FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercury F8M - Sprawdzanie kompresji
Autor Wiadomość
Bartosz

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-02-23, 10:44   Mercury F8M - Sprawdzanie kompresji [Cytuj]

Na wstepie chciałbym wszystkich powitac bardzo serdecznie, jest to mój pierwszy post na tym forum.
Mam na imie Bartek i pochodze znad morza. Od niedawna zaczynam lapac motorowodnego bakcyla. W zeszłym roku zakupiłem 4konny silnik zaburtowy do celów wędkarskich ale jak wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia:)

Obecnie jestem swiezo po zakupie 8 konnego, 4 suwowego silnika marki Mercury. Silniczek w bardzo dobrym stanie, rok produkcji to 2011. Zakupilem go internetowo (wysylka) ze sklepu sprzedającego nowe silniki yamahy oraz mercurego.
Moje pytanie dotyczy sprawdzania kompresji a dokładnie ustawienia przepustnicy podczas pomiaru. Gdy telefonicznie zadałem pytanie sprzedającemu jaka ma kompresje na obu cylindrach, ten zapytal jaka metoda mierzona. Jak twierdzil, silnik na obu cylindrach ma kompresje rowna i teraz: na zamkniętej przepustnicy ciśnienie wynosi ponad 8 bar, natomiast na polotwartej ponad 11,5 bara.
Ja po zakupie sprawdziłem tylko na zamkniętej i w pełni otwartej i wyniosło na obu cylindrach tyle samo ok 8,5 bara. Zaniepokojony zadzwoniłem do niego i zapytałem o to, ten natomiast powiedział zebym sprawdzil na polotwartej i wtedy powinno pokazac ponad 11,5.

I moje pytanie do doświadczonych kolegow: czy to normalne? dlaczego tak się dzieje ze na maxymalne ciśnienie byłoby jak twierdzi sprzedający na otwartej na 50%.?A dlaczego na w pełni otwartej jest tyle samo co na zamkniętej?
Niestety nie posiadam manometru z redukcja na gwint do swiecy zapłonowej i nie mogę teraz sprawdzić kompresji na przepustnicy otwartej na 50%.

Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz 2016-02-23, 10:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
johny411

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Cisek Opolskie
Wysłany: 2016-02-23, 16:24    [Cytuj]

Ale mi dałeś zagadkę aż pomierzyłem kompresję wprawdzie na samochodzie ( Audi A3 ) akurat taki mam na warsztacie , bo zaskoczyła mnie ta różnica przy otwartej przepustnicy i przy zamkniętej , przy moim pomiarze nie ma różnicy . Ja zawsze robię pomiary przy zamkniętej przepustnicy . Ale może ? Muszę to sprawdzić , przywiozę swój Tohatsu 4 KM i pomierzę to napiszę czy jest różnica ale nie wydaje mi się aby było jak sprzedawca mówi , z taką teorią się nie spotkałem.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-23, 16:44    [Cytuj]

johny411 napisał/a:
... z taką teorią się nie spotkałem.

Tak szczerze... to ja też nie.
 
 
Bartosz

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-02-23, 21:29    [Cytuj]

Hmmm to mnie zmartwiliscie, chyba jednak sprawdze ta kompresje na pol gwizdka. Ale powiem Wam ze dzwoniłem do serwisu Merkurego zanim kupiłem ten silnik i powiedzieli mi ze kompresje sprawdza się zawsze na otwartej przepustnicy wiec jakies znaczenie to jednak ma czy otwarta czy zamknieta. Tylko teraz czy serwisant miał na myśli w pełni otwarta przepustnice?? ehhh
 
 
johny411

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Cisek Opolskie
Wysłany: 2016-02-23, 23:32    [Cytuj]

Nie wiem po co się zamartwiasz , jak twierdzisz że silnik w super stanie to pływaj a nie kombinuj . Ja kupiłem silnik też wysyłkowo , fakt że kolega z forum go oglądał ale dopiero teraz go pomierzę bo Twoje posty mnie zastanowiły ale jak kurier go przywiózł to wsadziłem go do beczki i co jakiś cz s go odpalałem , ostatni raz jak woda zamarzła w beczce . pali od strzała . Mam pytanie ., Masz silnik za x złotych .Masz samochód ? Ile warty ? Mierzysz ko mpresję ? Myslę że nie .
 
 
~juzekp

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 662
Skąd: Baden-Baden
Wysłany: 2016-02-24, 00:03    [Cytuj]

Ciśnienie w cylindrach sprawdza się zawsze na całkiem otwartej przepustnicy . Przy zamkniętej przepustnicy cylinder nie napełni się całkowicie i pomiar będzie błędny ! Należy kręcić silnik aż wskazanie manometru przestanie rosnąć - zwykle kilka (rzadko kilkanaście) obrotów .
 
 
Bartosz

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-02-24, 00:10    [Cytuj]

Myślę że jest w idealnym stanie. Pod czapa wygląda jak nówka. Pali od razu, biegi ładnie wchodzą. Pracuje równomiernie. Może i niepotrzebnie się martwię ale słyszałem że nie warto kupować silnika jeżeli kompresja jest poniżej 10. Stąd zmartwil mnie pomiar 8,5. Nie znam się za bardzo na silnikach, wiem tyle ile udało mi się doczytać. Napisałem swojego posta bo chciałem się dowiedzieć (a może pocieszyc) że to normalne. Chyba jutro kupie manometr i redukcję i zmierze ciśnienie na otwartej do połowy przepustnicy. Dałem za silnik ponad 5tys zł i jest do dla mnie duzo pieniędzy więc chciałbym wiedzieć że dobrze je zainwestowalem. Mogę jeszcze odesłać silnik (nie minęło 14dni).
Aha jest jeszcze jedna rzecz. Na nierozgrzanym silniku gdy wbije bieg (automat) i dodam troszkę gazu to gaśnie. Na wolnych obrotach na biegu jest ok ale gdy dołożę gazu to stanie. Czy to normalne? Gdy się rozgrzeje to nie ma tego problemu.
 
 
Bartosz

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-02-24, 00:34    [Cytuj]

juzekp napisał/a:
Ciśnienie w cylindrach sprawdza się zawsze na całkiem otwartej przepustnicy . Przy zamkniętej przepustnicy cylinder nie napełni się całkowicie i pomiar będzie błędny ! Należy kręcić silnik aż wskazanie manometru przestanie rosnąć - zwykle kilka (rzadko kilkanaście) obrotów .


Hmmm na otwartej sprawdzałem i ciśnienie wyszlo nie wiele wyższe niż na zamkniętej (ok 8,5). Na zamkniętej chyba8,2. Na obu cylindrach tak samo. Wiec nie rozumiem dlaczego sprzedawca twierdzil ze to normalne i zebym sprawdzil na otwartej do polowy i będzie ponad 11,5. Nie rozumiem tej zaleznosci. No chyba ze zmyslal i na otwartej na 50% tez będzie ponad 8. Tyle ze przed zakupem trzymaliśmy się wersji ze przyjadę osobiście po silnik i sprawdzimy razem kompresje i twierdzil to samo, czyli ze na zamkniętej jest ok 8 na polotwartej ponad 11,5 wiec mogl mowic prawde.
Czy to ma znaczenie czy podczas pomiaru jest podpieta linia paliwowa? Powinna być podpieta czy nie?
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-24, 07:59    [Cytuj]

Bartosz napisał/a:
. Wiec nie rozumiem dlaczego sprzedawca twierdzil ze to normalne i zebym sprawdzil na otwartej do polowy i będzie ponad 11,5. Nie rozumiem tej zaleznosci...

Ja też tego nie rozumiem.

Bartosz napisał/a:
.No chyba ze zmyslal i na otwartej na 50% tez będzie ponad 8...

I moim zdaniem tak będzie.

Bartosz napisał/a:
Czy to ma znaczenie czy podczas pomiaru jest podpieta linia paliwowa? Powinna być podpieta czy nie?

A po co ją do tego pomiaru podpinać ?
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-02-24, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-24, 08:01    [Cytuj]

Bartosz napisał/a:
...
Aha jest jeszcze jedna rzecz. Na nierozgrzanym silniku gdy wbije bieg (automat) i dodam troszkę gazu to gaśnie. Na wolnych obrotach na biegu jest ok ale gdy dołożę gazu to stanie. Czy to normalne? Gdy się rozgrzeje to nie ma tego problemu.

Moim zdaniem powinno pomóc wyregulowanie/przeczyszczenie gaźnika.
Ostatnio zmieniony przez extant 2016-02-24, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik szuwarek

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Wysłany: 2016-02-24, 08:40    [Cytuj]

Jeżeli coś mogę podpowiedzieć to ja zawsze mierzę ciśnienie na rozgrzanym silniku.Pomiar na zimnym nie jest miarodajny.Moja stara yama na zimnym pokazuje 9 a na rozgrzanym 11 bar.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-24, 08:50    [Cytuj]

wodnik szuwarek napisał/a:
Jeżeli coś mogę podpowiedzieć to ja zawsze mierzę ciśnienie na rozgrzanym silniku.Pomiar na zimnym nie jest miarodajny...

Hmm... imho pomiar ciśnienia - jako wskaźnik stopnia zużycia silnika - powinien być właśnie wykonywany na zimnym silniku.
 
 
johny411

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Cisek Opolskie
Wysłany: 2016-02-24, 09:42    [Cytuj]

juzekp napisał/a:
Ciśnienie w cylindrach sprawdza się zawsze na całkiem otwartej przepustnicy . Przy zamkniętej przepustnicy cylinder nie napełni się całkowicie i pomiar będzie błędny ! Należy kręcić silnik aż wskazanie manometru przestanie rosnąć - zwykle kilka (rzadko kilkanaście) obrotów .


Się nie napełni całkowicie ? To co jest w tym " pustym " miejscu ? I przy odpalaniu też otwierasz przepustnicę na maxa ? Bo jak się cylinder nie napełni na zamkniętej przepustnicy to wg. Ciebie nie powinien odpalić .
 
 
<|piotrw

Pomógł: 19 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-24, 10:54    [Cytuj]

extant napisał/a:
wodnik szuwarek napisał/a:
Jeżeli coś mogę podpowiedzieć to ja zawsze mierzę ciśnienie na rozgrzanym silniku.Pomiar na zimnym nie jest miarodajny...

Hmm... imho pomiar ciśnienia - jako wskaźnik stopnia zużycia silnika - powinien być właśnie wykonywany na zimnym silniku.


Pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się na ciepłym silniku (min 70 st C) i przy całkowicie otwartej przepustnicy. Odchyłka o 15-20% od wartości nominalnej (nie wiem ile ma być dla Mercury F8M) świadczy o nadmiernym zużyciu elementów. Potem można zrobić próbę olejową - pomiar ciśnienia po wstrzyknięciu ok 5 ml oleju do cylindra - żeby łatwiej zdiagnozować konkretne usterki.
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-24, 11:14    [Cytuj]

piotrw napisał/a:
Pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się na ciepłym silniku (min 70 st C) i przy całkowicie otwartej przepustnicy...

Zadzwoniłem przed chwilą do mojego "znajomego" mechanika i potwierdził on, że faktycznie sam pomiar ciśnienia sprężania dla porównania z danymi fabrycznymi robi zawsze na ciepłym silniku i otwartej (dla lepszego napełniania cylindrów) przepustnicy.
Natomiast próbę z olejem i określenie różnicy ciśnień pomiędzy pomiarami "na sucho" bez dodatkowego oleju i "na mokro" z dodatkowym olejem, on osobiście preferuje robić na silniku zimnym.
 
 
<|piotrw

Pomógł: 19 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 1115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-24, 11:29    [Cytuj]

W sumie próba olejowa może być na zimno, bo w tym wszystkim chodzi o uchwycenie różnicy wartości sprężania w zużytym silniku na sucho i z olejem w cylindrze. W uproszczeniu jak drugi pomiar z olejem wykaże wzrost ciśnienia to zużyte są pierścienie lub gładź cylindra. Brak wyraźnego wzrostu to wskazanie na uszczelkę głowicy, zawory itp.

I tym sposobem Bartosz może mieć teraz kolejne testy do przeprowadzenia w swoim nowym silniku :-D .
 
 
Bartosz

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-02-24, 13:08    [Cytuj]

Pożyczyłem juz manometr z redukcja i dzisiaj dokonam pomiarów. Dla świętego spokoju sprawdzę tez na przepustnicy otwartej na 50%. Przypomniała mi się jedna rzecz która może być istotną. Gdy sprawdzali mi kompresję na cylindrach (na zimnym silniku) to nie wykręcili obu świec i wtedy dokonali pomiaru, tylko najpierw jedna a po pomiarze wkręcili ja na swoje miejsce i zrobili to samo z drugą. Czy to może fałszowac odczyt?
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-02-24, 13:23    [Cytuj]

Bartosz napisał/a:
... Gdy sprawdzali mi kompresję na cylindrach (na zimnym silniku) to nie wykręcili obu świec i wtedy dokonali pomiaru, tylko najpierw jedna a po pomiarze wkręcili ja na swoje miejsce i zrobili to samo z drugą. Czy to może fałszowac odczyt?

Bez sensu, że nie wykręcili obydwu świec, po co przy pomiarze utrudniać sobie obrót wałem ?? :-?
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2016-02-24, 20:15    [Cytuj]

Mnie zawsze uczyli ze pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się przy pełnym otwarciu przepustnicy i wykręconych wszystkich świecach. W silnikach benzynowych i w dieslach tak samo, tylko nie piszcie że wysokoprężne nie mają przepustnicy bo niektóre mają a brak klapy i tak jest traktowany jak całkowite otwarcie. :->
I niby jak zdefiniować 50% otwarcia przepustnicy?
Pół dostępnego obrotu czy połowa przekroju wyliczona z dosyć skomplikowanego rachunku całkowego. :?:
A może połowa zakresu regulacji manetki, z czego 40% to ruch powodujący zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu :?:
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2016-02-24, 22:11    [Cytuj]

nie rozkrecałem mercurego 2 cylindowego ale kazdy 4 suw 1 cylindrowy ma dekompresor który jest mechaniczny i na zasadzie przeciwwagi wyłancza sie powyzej 600 obr/min
dekompresja jest związana z podparciem zawou wydechowego.
podejzewam ze w 2 cylindrowym jest dekompresja związana z przepustnicą( która przekłąda sie na obroty)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH