FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klasa Open w Mistrzostwach Polski Jachtów Kabinowych
Autor Wiadomość
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 16:16    [Cytuj]

No fajnie , zarzucasz mi wąskie myślenie , bzdury itp ale nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie dlaczego dla klasy Open nie może być tytułu Mistrza Polski - przez wiele lat bywał.
Lepiej się obrazić.
Fakt , prowokacja Ci to umożliwiła.
Ciekawe kto tu wąsko mysli
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 13:51    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
Można zacząć od klasy open, a idealnie byłoby wprowadzić żagle dodatkowe we wszystkich klasach.


Piotrze
Dokładnie tak ale i tak by pozostał problem topienia łódek balastem aby uzyskać korzystny Vi.
Wydaje mi się , że nie da się w prosty sposób wprowadzić żagli dodatkowych do klas T.
Zabiło by to chyba regaty w wielu miejscach a ustalona czołówka także chyba by nie była zainteresowana w naruszeniu stanu .
Lata mi lecą , sprawność spada i coraz mniej czasu na różne zabawy.
Przepisy PPJK zatwierdzone przez PZŻ przewidują klasę TR ale coś słabo jest obsadzana o ile w ogóle startuje - nie wiem dlaczego nie , nie ma do niej chętnych? ( przyznanie tytułu Mistrza Polski w klasie TR chyba by nie budziło takich sprzeciwów )
Dlatego zaproponowałem Open bo wydawało mi się , że będzie łatwiej zebrać odpowiednia ilość chętnych.
Poza tym zakładam , że z czasem tyły z klas T2 czy T3 prze dozbrojenie się w żagle latające oraz odbalastowanie mogą w przyszłości poszukiwać miejsca w TR lub Open i wtedy może przyjść czas na dodatkowe podziały dla większego wyrównywania szans.

Wolałbym Open ( o tym zaraz ) ale dla mnie i Bolero wystarczy TR. Binga w TR także się mieszczą.
Wolałbym Open bo wtedy można testować i wprowadzać różne wynalazki jak hydroskrzydło czy inne rozwiązania związane z prowadzeniem żagli latających.
Dla testowania tych rozwiązań , porównywania i doskonalenia potrzebny jest poligon i nagłośnienie medialne.
Dlatego Open.
Nie hamować rozwoju .

Marku - czy możesz sprawdzić czy N Fun mieści się w TR - wg mnie powinien.

Cóż , nie będzie Open to może w końcu zbierzemy TR
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Drago 2016-11-19, 13:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marek470

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 126
Wysłany: 2016-11-19, 19:49    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:
Marku - czy możesz sprawdzić czy N Fun mieści się w TR - wg mnie powinien.
Pozdrawiam

raczej nie. kiedyś pobieżnie czytałem przepisy i chyba miecz za dużo wystaje po podniesieniu (bulba). poza tym startowałem kiedyś regularnie w TR na swoim Gemini2000 i pamiętam, że dłuższe łódki strasznie tracą
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 20:52    [Cytuj]

Rozumiem
Działanie Vi
Czyli powinniśmy zdecydowanie iść w kierunku Open ew zastanowić się nad jakimś ograniczeniem kabinowym.
Co Ty na to ?
 
 
<|Jurek P.

Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 129
Skąd: Łabędzi Ostrów
Wysłany: 2016-11-19, 20:56    [Cytuj]

Andrzej, masz pełne poparcie załogi Delphi!!!!
Może formuła ORC przekona nieprzekonanych. Mistrz klasy T2 P.Adamowicz na "Neoprofilu" jeżdzi po zatoce i zgarnia wszystko co jest do wygrania w formule ORC. Koszt świadectwa ORC Club jest do przełknięcia(cena dobrego foka).
A tak na marginesie Wiktor, straszny z Ciebie konserwatysta. Nie walczmy ze sobą na grubo przed procedurą startową!!!!!!
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 21:12    [Cytuj]

Dzięki Jurku

Proszę , podaj propozycje definicji kabiny na przykładzie Delphii.

Jak Mistrzostwa Polski Jachtów Kabinowych to niech będzie klasa Open jachtów jednokadłubowych z kabina spełniająca min wymiary np na przykładzie Delphii

:lol:
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 379 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 22740
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-11-20, 00:56    [Cytuj]

Andrzej Drago napisał/a:

Czyli powinniśmy zdecydowanie iść w kierunku Open ew zastanowić się nad jakimś ograniczeniem kabinowym.
Co Ty na to ?


A jednak. :-P
 
 
<|Jurek P.

Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 129
Skąd: Łabędzi Ostrów
Wysłany: 2016-11-20, 00:57    [Cytuj]

Kabina na Delphi niewątpliwie jest, dwie osoby(zmęczone ;-) mogą spać, co zabserwowałem podczas jednych z tegorocznych regat w Gdyni.Nigdy jednak nie spełnimy norm ppjk. Co więcej okazuje się że Huzar też ich nie spełnia.
PPJK nie jest regatami monotypów, jeżdżą tam jachty "różniste" i dopóki nie zawadzają na podium nikt ich specjalnie nie sprawdza, frekwencja też jest ważna.
W tym roku po raz pierwszy rozegrano regaty MPJK w Mągowie, klasa Open startowała razem z T i w niczym ten fakt nie zaszkodził szefom MPJK, znaczy się można.
Myślę że generalnie umowną sprawą jest kto chce się z kim ścigać i czym.Kwestia "przyklejenia" się pod cykl istniejących regat nie powinna stanowić zagrożenia dla ich organizacji natomiast znacząco przyczyni się do propagowania innych pozycji niż "misjonarska" ;-) .
Co do formuły ORC jest to salomonowe rozwiązanie o szczegółach poczytajcie w necie.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 164 razy
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 8004
Wysłany: 2016-11-20, 10:01    [Cytuj]

Jurek P. napisał/a:

W tym roku po raz pierwszy rozegrano regaty MPJK w Mągowie, klasa Open startowała razem z T i w niczym ten fakt nie zaszkodził szefom MPJK, znaczy się można.


Roznica jednej literki, a w moim mniemaniu zmienia calkowicie sens: nie MPJK tylko PPJK. M - to skrot od Mistrzostwa (MMPJK = Medzinarodowe Mistrzostwa Polski Jachtow Kabinowych) i w tej imprezie osobiscie nie widze sensu robienia klasy Open. PPJK (m.in. w Mragowie) sygnowalo jedna z imprez eliminacyjnych Pucharu Polski Jachtow Kabinowych. W takich imprezach jestem jak najbardziej za kazdym wariactwem pozwalajacym na dobra zabawe wszystkim chetnym (oczywiscie w osobnej klasie), zwlaszcza na zaglach dodatkowych. Akirat w Mistrzostwach sensu nie widze.

Jest to oczywiscie moje prywatne zdanie.
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-20, 10:19    [Cytuj]

A moje prywatne jest zupełnie inne :lol:
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-20, 10:23    [Cytuj]

Proponuję zwymiarować kabinkę Delphi i wstawić to jak kryterium aby potem uniknąć dyskusji co jest kabina a co nie.
 
 
<|artiosso
Hej Mazury !

Pomógł: 42 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3432
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-21, 17:16    [Cytuj]

Niewiele wiem n/t żeglarstwa regatowego, ale szkoda, że nie powstają już takie konstrukcje, jak regatowe żylety ś.p. Adama Gintera, w postaci "Santany", czy "AS Motors 33".
Dzisiaj w tym wyścigu zbrojeń mogłoby wziąć udział więcej konstruktorów, byłaby większa chyba szansa na większą ilość sponsorów. Taka "drastyczna", bezkompromisowa klasa OPEN inspirowałaby Twórców, byłaby zaczynem ciekawych pomysłów, byłoby po prostu ciekawie.
Czy w takiej formie, jak pisze Andrzej, że jeden kadłub i żagle - nie wiem.
Może jednak trzeba by było zapisać w przepisach, że np. Loa do 10 m, 3 lub 4 pełnowymiarowe koje i min. wysokość we wnętrzu np. 150 cm . Ale z pewnością byłoby ciekawie.
Dołączenie kl. OPEN do MMPJK mogłoby być zaproszeniem do wyścigu konstruktorów np. ze wschodniej Europy (Rosja, może Łotwa, Czechy, inne nacje ?)
 
 
<|Andrzej Drago

Pomógł: 73 razy
Wiek: 69
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1965
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-21, 18:12    [Cytuj]

No , no
Fajne wizje ale od czegoś trzeba zacząć.
Taka klasa Open o jakiej piszę może dać szanse , zdejmie gorset Vi , wymagania na zabudowę mieszkalną ( zaczęły być ostro formułowane po tym jak w 1995 roku Mc Cafe dała łupnia dotychczas dominującym mistrzom - miała koje z płótna na rurkach :lol: ) i pozwala stosować różnorodne żagle dodatkowe
Teraz , w stanie nieustalonym trzeba iść na żywioł aby klasa zaczęła żyć.
Zobaczymy ile będzie jachtów i jakich - przyszłość od tego zależy , jeżeli będzie dużo i zróżnicowanych to potem można wprowadzać dodatkowe kryteria podziału , ale ta najwyższa Open nie powinna mieć nadmiernych ograniczeń.
Wszystko przed nami
Nie blokować
Dawać szanse
Obserwować i pobudzać ( nawet przez podział )
Hej
 
 
~sceptyk

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 743
Wysłany: 2016-11-21, 20:35    [Cytuj]

Kochani, a mi Mistrzostwa Polski w klasie Open. Zaczynają naprawdę się podobać. Nareszcie mógłbym przetestować w doborowym Towarzystwie 2 lata pracy przy Bingu. Nawet jak nie będę miał żagli dodatkowych to zostaje mi bajdewind. A to Bingo ma dopracowane.Może nie będę musiał słuchać utyskiwań załogi w stylu. Nudno panie sternik, nudno :mrgreen: . Konfrontacja może być bardzo ciekawa. Ful wypas czarterowy kontra ful wypas nautyczny.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH