne, kaskadowanie rzek, budowanie zapór, wszystko zamiennie i ze stratą dla bioróżnorodności. W taki sposób można w niekorzystnym świetle pokazać każdą inwestycję, szczególnie gdy takie teksty tra ają do opinii publicznej nie znającej pewnych zagadnień. Tymczasem progi i kaskadowanie rzek jest zjawiskiem korzystnym często realizowanym dla uzyskania jakości i bioróżnorodności cieków. Kaskadowanie wpływa nie tylko korzystnie na natlenienie wód, co w konsekwencji powoduje lepsze warunki do życia organizmów wodnych i przyspiesza procesy samooczyszczania rzek, ale również odtwarza na pewnych odcinkach pierwotny charakter tych rzek odsłaniając dno, co może stać się przyczyną stworzenia lepszych warunków tro cznych i rozrodczych dla ichtiofauny. Budowy zapór, zbiorników zaporowych również nie można z góry określić jako szkodliwe dla przyrody. Wystarczy poczytać prace naukowe Profesora Mastyńskiego (największy polski autorytet w dziedzinie ichtiofauny takich zbiorników) aby stwierdzić, że zbiorniki te mogą być bardzo korzystne dla bioróżnorodności i ichtiofauny pod warunkiem prawidłowej ich budowy – wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wreszcie kuriozalne są stwierdzenia, że jeziora zmienią się w szamba lub, że istniejące drogi wodne są korzystne a nowe to katastrofa.

Równie niezrozumiałe jest lekceważenie kwestii gospodarowania wodą przez ekologów kontestujących inwestycje na rzekach. A gospodarowaniu wodą służyć mają właśnie planowane zbiorniki retencyjne, czy zapory. Polska cierpi na deficyt wody, nasze zasoby osiągają poziom Egiptu. Na jednego Polaka przypada zaledwie 1600 m sześc. wody rocznie - trzy razy mniej, niż średnio w Europie. Musimy gospodarować wodą, nie wolno pozwalać jej bezproduktywnie spływać do morza. Magazynowanie wody, to również sposób na przeciwdziałanie suszom i powodziom, a więc zapobieganie wielomiliardowym stratom i katastrofom żywiołowym. Obiekty hydrotechniczne przyniosą niepodważalne korzyści rolnictwu, przemysłowi, hydroenergetyce, rybołówstwu śródlądowemu itd.

Gospodarowanie wodą, to również zalecenia wynikające wprost z unijnej Dyrektywy Wodnej.
Nie prawdą jest, iż transport rzeczny zanika w Europie. Przeciwnie. Dlatego UE przeznacza ogromne fundusze na inwestycje w żeglugę śródlądową, zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju. Po te fundusze będzie mogła sięgnąć także Polska. Drogę otworzyła nam ratyfikacja Konwencji AGN, wprowadzając nasze rzeki do sieci śródlądowych dróg wodnych o międzynarodowemu znaczeniu.

Apelujemy do przedstawicieli środowisk ekologicznych o opamiętanie i zaprzestanie medialnej dezinformacji. To bardzo nieodpowiedzialne działania, mogące przynieść bardzo negatywne skutki gospodarcze i środowiskowe dla naszego kraju. Apelujemy o rzetelną debatę!

Aktualna i ciągle rosnąca lista wspierających list otwarty do WWF:
Związek Polskich Armatorów Śródlądowych; Stowarzyszenie Rada Kapitanów; Stowarzyszenie Teraz Odra; Stowarzyszenie Absolwentów Szkół Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu; Liga Morska i Rzeczna; Technikum Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu; Technikum Żeglugi Śródlądowej w Nakle; Politechnika Wrocławska; Akademia Morska w Szczecinie; Uniwersytet Zielonogórski; Politechnika Śląska; Uniwersytet Przyrodniczy Wrocław; Politechnika Opolska; Instytut Logistyki WSB Wrocław; Portal Żegluga Wczoraj Dziś i Jutro; Dolnośląska Izba Gospodarcza; Północna Izba Gospodarcza ze Szczecina; Zachodnia Izba Gospodarcza z Gorzowa Wielkopolskiego; Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych; Naczelna Organizacja Techniczna FSNT w Opolu; Wrocławskie Forum Rzeczne; Lobbing Odrzański Civitas Christiana; Polskie Towarzystwo Geo zyczne; Opolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa; FAMET S.A.; Stocznia DAMEN; Stocznia Malbo; Stocznia Koźle; Stocznia Januszkowice; Wrocławska Stocznia Rzeczna; Hydrokrusz; AND-ROM Przedsiębiorstwo Usługowe; PHU Lech Sp. J.; PBH Odra3 sp. z o.o.; Port Consultans Sp. J.; Port Żegluga Szczecińska; BST – Błażej Stanisław Tomaszewski; Domtrans – Dominik Szarek; Żegluga Wyszogrodzka; Nad Odrą s.c.; Tobis; Hanza Linie; Żegluga Śródlądowa Tadeusz Prokop; Rentrans Cargo Sp. z o.o.; Deni Transport Wodny; Ero Trans-Port; Bizontrans96; MS- TRANS; SEAHORSE- Obsługa Statków; Żegluga Wiślana; Klub Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego; Navigar sp. z o.o.; Jakmon - Jan Stupnicki; Żegluga Bydgoska; Gołębiewscy s.c.; Navigare s.c.; OT Logistics; Ogólnopolski Klaster Innowacyjnych Przedsiębiorstw – Program Polska 3.0.; Krajowa Izba Gospodarcza; Klaster Górnej Wisły; Stowarzyszenie Odra dla Turystów; Fundacja Konstruktywnej Ekologii ECOPROBONO; Fundacja Przystań Wisła; Stowarzyszenie Opes Aqua; Towarzystwo Miłośników Ziemi Krośnieńskiej; Izba Gospodarcza Europy Środkowej; I&PM Sp. z o.o.
 
 
Pavvel

Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 28
Wysłany: 2017-06-15, 20:13   apele do "ekologów" [Cytuj]

WWF czy Greenpeace to organizacje do wynajęcia. Robią dym na zlecenie. Np. kilka lat temu ujawniono że gazprom wpłacał spore sumy dla greenpeace na blokowanie poszukiwań gazu łupkowego.
Wiele lat temu, gdy Wisła była mocno eksploatowana transportowo przyroda miała się znakomicie. Dlaczego teraz miało by być gorzej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH