FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-05-30, 00:53
Ster strumieniowy
Autor Wiadomość
Marek Wrobel
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-11, 20:35    [Cytuj]

Jest na rynku coś lepszego jak ster strumieniowy; Holendrzy wymyślili taką sprytną ciśnieniową pompę wodną, która zasysa wodę z dna łódki i wysyła ją pod sporym ciśnieniem poprzez miękkie węże o średnicy około cala do otworów w kadłubie i to nie tylko prawy, lewy dziób, ale też prawy, lewy rufa. Ma to ten plus, że otwory w łódce są małe i nie hamują jej podczas normalnej żeglugi i jak się ma wszystkie cztery wyloty, to można parkować bokiem! Zobacz http://willdo.nl
 
 
DŻEJU

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 154
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-04-11, 20:53    [Cytuj]

Ciekawe jak w praktyce ? A na marginesie, to gdzie te czasy, gdy do portu wchodziło się na żaglach bez silnika o sterze strumieniowym nie wspominając :-)
 
 
Dr_Q
Tomek Winiarski

Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 438
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-15, 20:08    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
... zatem zamiast jeździć do niego lub wozić samochodem kilkaset kilometrów - często na kilkukilometrowy rejs - trzymam jacht w Warszawie, a trasę na WJM i z powrotem pokonuję rokrocznie drogą wodną. ...


Wiem, że to OT, ale PW nie da się wysłać :-(
Czy nie myślałeś o napisaniu małego 'przewodnika' o tej wędrówce?
Mam nadzieję, że już niedługo własnym jachtem będę mógł zaplanować taką trasę.

Tomasz
 
 
Ryszard Hol

Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-06-11, 00:45    [Cytuj]

Witam, co do produktu firmy Willdo z Holandii, po pierwsze firma od 16.02 2010 juz nie istnieje. Jestem byłym pracownikiem tej firmy odpowiedzialnym za produkcje i wdrazanie nowych produktów, firma przeinwestowała w prototypy i niestety plajta. Produkcja pomp strumieniowych jednak bedzie dalej prowadzona ale pod inna nazwa i innym włascicielem, produkcja ma ruszyc pod koniec sierpnia 2010 i beda produkowane dwa podstawowe systemy JT 50 kgf z silnikami 6KW 12 lub 24 V oraz JT 90 kgf z silnikami 10KW 24V. [...] Nasze sytemy sa sprzedawane na całym swiecie niestety do Polski trafia tylko sladowa ilość mysle że główna bariera jest cena od 3500-5500 euro ale i tez zorientowanie firmy na inne rynki zbytu. [...]


Komentarz administratora: ocenzurowano treści reklamowe. Na prawo do publikowania treści reklamowych trzeba na tym forum sobie 'zasłużyć'. 'Komercję' można wysyłać na PW. Regulamin się kłania.
http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=78
Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2010-06-11, 01:17, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Ryszard Hol

Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-06-12, 13:42   odp [Cytuj]

Nie za bardzo rozumie co ma znaczyc słowo "zasłużyc" ale nie o to chodziło w tej cenzurze informacje które podałem są ogolnie dostepne w internecie a wydawało mi sie że fora są po to aby nie bawić sie w ceregiele ale podawac informacje ktore moga byc przydatne uzytkownikom. Rynek ma to do siebie że to klient decyduje o tym czy ma coś kupić czy nie a ja nikogo zakupu nie namawiałem. Pozdrawiam i zycze powodzenia Ryszard
 
 
~Barbarossa

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 2245
Wysłany: 2010-06-12, 14:59    [Cytuj]

Zapewne Admin miał na mysli miał że wiecej się odzywać a nie odrazu w pierszym poście reklama ;-)
 
 
~Barbarossa

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 2245
Wysłany: 2010-06-26, 20:20    [Cytuj]

Ja w ubiegły weekend dowiedziałem się do czego służy ster strumieniowy... Otóż w strefie ciszy do robienia zwrotów pod warunkiem ze ktoś wpadł na pomysł dociązenia dziobu i zanóżenia owego steru. Reszte pokazuje zdjecie, moja chęć niesienia pomocy zakończyła sie gdy załogant wieszał się na bomie.... :lol:

urlop 2010 190.jpg
Plik ściągnięto 869 raz(y) 1,2 MB

 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-06-27, 10:56    [Cytuj]

Ciekawy trym grota :mrgreen:
 
 
~Barbarossa

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 2245
Wysłany: 2010-06-27, 11:00    [Cytuj]

Patrząć w lustro wody nie którzy widzieli ze trzeba się zarefować :mrgreen:
 
 
~bronek
żeglarz/wędkarz

Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1083
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2010-06-27, 12:47    [Cytuj]

WITAM.

już dawno chcialem zadac to pytanie.
może dla was wyda się śmieszne ale powiedzcie mi jak działa ster strumieniowy ?
czy trzeba go jakoś włączyć w czasie manewrów?
jestem w tej kwestii zielony jak trawa. nigdy nie miałem możliwości pływać czymś co taki ster posiada.
dzieki
 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-06-27, 13:17    [Cytuj]

W części dziobowej jachtu pod linią wodną jest taka skierowana w bok turbinka którą można nadrzucić dziób w jedną bądź drugą stronę. Na dużych jachtach w ciasnych portach może być to przydatne.
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-06-27, 14:11    [Cytuj]

marekj napisał/a:
w ciasnych portach może być to przydatne.

jest bardzo przydatne, sprawdziłem, polecam. Oczywiście "Leśny Dziadek" bedzie przeciw, ale to standard u niego :-D
 
 
~Barbarossa

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 2245
Wysłany: 2010-06-27, 16:09    [Cytuj]

marekj napisał/a:
W części dziobowej jachtu pod linią wodną jest taka skierowana w bok turbinka którą można nadrzucić dziób w jedną bądź drugą stronę. Na dużych jachtach w ciasnych portach może być to przydatne.

Dodam ze jest sterowanie w kokpicie.
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9319
Wysłany: 2010-06-27, 16:19    [Cytuj]

Normalnie masz 2 przyciski - prawo/lewo oraz przycisk do wlaczenia (czasem nie, ale to szczegol). Wlaczasz do manewrow portowych z reguly pzytrzymujac pare sekund przycisk wlaczania lub 2 pzyciski (prawo-lewo) lednoczesnie. Pozniej cisniesz "lewo" i dziub idzie ci w lewo z rufa w miejscu.

Na duzych jachtach bardzo przydatna rzecz, choc bez niego tez sie da.
 
 
pough
gorszego sortu

Pomógł: 186 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 13328
Wysłany: 2010-06-27, 16:50    [Cytuj]

Na rufę jednak bym uważał zwłaszcza z opuszczonym mieczem.
 
 
~bronek
żeglarz/wędkarz

Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1083
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2010-06-28, 14:54    [Cytuj]

dzieki wielkie za odpowiedz. myslałem ze ten ster umieszczony jest gdzies na srodku ale teraz wszystko jasne.
chce wyczarterowac w tym roku jakąś większą łajbę i myslałem o tesie 32 .
stąd pytanie o ster strumieniowy .
na pewno ktos bedzie mi musiał pokazać jak sie tym pływa i manewruje bo z taką stodołą jeszcze nie mialem do czynienia.
dzieki jeszcze raz. :lol:
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 198 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9319
Wysłany: 2010-06-28, 15:11    [Cytuj]

Napewno nikt ci nie musi pokazywać - to jest tak intuicyjne, że poprostu będziesz się bawił jak dziecko.
Wyjście z najciaśniejszego portu w warunkach bezwietrznych na sterze strumieniowym to zabawa.

Najwyżej armator ci pokaże jak się go uruchamia i tyle. Wyłącza się on z reguły sam po jakimś czasie.
 
 
TOPPM

Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 19
Wysłany: 2010-06-28, 21:20    [Cytuj]

Intuicyjność, intuicyjnością, ale jak ktoś nie używał steru strumieniowego, to niech to przećwiczy na otwartej wodzie a nie w porcie. Ostatnio w Węgorzewie miałem przygodę, gdy sternik zbyt długo przytrzymał manetkę i musiałem polerować burtę mojej łajby. Niemniej ster strumieniowy, to fajna sprawa. Ciekawa rozwiązanie przedstawił Ryszard Hol. Przyznam, że chętnie zobaczyłbym ten patent w akcji. Może faktycznie jest wart swoich pieniędzy. Osobiście jestem zdania, że coś co pomaga w żegludze czy cumowaniu, to warto mieć. Nie zawsze jest ktoś na łajbie, kto zabezpieczy burtę. Porciki Mazurskie wszyscy znamy. Pełna komercha czyli ciasno, aby upakować max łódek i z reguły płytko. Póki nie wieje to spoko. Trochę fali i zaczyna się cyrk. Moim zdaniem jachty o długości powyżej 8 m dla świętego spokoju powinno się doinwestować, zwłaszcza przy silnikach zaburtowych.
TOPPM

PS.
Ryszard Hol jeżeli masz schemat działania omawianego przez Ciebie steru, to zamieść go na forum. Chętnie poteoryzujemy.
 
 
bosman30
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-28, 21:31    [Cytuj]

TOPPM napisał/a:
Porciki Mazurskie wszyscy znamy. Pełna komercha czyli ciasno, aby upakować max łódek i z reguły płytko. Póki nie wieje to spoko. Trochę fali i zaczyna się cyrk.


W Węgorzewie nie ma takiego problemu ;-) A co do wielkości portów.....cóż były budowane w latach 70,80...kolosem był Mak 707 :roll:
 
 
TOPPM

Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 19
Wysłany: 2010-06-28, 21:51    [Cytuj]

bo$man30 napisał/a:
TOPPM napisał/a:
Porciki Mazurskie wszyscy znamy. Pełna komercha czyli ciasno, aby upakować max łódek i z reguły płytko. Póki nie wieje to spoko. Trochę fali i zaczyna się cyrk.


W Węgorzewie nie ma takiego problemu ;-) A co do wielkości portów.....cóż były budowane w latach 70,80...kolosem był Mak 707 :roll:


Jednostki są coraz większe. Nie wiem czemu to ma służyć, ale to kwestia gustu i wyobraźni. Jachty między 7 a 9 m, to już chyba większość na Maurach. Piszesz, że Węgorzewo jest ok. Też tak twierdzę. Dobrym zwyczajem byłoby jednak zróżnicowanie pomostów z pełnym oznaczeniem. Np jachty do 9 m i jachty powyżej 9m. Dla większych jednostek szersza droga wodna, a małe jednostki nie zajmują miejsca. Dokładnie jak parking samochodowy. Osobne zatoczki dla osobowych osobne dla tirów. Paradoksalnie przydałoby się miejsce dla inwalidy, czyli taliego co cumuje pierwszy raz. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH