FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HONDA BF 10 - Paliwo w oleju
Autor Wiadomość
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-01, 20:48    [Cytuj]

extant napisał/a:

W przypadku np. zbyt bogatej mieszanki (dodatkowo wzbogaconej pompką) i wypadaniu zapłonów, zanim otworzą się zawory wydechowe, przez jakiś czas sprężona mieszanka paliwa z powietrzem znajduje się nad tłokiem. Wtedy właśnie może (również przy zużytych pierścieniach i/lub gładzi cylindra) paliwo przedostawać się pod tłok, do strefy niższego ciśnienia, czyli do komory korbowej.


Czekam w takim razie na wynik pomiary sprężania.
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 5765
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2015-12-01, 20:49    [Cytuj]

Po wymontowaniu termostatu garnek z wodą na palnik, termostat do wody i termometr do pomiaru temperatury. Moment zadziałania będzie widoczny. (tak mi się wydaje :roll: ).
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13251
Wysłany: 2015-12-01, 20:52    [Cytuj]

Mogę się zgodzić, że wadliwy termostat niedogrzewa silnika i gdy układ dolotowy przelewa paliwo, to może teoretycznie w postaci ciekłej się dostawać pod tłok wpłukując olej. Przy normalnej temp. pracy nadmiar paliwa raczej by odparowywał, a w tej postaci olej o większej gęstości nie puszczałby pomiędzy pierścieniami, choć to tylko moje przypuszczenia.

Czy pompka przyspieszająca jest membranowa, czy tłokowa?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-01, 21:02    [Cytuj]

Jak widać na rysunku tłokowa.

Clipboard02.jpg
Plik ściągnięto 5018 raz(y) 47,83 KB

 
 
funyo

Pomógł: 160 razy
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 6755
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-12-01, 22:10    [Cytuj]

To faktycznie, jeśli termostat jest i jest wadliwy (ciągle otwarty), silnik będzie niedogrzany, co z kolei prowadzi do przelewanie paliwa. A jakie jest zużycie paliwa?
 
 
Cuma

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-01, 22:38    [Cytuj]

Termostat otwiera sie stopniowo, wraz ze wzrostem temperatury, nie odbywa się to np w ciągu jednej sekundy.Jesli wymontujesz termostat , wsadzisz go do garnka z wodą i będziesz podgrzewał na gazie to zobaczysz jak to wygląda, ale na termostacie powinna być wygrawerowana temperatura otwarcia podana wartość w stopniach np.86 .jest to wówczas temperatura otwarcia.
 
 
johny411

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Cisek Opolskie
Wysłany: 2015-12-02, 09:23    [Cytuj]

A ja się założę o flaszkę że to nie wina termostatu ;-) bo co powiecie jak silnik nie ma termostatu ? Już to mądrze napisano ze przyczyny szukać w okolicy pompki paliwa i pierścienie , rysy cylindra . Można jeszcze zobaczyć czy ssanie jest do końca wyłączone . Nadmiar paliwa może doprowadzać do przenikania paliwa do oleju przez nieszczelność pierścienie - gładź cylindra . Objaw jaki kolega podaje że przy gwałtownym dodaniu gazu silnik się przydusi to moim zdaniem za dużo paliwa , zalewa go . Podstawa bardzo dobra regulacja gaźnika . Ja bym jeszcze całkowicie odłączył ssanie bo wystarczy że minimalnie otwarte i mamy problem . Ktoś powie że przecież by go zalało . Tak ale jak spec dał więcej powietrza to będzie chodził . Nie wiem skąd kolega jest bo chętnie bym zerknął na ta przypadłość .
 
 
Cuma

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-20, 08:02    [Cytuj]

Myslę,że ta Twoja awaria nie ma związku z termostatem.Ja w moim silniku a jest to 150 konny motor miałem awarie termostatu, wykręciłem go i jakiś czas pływałem bez niego.
Obserwowałem z uwaga wszystkie parametry silnika na zegarach, a mam ich trochę więcej niż w standardzie, oczywiście zegar nie wykryje oleju w paliwie, ale poprzez bagnet mogę zaobserwować czy poziom oleju się podnosi, a wiec się nie podnosił.
Parę lat temu miałem podobna sytuacje jak Ty , też zwiększała mi się ilość oleju w silniku, wymieniłem dwie membrany w pompkach mechanicznych, bo mam 2 pompki, nie brałem pod uwagę awarii pompki elektrycznej bo podobno są nie do "zajechania".Awaria ustała, wszystko wróciło do normy, wymieniłem olej,filtr oleju, i pływam do dnia dzisiejszego bez problemów.
A może warto oddać silnik do serwisu, niech tam sie wypowiedzą na temat Twojego problemu?
Pozdrawiam.
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-20, 15:01    [Cytuj]

Cuma tak jak napisałem już wcześniej poddałem się i oddałem silnik do Mechanika. Czekam cały czas na efekt jego pracy.
Jednakże bardzo dziękuję wszystkim za wypowiedzi - bardzo pomagają w rozwiązaniu tej zagadki.
Z tego co poinformował mnie Mechanik:
- ciśnienie w cylindrach na właściwym poziomie
- ustawienia mieszanki grubo powyżej zalecanych ustawień przez producenta (dla przypomnienia 4,5 obrotu, zalecane według manuala 2 -7/8)
- ssanie automatyczne sprawne
- BRAK Termostatu - poprzedni właściciel usnął. Prawdopodobnie uległ uszkodzeniu i nie chciało się wydać 189zł. CO MOŻE BYĆ ROZWIĄZANIEM CAŁEJ ZAGADKI
Dodatkowo mechanik wymieni wirnik pompy wodnej aby być pewnym, iż układ chłodzenia działa poprawnie i testujemy.
Co do pompki - instalowałem nową, która kosztowała mnie 450zł. Nie podejrzewam, iż nowa też jest uszkodzona.
Sam osobiście myślałem, iż jest to problem mechaniczny i dlatego też oddałem go do mechanika. Jednakże dzisiaj uważam, iż doprowadzenie gaźnika do odpowiedniego stanu (wymiana uszczelnień i regulacja) oraz zainstalowanie termostatu powinna pomóc.
Zobaczymy......., z niecierpliwością czekam na wynik testów mechanika.
O rezultatach poinformuje.
 
 
Cuma

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-12-20, 18:39    [Cytuj]

Oczywiście rozumiem to co napisałeś:)Ja natomiast mogę przekazać Tobie uwagi i spostrzeżenia jakie miałem w podobnej sytuacji do Twojej, czyli wzrost stanu oleju w silniku i co zrobiłem by ta sytuację opanować , naprawić.
Tak jak już wcześniej napisałem ponad miesiąc pływałem bez termostatu gdyż servisowi tyle zajęło sprowadzenie tej cześci eksploatacyjnej, nie mam pojęcia dlaczego tak długo to trwało.A ,że był to środek sezonu to wyjąłem stary, i pływałem bez, nie stwierdziłem by coś się z tego powodu złego stało w silniku, zegary pokazywały prawidłowa temperaturę,silnik miał chłodzenie wszystko było OK.Nie stwierdziłem wzrostu stanu oleju, ale tak jak wspomniałem za to były w moim przypadku odpowiedzialne membrany, po ich wymianie jak ręką odjął.
Ta pompka paliwa która kupiłeś była oryginalna, czy jakiś zamiennik?ale oczywiście życzę by wszystko grało w Twoim motorku.Jeśli nie zapomnisz to napisz co było skutkiem tej awarii, jeśli oczywiście uda się to wychwycić.
Ostatnio zmieniony przez Cuma 2015-12-20, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2015-12-20, 19:04    [Cytuj]

Oczywiście, że poinformuję na Forum co było przyczyną tego problemu. Przeszukując Internet spotkałem się z takimi problemami, jednakże nigdy nie widziałem aby ktokolwiek napisał jak to rozwiązał. Ja nie chcę tego zostawić w ten sposób.
Pompka oczywiście oryginalna i nowa.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-12-21, 08:01    [Cytuj]

GrzegorzF napisał/a:
... CO MOŻE BYĆ ROZWIĄZANIEM CAŁEJ ZAGADKI...

Może być - za bogata mieszaka i zimny silnik (przy krótkich uruchomieniach) i benzyna może znaleźć się w oleju.
 
 
Cuma

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-10, 17:49    [Cytuj]

GrzegorzF i jak się mają sprawy z motorkiem,ustaliłeś co go bolało?
 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2016-02-04, 17:07    [Cytuj]

Tak jak obiecywałem nie zostawię tego tematu jako nierozwiązanego .
Testowałem w warunkach domowych - dlatego czekałem na wyniki aby kontynuować ten temat.
Po testach bez obciążenia mogę powiedzieć, że problem został rozwiązany. Jednakże pozostawiam sprawę otwartą do początku sezonu. Wtedy nastąpi ostateczny test.
Tak jak pisałem wcześniej.
- zostało wymienione uszczelnienie gaźnika, co pozwoliło także wykonać odpowiednią regulację i ustawienie w odpowiednim położeniu wszystkich dysz
- gaźnik został ustawiony na 2 obroty śruby (przypominam były 4)
- został wstawiony termostat - silnik ma szansę się nagrzać (myślę ,iż to była główna przyczyna)
- wymieniony został wirnik w spodzinie i uzupełniona brakująca cześć łączenia przepływu wody. (Prawdopodobnie przez to, że ktoś kto zajmował się tym silnikiem wyjął termostat- aby było lżej wodzie)
Silnik aktualnie pracuje równo i płynnie. Wchodzi w obroty bez duszenia się przy gwałtownym dodaniu gazu (oczywiście po rozgrzaniu ) . Świece w końcu białe.
Tak jak pisałem wcześniej, jeszcze nie zamykam tego tematu. Ostateczny test na początku sezonu.
Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za Waszą aktywność w celu rozwiązania tego problemu.

IMG_0854.JPG
Plik ściągnięto 29 raz(y) 356,96 KB

 
 
GrzegorzF

Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 15
Wysłany: 2016-05-30, 21:45    [Cytuj]

Witam
Zamykając temat potwierdzam ,iż test na jeziorze został zaliczony pozytywnie.
Nie dolewa :-)
Niestety musiałem jeszcze tylko przeczyścić ponownie gaźnik.
Nie chciał chodzić na wolnych obrotach.
Ale po profesjonalnym czyszczeniu wszystko zgodnie z oczekiwaniami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH