FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2010-07-01, 08:44
pytanie miejsca gdzie nalezy złożyć masz
Autor Wiadomość
Millana
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-01, 08:35   pytanie miejsca gdzie nalezy złożyć masz [Cytuj]

Proszę zorientowanych o odpowiedź, gdzie na mazurskich jeziorach, spotkam sie z koniecznością składania masztu ? Oczywiście po za sytuacjami ekstremalnymi, itd ;)Prawdopodobnie pływać będziemy od Giżycka w górę do Węgorzewa, ale nie wykluczam równiez południa.
Z góry dziekuję.

ps fajne miejsca do nocowania na północy, jakies propozycje ?
 
 
mabar
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-01, 09:12    [Cytuj]

Maszt należy złożyć przed każdym mostem. :mrgreen: .... chyba.
 
 
~maciekzb

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 524
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2010-07-01, 09:24    [Cytuj]

mabar napisał/a:
Maszt należy złożyć przed każdym mostem. :mrgreen: .... chyba.
A przed drutami wysokiego napięcia nie? :mrgreen:
Na pewno już w Giżycku trzeba złożyć maszt. Potem z przejścia z Dargina na Kirsajty i dalej na Mamry. Przed wpłynięciem do samego Węgorzewa są druty wysokiego napięcia i nieryzykowałbym i też połozył maszt albo co najmniej mocno pochylił.
Good luck!
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 193 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13899
Wysłany: 2010-07-01, 09:33    [Cytuj]

Przy założeniu, że pływamy z Giżycka:
- Wszystkie kanały oprócz Sztynorckiego.
- Węgorapa pod drutami przynajmniej mocno uchylić
- Most Dargin/Kirsajty w kierunku na Węgorzewo
- Most na Kuli w kierunku na Mikołajki
- Druty przed Mikołajkami 13m Tylko jachty z wysokim masztem muszą sprawdzić. Wiekszość przechodzi.
- Mosty w Mikołajkach
- Śluza w Rucianym
- Most na Nidzkim koło Faryja.
Stopy wody...
 
 
~Piotr Lewandowski

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 4221
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 09:37    [Cytuj]

Nie wiem co mam powiedzieć. Ale ponieważ to pierwszy post, to każdemu należy dać szansę.
Masz składasz:
pod wszytkimi mostami:
- tzw. "most sztynorcki", czyli Dargin/Kirsajty
- kanał Piękna Góra
- kanał Giżycki
- kanał Niegociński
- wejście na Wojnowo
- kanał Kula
- na Sapinie w Ogonkach
- kanały Jagodne - Tałty (Szymoński, Mioduński, Grunwaldzki, Tałteński)
- w Mikołajkach
- w Okartowie
- kanał Jegliński
- śluza w Guziance
pod wszystkimi drutami
- przy wejściu do Węgorzewa (tuż przed portem) na mniejszych jachtach możesz zostawić, na większych możesz pochylić/położyć
- na Sapinie w Ogonkach na mostem
- na Wojnowie za mostem
- na Jagodnym za Kulą w lewo do końca (chyba??)

Więcej grzechów nie pamiętam.

Poza tym:
- kup sobie mapę - są bardzo fajne, niedrogie, laminowane, pokazują wszystkie mosty
- czytaj znaki (nauczyli na kursie - przypomnij sobie, jak nie nauczyli albo nie masz patentu - doucz się).
- nie zapuszczaj się poza znak "koniec wód żeglownych", bo za tym znakiem nie ma już oznakowania


No i czytaj (z głową i wyszukiwaniem) portal mazury.info.pl oraz nasze forum, np. tutaj:
http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=131
Ostatnio zmieniony przez Piotr Lewandowski 2010-07-01, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kazik

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: powiat nidzicki
Wysłany: 2010-07-01, 09:46    [Cytuj]

Jeżeli płyniesz po raz pierwszy na WJM mam propozycję:
Przed wypłynięciem porozglądaj się po porcie i upatrz sobie załogę i jacht wyglądajacych na starych mazurantów, następnie trzymaj się blisko nich (raczej lekko z tyłu) i rób to samo co oni. :mrgreen:
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-01, 13:27    [Cytuj]

Pytaj.... pytaj... i jescze raz pytaj...... jak czegokolwiek nie jesteś pewna......
pytaj przepływających żeglarzy, obsługę (np. śluzy), bosmanów i kogokolwiek na swojej trasie.....
Radzę to ja....... początkujacy mazurant........ :-D
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 23:16    [Cytuj]

mabar napisał/a:
Maszt należy złożyć przed każdym mostem. :mrgreen: .... chyba.

Niestety dokładnie pod każdym :-( Jedyne mosty jakie dotąd spotkałem, a pod którymi nie muszę składać masztu (8m nad wodą) mieszczą się na Wiśle w Warszawie oraz na Narwi w Różanie.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 23:28    [Cytuj]

Piotr Lewandowski napisał/a:
No i czytaj (z głową i wyszukiwaniem) portal mazury.info.pl oraz nasze forum, np. tutaj: http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=131

Ze wskazaniem na zamieszczony tam odsyłacz do Poradnika Czarterowicza, który przekieruje od razu w miejsce poświęcone wszystkim drutom na WJM, nie tylko tym rzucającym się w oczy tak jak druty nad Węgorapą lub powszechnie znane ale zupełnie niegroźne ze względu na znaczną wysokośc druty nad Tałtami oraz Nidzkiem.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-07-02, 20:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-01, 23:37   Re: pytanie miejsca gdzie nalezy złożyć masz [Cytuj]

Millana napisał/a:
fajne miejsca do nocowania na północy, jakies propozycje ?

Z fajnych miejsc na północy mogę polecić Kocią Wyspę na Święcajtach - ale aby to fajne miejsce nie okazało się w następstwie naszego noclegu zafajdanym - to jeżeli nie mamy toalety na jachcie - skorzystajmy przed noclegiem z sanitariatu np. w gospodzie "U Pirata" w Kalu, gdzie zarówno dzienne cumowanie jak i WC było jak dotąd dla klientów knajpki (pyszne rybki! :-) ) bezpłatne, a prysznic ZTCP kosztował 8zł.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-07-01, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bosman30
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-02, 17:42   Re: pytanie miejsca gdzie nalezy złożyć masz [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
w gospodzie "U Pirata" w Kalu, gdzie zarówno dzienne cumowanie jak i WC było jak dotąd dla klientów knajpki (pyszne rybki! :-) ) bezpłatne, a prysznic ZTCP kosztował 8zł.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


No patrz komunista a ma ludzkie odruchy,pewnie sie "nakradł"wczesniej i teraz nie dręczy za każdą złotówkę,a może to "kiełbasa wyborcza" :roll:

s.gif
Plik ściągnięto 19805 raz(y) 10,24 KB

Ostatnio zmieniony przez bosman30 2010-07-02, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 19:38   Re: pytanie miejsca gdzie nalezy złożyć masz [Cytuj]

bosman30 napisał/a:
No patrz komunista a ma ludzkie odruchy,pewnie sie "nakradł"wczesniej i teraz nie dręczy za każdą złotówkę,a może to "kiełbasa wyborcza" :roll:

Eeetam. Gospoda "U Pirata" funkcjonuje na niezmienionych zasadach conajmniej od końca ub. wieku, kiedy to odwiedzałem ją jeszcze klubowym "Orionem". Czy wtedy też trząsł nią ten cały Krzaczasty? W każdym razie nie może to mieć nic wspólnego ani z aferą Lwa ani też tegorocznymi lub przyszłorocznymi wyborami.

Pozdrawiam
Tomek Janiszwwski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 20:11    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
odsyłacz do Poradnika Czarterowicza, który przekieruje od razu w miejsce poświęcone wszystkim drutom na WJM

Jednak jeszcze nie wszystkim. Wczoraj przypomniałem sobie o drutach nad Wiartelnicą, którą miałem okazję po raz pierwszy przebyć do samego końca na początku sierpnia ub. roku. Woda była stosunkowo wysoka, toteż powierzchnia rzeczki była w miarę wolna od wodorostów, i udało się dopagajować w pojedynkę pod ledwo wyczuwalny prąd bez problemu. Pierwsza z linii 15kV przecina Wiartelnicę ok. pół kilometra od jej ujścia do Jeziora Nidzkiego, druga - w podobnej odległości od zamykającego szlak jazu, już wśrod pierwszych zabudowań miejscowości Wiartel. Obydwie linie wiszą na wysokości ok. 8 metrów, toteż nawet płynąc Omegą nie wolno próbować przechodzić z postawionym masztem. Oczywiście, niniejszym apeluję do Administratora o uzupełnienie "Poradnika".
A w uzupełnieniu - minifotorelacja z wyprawy do Wiartla.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

P1050017.jpg
Ukryty w gąszczu niski jaz zamykający drogę na Wiartel. Może zamiast trwonić kasę na kolejne urwane z Księżyca projekty "Wielkiej Pętli" przez Buwełno i Tyrkło lepiej byłoby spożytkować znikomą tylko jej część na postawienie tu niewielkiej śluzy
Plik ściągnięto 1402 raz(y) 399,26 KB

P1050016.JPG
...ale dla samego tylko spojrzenia na jezioro Wiartel warto chyba było tu dopłynąć.
Plik ściągnięto 789 raz(y) 554,74 KB

P1050015.JPG
Takiej przeszkody jachtem pokonać się już nie da...
Plik ściągnięto 797 raz(y) 635,08 KB

P1050012.JPG
Kres drogi już bliski, ale wcześniej trzeba będzie przepłynąć pod jeszcze jednymi drutami 15kV.
Plik ściągnięto 781 raz(y) 595,18 KB

P1050011.JPG
Płytka, zamulona i zabagniona, ale szeroko rozlana i nadzwyczaj malownicza Wiartelnica
Plik ściągnięto 773 raz(y) 567,62 KB

P1050010.JPG
Pierwsza z dwóch linii 15kV przecinająca Wiartelnicę, niedaleko jej ujścia. Na drutach charakterystyczne ostrzegawcze "piłeczki".
Plik ściągnięto 1294 raz(y) 544,08 KB

P1050009.JPG
Spojrzenie wstecz po wpłynięciu na Wiartelnicę - ale Nidzkiego już nie widać.
Plik ściągnięto 744 raz(y) 607,42 KB

Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-07-05, 13:29, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-03, 23:05    [Cytuj]

Dzięki ci Tomek za te zdjęcia. Wiem, że starostwo w Piszu ma w planach udrożnienie tego przejścia. Czytałem o tym w dokumencie chyba z 2006 roku (o ile dobrze pamiętam). Ale nie wiem czy cokolwiek się w tym kierunku dzieje od czasu stworzenia tego dokumentu. W kwestii cząstki tej sumy wątpię, czy była by to znikoma część tej sumy, to jest mimo wszystko projekt środowoskowy, procedura, dokument o oddziaływaniu środowiskowym, utarczki z ekologami. No i sama śluza nie załatwia sprawy, konieczne by było conajmniej pogłębienie Wiartelnicy. Mowa była też o mule zalegającym na południewych odcinkach Nidzkiego. Projekt musiał by to wszystko uwzględniać, a to przeciez rezerwat.
Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-07-03, 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kazik

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: powiat nidzicki
Wysłany: 2010-07-04, 08:32    [Cytuj]

Cytat:
Mowa była też o mule zalegającym na południewych odcinkach Nidzkiego.


Mam coś w tym temacie:

Znów miecz i ster w górę.JPG
Plik ściągnięto 788 raz(y) 1,02 MB

Bąble i muł.JPG
Plik ściągnięto 757 raz(y) 930,57 KB

 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-07-04, 09:46    [Cytuj]

Nie wiem Tomek czy nawet niewielka śluza to takie małe koszty, choć pewno istotnie mniejsze od budowy "Wielkiej Pętli", którą bynajmniej zresztą nie jestem zachwycony. Wpłynięcie na Wiartel pewnie było by ciekawe ale biorąc pod uwagę zamulenie ostatniego odcinka Nidzkiego i samej Wiartelnicy było by to dostępne dla nielicznych. A skoro dla nielicznych to kto zainwestuje w takie połączenie? Do ujścia Wiartelnicy dopłynąłem kiedyś katamaranem ale jego zanużenie to tylko dwie krótkie płetwy sterowe. "Konwencjnalnym" jachtem też się tam kręciłem ale szczerze to średnią przyjemność mi sprawiało rycie w tym mule. Jeśli miało by to być bardziej ogólnodostępne to wiązało by się z pogłębieniem Nidzkiego i Wiartelnicy oraz zniesieniem strefy ciszy :cry:
Nie tłumacz mi że orionem się da, a koromysłem nie bo o tym akurat wiem. Da się też całą masą jachtów powiedzmy do 7,5m które jeszcze pagajami można jako tako napędzić, ale biorąc pod uwagę całą masę niedogodności przy braku pogłębienia z owej śluzy na Wiartel korzystali by nieliczni. Z ich punktu widzenia to było by fajnie, ja też natychmiast bym tam popłynął tylko IMHO w to nikt nie zainwestuje.
Ostatnio zmieniony przez marekj 2010-07-04, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-04, 19:52    [Cytuj]

marekj napisał/a:
biorąc pod uwagę zamulenie ostatniego odcinka Nidzkiego i samej Wiartelnicy było by to dostępne dla nielicznych

Muł we Wiartelnicy oraz krancowym fragmencie Nidzkiego ZTCW nie jest pochodzenia naturalnego, lecz pochodzi z rozkładu kory ze spławianego tu na dużą skalę drewna. Odmulenie byłoby więc bardzo na miejscu, choć wymagałoby to zabezpieczeń przez skażeniem reszty jeziora.
Cytat:
Jeśli miało by to być bardziej ogólnodostępne to wiązało by się z pogłębieniem Nidzkiego i Wiartelnicy oraz zniesieniem strefy ciszy :cry:

A niby dlaczego znosić strefę ciszy? Wiartelnica ma jakieś 2km długości, a prąd jest niemal niewyczuwalny, słabszy niż na Sapinie. Nie trzeba ustanawiać tam przepisów "kanałowych" a możnaby wspomóc pagaje żaglami, choć i na samych pagajach da się bez problemu. Oczywiście, podniesienie linii 15kV lub zmiana jej trasy tak aby przechodziły nad śluzą byłoby pożądane.
Cytat:
Nie tłumacz mi że orionem się da, a koromysłem nie bo o tym akurat wiem. Da się też całą masą jachtów powiedzmy do 7,5m które jeszcze pagajami można jako tako napędzić, ale biorąc pod uwagę całą masę niedogodności przy braku pogłębienia z owej śluzy na Wiartel korzystali by nieliczni.

Rozumując w ten sposób należałoby w te pędy powiększyć śluzę Przerwanki na Sapinie do rozmiarów Guzianki, a w razie budowy tzw Wielkiej Pętli należałoby poszerzyć Głaźną Strugę (podobnie jak i Sapinę) do conajmniej 12 metrów aby dwa Twistery 36 mogły się wygodnie minąć. I jeszcze powycinać drzewa wzdłuż rzek(zupełnie jak wzdłuż dróg na WJM! :lol: ) bo jeszcze który zaczepi dwunastometrowym maszetm o zwieszające się nad wodą gałęzie, a jeśli go złoży - zaczepi o któryś pień na zakręcie. I zrezygnować z żeglownści Pisy przegradzając ją jazem poniżej Piszu aby tylko na przystani "Roś" nigdy więcej wody nie zabrakło, jako że przebudowa całego biegu Pisy i Narwi na żeglowne kanały umożliwiające bezstresowe pływanie Twisterami czy Rhodosami nie wchodzi w grę. Właśnie budowę śluzy bliźniaczo podobnej do Przerwanek miałem na myśli. Może pohamuje to obecny wyścig zbrojeń (a może wyścig szczurów? :-P )między czarterowniami, a mniejsze jachty staną się nie tylko powszechniejsze ale i tańsze, bo mniej zacznie się opłacać inwestowanie w nowe coraz to większe jachty przy z góry powziętym założeniu że za jakieś 4 lata zastąpi się je jeszcze większymi?

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-07-04, 20:55    [Cytuj]

Tomek - żeby było jasne. Też by mi wystarczyła taka mała śluza i bez silnika też bym sobie poradził. I jeśli jeszcze bym miał tyle czasu na Mazury co Ty to bym się w takie różne miejsca zapuszczał, radząc sobie pagajami itp. Jednak przedstawiam pogląd który mi się nasuwa na podstawie analizy potrzeb i opłacalności inwestycji. Skoro mamy budować śluzę 25x 4m to potrzeba na to parę złotych. Ktoś te parę złotych ma dać i się spyta: OK ale co to komu da? Ile jachtów przypłynie na Wiartel? Czy dzięki temu powstaną jakieś przystanie, gastronomia itp? Skoro przypłynie tam kilka orionów, sasanek czy innych małych jachtów to chyba zawracanie d... i tyle - koniec kropka. Nikt nie da kasy aby Tomek J. czy Marek J. mógł sobie wpłynąć na Wiartel.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 193 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13899
Wysłany: 2010-07-04, 21:26    [Cytuj]

marekj napisał/a:
Tomek - żeby było jasne. Też by mi wystarczyła taka mała śluza i bez silnika też bym sobie poradził. I jeśli jeszcze bym miał tyle czasu na Mazury co Ty to bym się w takie różne miejsca zapuszczał, radząc sobie pagajami itp. Jednak przedstawiam pogląd który mi się nasuwa na podstawie analizy potrzeb i opłacalności inwestycji. Skoro mamy budować śluzę 25x 4m to potrzeba na to parę złotych. Ktoś te parę złotych ma dać i się spyta: OK ale co to komu da? Ile jachtów przypłynie na Wiartel? Czy dzięki temu powstaną jakieś przystanie, gastronomia itp? Skoro przypłynie tam kilka orionów, sasanek czy innych małych jachtów to chyba zawracanie d... i tyle - koniec kropka. Nikt nie da kasy aby Tomek J. czy Marek J. mógł sobie wpłynąć na Wiartel.

Marek jestem podobnego zdania.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 7528
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 06:56    [Cytuj]

marekj napisał/a:
Skoro mamy budować śluzę 25x 4m to potrzeba na to parę złotych. Ktoś te parę złotych ma dać i się spyta: OK ale co to komu da? Ile jachtów przypłynie na Wiartel? Czy dzięki temu powstaną jakieś przystanie, gastronomia itp? Skoro przypłynie tam kilka orionów, sasanek czy innych małych jachtów to chyba zawracanie d... i tyle - koniec kropka. Nikt nie da kasy aby Tomek J. czy Marek J. mógł sobie wpłynąć na Wiartel.

Mimo wszystko doszkiwałbym sią sensu budowy nawet takiej śluzy dla Orionów jak to zdajesz się sugerować. Przecież są jeszcze kajakarze, wędkarze na łódach wiosłowwych oraz z silnikami elektrycznymi też by na tym skorzystali. Jezioro Wiartel na którym pojawiłyby się liczniejsze jednostki pływające, choć daleko nie wszystkie stałoby się bardziej atrakcyjne takze dla tych co lubią oglądać pływające żaglówki z brzegu. I wtedy co którym brakuje nawet czasu na przepagajowanie tych 2km Wiartelnicy ("Czarterujemy Dreamera na 3 dni, szukamy załogi" - takie ogłoszenia pojawiają się coraz częsciej, bo przy takich cenach nawet tydzień może okazać się zbyt drogi) zaczną się zastanawiać czy nie lepiej w tej sytuacji przyjechać nad Wiartel autokarem. I dla takiej własnie klienteli zacznie funkcjonować owa mała gastronomia, o której opłacalność tak się obawasz. Mogłaby też nad Wiartlem powstać czarterownia mniejszych żaglówek - obecnie nie ma to większego sensu bo kto ścierpiałby pływanie po tak ograniczonym akwenie mając świadomość że po drugiej stronie widocznej na zdjeciu szosy rozpoczyna się akwen nieporównanie większy, choć w obecnej chwili trudno dostępny? Nie róbmy z aberracji (jachty o morskich rozmiarach na śródlądziu) normy do której wszyscy mają się dostosować i podporządkować jej wszystko co tylko miałoby odtąd na Mazurach powstać!

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-07-05, 06:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH