FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2015-07-15, 00:38
Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską
Autor Wiadomość
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 16:12    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
/.../Żeglarsko pomysł pycha. Tyle./.../

Workerus 850 Maestro (w komputerze) - żeglarsko pycha... czemu jeszcze w komputerze, a nie w realu? ;-)

artiosso napisał/a:
/.../
pough napisał/a:
(...) Powiem tak, ja nie jestem za opcją zastaw się a postaw się i wydawaniem środków, gdy absolutnie coś nie jest korzystne ekonomicznie lub strategicznie. (...)


Co to znaczy "absolutnie" ? Gdzie znalazłeś ten absolut ekonomiczny przeciw tej inwestycji ? W słowach wystąpienia sen. Borowskiego ??

Absolut, o który pytasz znalazłem we własnym przekonaniu, które sobie wyrobiłem na podstawie niezależnych opinii specjalistów z dziedziny ekonomii i strategii wyłączając z tego grona polityków w tym sen. Borowskiego.

Widzę natomiast, że zbyt emocjonalnie zaczynasz podchodzić do dyskusji...
 
 
<|Tobo

Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 916
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-03-17, 16:18    [Cytuj]

Dzięki przekopowi spora szansa na rozwój portów nad zalewem. Mi się pomysł podoba, bez wnikania w analizy itp.
Chętnie w przyszłości wypłynę z Fromborka ze zdaniem jachtu w Gdańsku.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 16:33    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Dzięki przekopowi spora szansa na rozwój portów nad zalewem. Mi się pomysł podoba, bez wnikania w analizy itp.
Chętnie w przyszłości wypłynę z Fromborka ze zdaniem jachtu w Gdańsku.

Mi żeglarsko też się podoba. Też bym przepłynął na Zat. Gdańską będąc w Tolkmicku czy Fromborku.
Uważam jednak, że mój egoizm byłby nadużyciem w stosunku do inwestycji, która ekonomicznie nie miałaby szansy się zbilansować.

Jak myślisz o ile wzrosło by zainteresowanie Zal. Wiślanym i jego portami jachtowymi. O ile w kwotach wzrosły by dochody tych miast i portów ze zwiększonego zainteresowania możliwością przejścia na Zat.
 
 
<|Tobo

Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 916
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-03-17, 16:38    [Cytuj]

Sądzę, że ilość jachtów wpływających na zalew wzrosła by wielokrotnie.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 16:41    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Sądzę, że ilość jachtów wpływających na zalew wzrosła by wielokrotnie.

Jesteś w stanie tę tezę jakoś podeprzeć i określić jakie ten wzrost wygeneruje dochody dla regionu?
Ostatnio zmieniony przez pough 2017-03-17, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|Tobo

Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 916
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-03-17, 16:46    [Cytuj]

Robert - kilka postów wyżej w podobnym tonie zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź.
SĄDZĘ - takie mam zdanie, mam do niego prawo i nie musisz się absolutnie z nim zgadzać, jak i jak nie muszę uzasadniać. Dość już na forum jest postów, gdzie jest bicie piany, sprzeczki i przekomarzania.
Według mnie dzięki przekopowi ilość jachtów wpływających na zalew zwiększy się. Tak SĄDZĘ.
A co za tym idzie każdy sobie niech wydedukuje.
Ostatnio zmieniony przez Tobo 2017-03-17, 16:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
<|artiosso

Pomógł: 31 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2350
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-17, 16:47    [Cytuj]

pough napisał/a:
artiosso napisał/a:
/.../Żeglarsko pomysł pycha. Tyle./.../

Workerus 850 Maestro (w komputerze) - żeglarsko pycha... czemu jeszcze w komputerze, a nie w realu? ;-)


?????? Nie za bardzo rozumiem, co ma piernik do wiatraka, czyli Workerus do przekopu ??? Chyba, że zwyczajnie, na koniec wymiany zdań, chciałeś mi dop... dolić.
Tak subtelnie oczywiście :-|



pough napisał/a:
(...)
Absolut, o który pytasz znalazłem we własnym przekonaniu (...)


"Absolut znalazłeś we własnym przekonaniu" ?
Czyli można Ci już stawiać ołtarze, Robert ?
Jakiś ulubiony kolor ? :->



pough napisał/a:
(...) we własnym przekonaniu, które sobie wyrobiłem na podstawie niezależnych opinii specjalistów z dziedziny ekonomii i strategii (...)


Ale decyzja rządu jest polityczna, więc specjaliści z dziedzin przez Ciebie wymienionych niewiele mogą mieć do powiedzenia.



pough napisał/a:
(...) wyłączając z tego grona polityków w tym sen. Borowskiego. (...)


Dobrze, że to napisałeś, bo miałem wrażenie, że jakoś tak bardzo Cię szczególnie dotknęło to, co dotyczy tego pana.


pough napisał/a:
(...)
Widzę natomiast, że zbyt emocjonalnie zaczynasz podchodzić do dyskusji...


Nie, to nie tak. Podszedłem, tu przyznaję, nieco emocjonalnie do wypowiedzi Borowskiego.
A do dyskusji z Tobą podchodzę normalnie. Co najwyżej jestem trochę zaskoczony tym, że moim skromnym zdaniem "czepiłeś" się mnie nieco. Ale cóż, może miałeś swoje powody ?
Ostatnio zmieniony przez artiosso 2017-03-17, 17:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 17:03    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Robert - kilka postów wyżej w podobnym tonie zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź.
SĄDZĘ - takie mam zdanie, mam do niego prawo i nie musisz się absolutnie z nim zgadzać, jak i jak nie muszę uzasadniać. Dość już na forum jest postów, gdzie jest bicie piany, sprzeczki i przekomarzania.
Według mnie dzięki przekopowi ilość jachtów wpływających na zalew zwiększy się. Tak SĄDZĘ.
A co za tym idzie każdy sobie niech wydedukuje.

Tomek - nie odbieram Ci prawa do wypowiedzi czy artykułowania własnego zdania, a jeżeli to wskaż gdzie...

Nie popieram jednak wydawania wspólnych pieniędzy przez rząd na podstawie "tak sądzę" albo dla decyzji politycznych jeżeli ta decyzja polityczna nie ma uzasadnienia ekonomicznego lub strategicznego... Też mam do tego prawo ;-) .

PS. Odnoszę czasem wrażenie, że nie wolno na forum zapytać o konkrety, bo to jest od razu odbierane jako atak i przejście do obrony poprzez słowa mam do tego prawo...
 
 
<|Tobo

Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 916
Skąd: ok.Łomży
Wysłany: 2017-03-17, 17:12    [Cytuj]

Nie wnikam w politykę, rozmowy o polityce ZAWSZE prowadzą do kłótni. Zadałeś pytanie o kwoty, ja napisałem, że sądzę, że zwiększy się ruch jachtów na zalewie. Mogę się mylić. Ale co do wzrostu wpływów do budżetu np. Fromborka - nie śmiem nawet gdybać.

A morze jest zdecydowanie za mało wykorzystane - zauważ, ze już tam trwa sezon, pływają jachty podczas, gdy na WJM jeszcze lód... I chyba tego pływania każdemu brakuje z lekka ;-)
Ktoś chętny na jednodniowy rejsik "Morświnką" po Rajgrodzkim 25 lub 26III? Bo na mój zabukowany kwietniowy rejs morski niestety nie ma już wolnych miejsc ;-)
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 17:16    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
artiosso napisał/a:
/.../Żeglarsko pomysł pycha. Tyle./.../

Workerus 850 Maestro (w komputerze) - żeglarsko pycha... czemu jeszcze w komputerze, a nie w realu? ;-)


?????? Nie za bardzo rozumiem, co ma piernik do wiatraka, czyli Workerus do przekopu ??? Chyba, że zwyczajnie, na koniec wymiany zdań, chciałeś mi dop... dolić.
Tak subtelnie oczywiście :-|

Nie, w żadnym wypadku nie chciałem Ci dop...dolić, tylko wskazać, że sam w swoich postępujesz (przynajmniej tak mi się wydaje) uwzględniając warunki ekonomiczne, a w przypadku inwestycji wspólnych mam wrażenie, że dajesz przyzwolenie na szastanie pieniędzmi, bo wspólne przecież łatwiej się wydaje... Bez obrazy oczywiście...



artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
(...)
Absolut, o który pytasz znalazłem we własnym przekonaniu, które sobie wyrobiłem na podstawie niezależnych opinii specjalistów z dziedziny ekonomii i strategii wyłączając z tego grona polityków w tym sen. Borowskiego.


"Absolut znalazłeś we własnym przekonaniu" ?
Czyli można Ci już stawiać ołtarze, Robert ?
Jakiś ulubiony kolor ? :->

Pominę jako nie warte komentarza...



artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
(...) we własnym przekonaniu, które sobie wyrobiłem na podstawie niezależnych opinii specjalistów z dziedziny ekonomii i strategii (...)


Ale decyzja rządu jest polityczna, więc specjaliści z dziedzin przez Ciebie wymienionych niewiele mogą mieć do powiedzenia.

Decyzja polityczna bez uzasadnienia ekonomicznego lub strategicznego w sytuacji deficytu budżetowego to dla mnie poprawienie sobie nastroju... delikatnie mówiąc.
Tylko dlaczego ze wspólnej kasy...



artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
(...) wyłączając z tego grona polityków w tym sen. Borowskiego. (...)


Dobrze, że to napisałeś, bo miałem wrażenie, że jakoś tak bardzo Cię szczególnie dotknęło to, co dotyczy tego pana.

Czasem wrażenia bywają mylne... również w sferze inwestycji... ;-)


artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
(...)
Widzę natomiast, że zbyt emocjonalnie zaczynasz podchodzić do dyskusji...


Nie, to nie tak. Podszedłem, tu przyznaję, nieco emocjonalnie do wypowiedzi Borowskiego.
A do dyskusji z Tobą podchodzę normalnie. Co najwyżej jestem trochę zaskoczony tym, że moim skromnym zdaniem "czepiłeś" się mnie nieco. Ale cóż, może miałeś swoje powody ?

A jednak dalej mam wrażenie, że Twoje wypowiedzi są emocjonalne...
Czy czepiłem się? Tak za słowa, które wcześniej cytowałem, bo nie miały nic do merytorycznej dyskusji na temat inwestycji...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 362 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 20949
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-03-17, 17:17    [Cytuj]

Usunięto post polityczny.

Przypominam, że politykujemy WYŁĄCZNIE tu.
http://forum.mazury.info.pl/viewforum.php?f=133
Każdy, kto publikuje posty polityczne na forum publicznym naraża się na zbanowanie.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 17:18    [Cytuj]

Tobo napisał/a:
Nie wnikam w politykę, rozmowy o polityce ZAWSZE prowadzą do kłótni. Zadałeś pytanie o kwoty, ja napisałem, że sądzę, że zwiększy się ruch jachtów na zalewie. Mogę się mylić. Ale co do wzrostu wpływów do budżetu np. Fromborka - nie śmiem nawet gdybać.

A morze jest zdecydowanie za mało wykorzystane - zauważ, ze już tam trwa sezon, pływają jachty podczas, gdy na WJM jeszcze lód... I chyba tego pływania każdemu brakuje z lekka ;-)
Ktoś chętny na jednodniowy rejsik "Morświnką" po Rajgrodzkim 25 lub 26III? Bo na mój zabukowany kwietniowy rejs morski niestety nie ma już wolnych miejsc ;-)

Tomek, też myślę, że ruch jachtów by wzrósł, ale uważam, że nie na tyle, by inwestycja była opłacalna...
Nie zawsze można mieć to co by się chciało... przynajmniej w okresie wysokiego deficytu...
 
 
<|artiosso

Pomógł: 31 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 2350
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-17, 17:42    [Cytuj]

pough napisał/a:
(...) przynajmniej w okresie wysokiego deficytu...



@Pough : o jakim "deficycie" piszesz ?
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 162 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 11678
Wysłany: 2017-03-17, 17:54    [Cytuj]

artiosso napisał/a:
pough napisał/a:
(...) przynajmniej w okresie wysokiego deficytu...



@Pough : o jakim "deficycie" piszesz ?

Budżetowym...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 362 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 20949
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-01, 02:25    [Cytuj]

Znalezione w sieci:

Cytat:
Czym jest "Przekop/kanał przez Mierzeję"?

Wbrew pozorom nie jest to jedynie wykonanie przekopu przez mierzeję - który stanowi ułamek kosztów tego programu (32 mln zł z 880 mln).
Cała kompleksowa inwestycja popularnie określana jako "Przekop" ma połączyć istniejący port w Elblągu z Bałtykiem, zapewniając głębokość tranzytową rzędu 4 metrów, zapewnić bezpieczeństwo powodziowe i lodowe obszaru Żuław, skrócić drogę i utrzymywany tor żeglugowy na Zalewie Wiślanym umożliwiając efektywne wykorzystanie istniejących mocy przeładunkowych portu i przekierowanie ich w stronę handlu z Unią Europejską obok dotychczasowej, jedynej możliwej z Kaliningradem.
Jest również logiczną kontynuacją po ukończeniu wcześniejszych, unijnych programów: "Rewitalizacja Kanału Elbląskiego" zakończonego w 2016r kosztującego 115 mln zł i zakończonego w 2014r programu "Pętla Żuławska" wartego 105 mln zł w aspekcie turystyki, żeglarstwa i żeglugi pasażerskiej.
Cała ta inwestycja ma zostać przeprowadzona w zgodzie z przepisami dot. ochrony środowiska i nie naruszając zbytnio przyrody - stąd największy koszt tego programu to aspekty środowiskowe - 154 mln z 880 mln zł.

Czym nie jest "Przekop/kanał przez Mierzeję"?

Nie jest:
1) budową portu w Elblągu
2) tworzeniem konkurencji dla Gdyni/Gdańska/Kaliningradu
3) jakimś aspektem obronnym, bazą floty(bo już takie głosy się pojawiają)
4) pomysłem Kaczyńskiego/Tuska/Macierewicza/Szydło/Kopacz/PiS/PO/PZPR/PZPN etc - konieczność przekopania Mierzei Wiślanej jest znana od co najmniej 90 lat i planowana zarówno przez rządy niemieckie jak i polskie.

Opłaca się/nie opłaca się
Na chwilę obecną wszystkie znane mi, istniejące analizy tj od niemieckiej Denkschrift über die Trockenlegung des Frischen Haffs und den Durchstich durch die Frische Nehrung bei Kahlberg z 1934r poprzez analizę Eugeniusza Kwiatkowskiego z lat 40-tych, prace doktora Jednorała z przełomu wieków aż po polską Urzędu Morskiego z 2013r wskazują na sens ekonomiczny tej inwestycji.
Istnieje oczywiście ryzyko przy takich inwestycjach, którego nikt nie kwestionuje - natomiast jest na tyle nikłe, że zadecydowano o wdrożeniu tego programu.

Techniczne:

Zalew Wiślany jest za płytki/mały/mokry/słodki itp
Głębokość Zalewu przy tej inwestycji ma znaczenie marginalne - wynika to z faktu, że jej celem jest wyprowadzenie żeglugi z Zalewu na Bałtyk a nie rozwój żeglugi na Zalewie.
Istotnym parametrem jest jedynie głębokość tranzytowa toru wodnego - wiele ogromnych portów leży nad akwenami płytszymi jak Zalew Wiślany - chociażby Petersburg nad zatoką Newską o średniej głębokości 3 m czy Amsterdam nad IJmeer o podobnej głębokości.

W Elblągu nie ma portu/przeładunków/nie będzie co wozić
Port w Elblągu jest od zawsze, natomiast jego przeładunki wahają się najmocniej ze wszystkich polskich portów. Istniejąca infrastruktura pozwala na przeładunki rzędu 800 tys ton rocznie, najbliżej tego wyniku był 20 lat temu z przeładunkami 640 tys ton oraz trzy lata temu z wynikiem 360 tys ton

Nawet po przekopie Elbląg nie będzie mógł przyjmować największych statków
Elbląg nie ma przyjmować największych statków - w innym wypadku tworzyłby konkurencje dla Gdańska czy Gdyni.

Małe statki się nie opłacają
Wbrew wyobrażeniom przeciętny statek wpływający do polskich portów nie jest E-klasą Maerska.
Rocznik statystyczny gospodarki morskiej 2014, strona 20 podaje w tabeli:
"Przeciętna wielkość statków wchodzących do polskich portów" na rok 2014r 4270 ton, za 2013r 4003 ton czyli właśnie na tyle pod ile jest projektowany jest tor wodny do Elbląga.
Przy zakładanych parametrach tj 120 m długości i 4m zanurzenia ok 70% statków handlowych pod banderą niemiecką, szwedzką, fińską, krajów bałtyckich będzie mogło z tego portu korzystać.

Po co budować port na 10/100/1000 kontenerów skoro obok jest pięć terminali kontenerowych
Port w Elblągu nie ma i nie planuje budowy terminala kontenerowego.
Istnieje plac wielofunkcyjny magazynowo-przeładunkowy na którym zmieści się ok 40 naczep/100 kontenerów - ale służy do ładunków tocznych i wielkogabarytowych, ewentualnie kontenerów technicznych/gospodarczych. Elbląg nie jest portem kontenerowym.
JEŻELI SŁYSZYSZ "KONTENERY" W KONTEKŚCIE PRZEKOPU NA 99% ROZMAWIASZ Z JANUSZEM



W Elblągu nie ma torów/drogi
Na zdjęciu powyżej widać tory obsługujące elektrociepłownię i port, port dysponuje normalną bocznicą.
W odległości ok 1000m od portu przebiega dwupasmowa, dwujezdniowa droga ekspresowa S7 Gdańsk-Elbląg-Warszawa-Kielce-Kraków - to chyba najlepsze połaczenie drogowe portu w Polsce.

Przekop na siebie nie zarobi
Jest to oczywista prawda - nie będzie pobierana opłata za jego używanie.
Zupełnie jak z autostradami w Niemczech.
Pojawiające się wyliczenia "ile statków powinno przepłynąć płacac dziennie" jak tutaj stanowią zabawną ekstrapolacje doświadczeń z pływania kajakiem przez Guziankę na handel morski.

Przekop na siebie zarobi
Przekop nie będzie na siebie zarabiał - nie będzie pobierana opłata za jego używanie.
Natomiast w perspektywie do roku 2045 oszacowano, że jego istnienie da korzyści warte ponad 3 mld zł.
Gdzie są to zupełnie namacalnie podatki, realne oszczędności ale również ciężkie do oszacowania wyliczone na 46 mln zł "oszczędności środowiskowe" ze wzg na transport multimodalny

Przekop trzeba będzie pogłębiać, będzie zamarzał
Jak najbardziej - jak wszystkie polskie porty.
Pieniądze na to są wliczone w te 880 mln zł.
Pokrywa lodowa w polskich portach nie stanowi w ostatnich latach problemu, zresztą holowniki portowe posiadają ograniczoną możliwość łamania pokrywy lodowej przed statkami które nie mają klasy lodowej(większość ma)
Natomiast obecnie utrzymujemy ok 40 km toru wodnego o głębokości 2,5 metra, po budowie przekopu będzie ok 10 km toru o głębokości 5 m, co da realne oszczędności.

Międzynarodówka

A na Zachodzie...
U naszych zachodnich sąsiadów żegluga bliskiego zasięgu świeci triumfy, natomiast ciężko ich sytuacje przekładać bezpośrednio na polskie realia.
Interesującym jest na pewno fakt, że od czasu zjednoczenia Niemiec na terenie byłego NRD wybudowano od zera co najmniej kilka portów o parametrach Elbląga - tj maksymalna długość statków ok 120m i maksymalne zanurzenie ok 4-5m. Mowa o portach Schwedt, Lubmin, Vierow, Ueckermünde i port w Greifswald-Wieck.
Dokonano tego mimo istnienia w bliskości potężnych portów w Rostocku, Stralsundzie, Wismarze, Szczecinie i Swinoujsciu a także bardzo dobrej komunikacji lądowej.

Przekop na złość Rosji
Przekop w żaden sposób nie wpłynie na Rosję i jej porty - ani Kaliningrad ani Bałtijsk nie są portami tranzytowymi polskiej gospodarki. Rosjanie w dalszym ciągu będą mieli możliwość kontroli jednostek wychodzących z Zalewu poprzez Cieśninę Piławską. Ewentualną niedogodnością może być zaprzestanie utrzymywania przez stronę polską toru wodnego na Zalewie Wiślanym.

Kogo obchodzi port w Elblągu
Rzadko się to słyszy, ale portem w Elblągu zarządza jedna z największych spółek w Europie o której mówi się, że ma najlepszy wywiad gospodarczy na świecie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Glencore

Ale Kołobrzeg/Darłowo/Ustka...
Te porty od zawsze przeładowywały mniej od Elbląga, natomiast ich tendencja jest cały czas wzrostowa.
Ich bolączką jest słabe skomunikowanie z resztą kraju - co może się zmienić po ukończeniu drogi S11.
Mimo to w tych portach cały czas się inwestuje i one cały czas na siebie zarabiają.

Może Tczew zamiast Elbląga?
Tczew ma wszystkie zalety Elbląga oprócz portu.
Póki nie zostanie rozwiązana kwestia Kaskady Dolnej Wisły nawet za bardzo nie wiadomo, gdzie ten port można by wybudować.

Eko i nie eko

Przekop jest wydarzeniem bez precedensu
Żuławy są pocięte mnóstwem kanałów, sama mierzeja została przekopana w 1895r tworząc nowe ujście Wisły, port w Kaliningradzie również jest połączony przekopem z Bałtykiem.

Wody będą się mieszać
W pewnym stopniu zawsze się mieszają, chociażby przez Ciśninę Piławską.
Wpływ samego przekopu będzie na to znikomy, z racji śluzy.

Miliony monet z bursztynu
Jest to możliwe - natomiast w żadnym wypadku nie jestem za łaczeniem tego z calkiem realnym projektem przekopu. Żaden dokument się do tego bursztynu nie odwołuje.
IMO traktować raczej pesymistycznie, wydaje się że więcej problemów może być z niewybuchami po walkach w 1945 jak zysków z bursztynu.

Żabkom/ptaszkom/rybkom będzie źle
W wyniku istnienia przekopu bardzo zmniejszy się powierzchnia Zalewu naruszana przez jednostki towarowe w konsekwencji skrócenia toru wodnego.

.http://www.wykop.pl/ramka/3719707/fakty-ciekawostki-i-informacje-o-planowanym-przekopie-mierzei-wislanej/
 
 
zenek

Pomógł: 222 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 11448
Wysłany: 2017-05-01, 12:32    [Cytuj]

Autor tego artykułu, to kolejny propagandzista, który polityczny projekt usiłuje uzasadnić jakimiś innymi argumentami, a przy tym manipuluje i przekłamuje fakty.
Dzień wolny, więc można się do tych pożal się boże argumentów ustosunkować :-P

Cytat:
Jest również logiczną kontynuacją po ukończeniu wcześniejszych, unijnych programów: "Rewitalizacja Kanału Elbląskiego" zakończonego w 2016r kosztującego 115 mln zł i zakończonego w 2014r programu "Pętla Żuławska" wartego 105 mln zł w aspekcie turystyki, żeglarstwa i żeglugi pasażerskiej.
To rzeczywiście logiczny argument i w zasadzie jedyny. W zakresie turystyki przekop faktycznie będzie miał znaczenie.

Cytat:
Czym nie jest "Przekop/kanał przez Mierzeję"?

Nie jest:

2) tworzeniem konkurencji dla Gdyni/Gdańska/Kaliningradu
Dla Kaliningradu nie, ale dla Gdyni i Gdańska jak najbardziej jest. Gdzie zawinęłyby statki płynąc do polskich portów gdyby nie było przekopu jak nie do trójmiejskich portów? Przecież to oczywiste, że Elbląg musi odebrać część przeładunków portom Trójmiasta
Cytat:
3) jakimś aspektem obronnym, bazą floty(bo już takie głosy się pojawiają)
W tej dyskusji były już cytowane argumenty uzasadniające wykonanie przekopu względami obronnymi. A że aspekt obronny jest bzdurą to fakt.
Cytat:
4) pomysłem Kaczyńskiego/Tuska/Macierewicza/Szydło/Kopacz/PiS/PO/PZPR/PZPN etc - konieczność przekopania Mierzei Wiślanej jest znana od co najmniej 90 lat i planowana zarówno przez rządy niemieckie jak i polskie.

Gdyby Niemcy chcieli tego przekopu, to już dawno by był. Akurat oni nie mieli żadnych oporów w inwestowaniu w drogi wodne
Cytat:
Opłaca się/nie opłaca się
Na chwilę obecną wszystkie znane mi, istniejące analizy tj od niemieckiej Denkschrift über die Trockenlegung des Frischen Haffs und den Durchstich durch die Frische Nehrung bei Kahlberg z 1934r poprzez analizę Eugeniusza Kwiatkowskiego z lat 40-tych, prace doktora Jednorała z przełomu wieków aż po polską Urzędu Morskiego z 2013r wskazują na sens ekonomiczny tej inwestycji.
No jeżeli ktoś dla uzasadnienia sensu ekonomicznego wraca się do uwarunkowań lat 30-tych, to już ręce opadają
I w zasadzie, to już nie chce mi się dalej dementować bzdur, które autor tego opracowania był uprzejmy napisać :-P
Ostatnio zmieniony przez zenek 2017-05-01, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
<|MirekMors

Pomógł: 94 razy
Wiek: 57
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 6695
Skąd: Wawer
Wysłany: 2017-05-01, 14:10    [Cytuj]

Zenku. Jeszcze tylko 2 lata. Zanim wbiją łopatę wyborcy wbiją im nóż w plecy.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 362 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 20949
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-01, 14:15    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Gdyby Niemcy chcieli tego przekopu, to już dawno by był. Akurat oni nie mieli żadnych oporów w inwestowaniu w drogi wodne


Nie był im potrzebny przekop, bo Koenigsberg (Kaliningrad) był niemiecki. Dziś po drodze z zatoki na morze mamy granicę państwową i Schengen.

Kanał Mazurski też niektórzy mogliby nazwać fanaberią, a jednak powstawał. Kto i co miałby nim transportować? :-P
 
 
zenek

Pomógł: 222 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 11448
Wysłany: 2017-05-01, 14:17    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Nie był im potrzebny przekop, bo Koenigsberg (Kaliningrad) był niemiecki. Dziś po drodze z zatoki na morze mamy granicę państwową i Schengen.
Oczywiście masz Zbyszku rację! Dlatego kompletną bzdurę napisał autor artykułu twierdząc, że Niemcy rozważali przekop.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 362 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 20949
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2017-05-01, 14:18    [Cytuj]

zenek napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
Nie był im potrzebny przekop, bo Koenigsberg (Kaliningrad) był niemiecki. Dziś po drodze z zatoki na morze mamy granicę państwową i Schengen.
Oczywiście masz Zbyszku rację! Dlatego kompletną bzdurę napisał autor artykułu twierdząc, że Niemcy rozważali przekop.


Może wie coś, czego my nie wiemy? :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH