FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2011-04-20, 22:49
Pętla mazurska
Autor Wiadomość
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9386
Wysłany: 2015-01-15, 08:49    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
Pewnie. Szkoda jednak, że taki bezrobotny nie może otworzyć nad brzegiem kanału jakiegoś kramiku z rękodziełem, albo postawić na swojej łące grilla z kiełbaską... bo go zaraz "oZUSują", oVATują" i puszczą w skarpetkach. W tym tkwi problem tych miejscowych i tego niestety przeskoczą.


Życzę Mu dobrze oVATowania, bo to będzie świadczyło o dość przyzwoitych obrotach.
Co do oZUSowania - zgadzam się, że to bandycki niedemokratyczny haracz.

Co do samego faktu: niestety, chcąc prowadzić działalność, nawet taką mini, musi to robić uczciwie, więc płacić podatki. Inaczej jest to zwyczajnie nieuczciwa konkurencja wobec innych, którzy chcą postawić ładniejszego grilla i dać lepsze kiełbaski, a prowadzić to legalnie.

Poza tym istnieje wiele metod na obniżenie lub wręcz legalne uniknięcie obciążeń. Nie sądzę by dla chcącego były one realną barierą.
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-15, 08:52    [Cytuj]

extant napisał/a:
Tak jak Ty Zbyszku po raz kolejny twierdzisz, że to żeglarze pływający na silnikach ponoszą odpowiedzialność za likwidowania stref ciszy na jeziorach mazurskich, to ja też pozwolę sobie po raz kolejny twierdzić, że jest to całkowicie nieprawda. :mrgreen: :-P

Strefy ciszy - jeżeli faktycznie będą likwidowane - to tylko i wyłącznie z przyczyn czysto komercyjnych, ekonomicznych, a nie z powodu, że ktoś na ich terenie przestrzegał czy też nie przestrzegał obowiązujących zakazów używania silników.

Właściwie to obaj macie rację. Współodpowiedzialność za degrengoladę strefy ciszy na Nidzkiem ponoszą zarówno pseudożeglarze (w minionym sezonie osobiście ustrzeliłem wszak jednego pudelkowca a parę lat temu Admin sfilmował innego) :-D jak i biznesmęty, choćby taki Tumiwisiński który nie tylko toleruje te skandaliczne praktyki na własnej przystani, ale i sam idzie z duchem czasu oferując do czarteru houseboaty, a może już także motorówki :evil:

Tomek Janiszewski
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-01-15, 09:03    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
extant napisał/a:
Tak jak Ty Zbyszku po raz kolejny twierdzisz, że to żeglarze pływający na silnikach ponoszą odpowiedzialność za likwidowania stref ciszy na jeziorach mazurskich, to ja też pozwolę sobie po raz kolejny twierdzić, że jest to całkowicie nieprawda. :mrgreen: :-P
Strefy ciszy - jeżeli faktycznie będą likwidowane - to tylko i wyłącznie z przyczyn czysto komercyjnych, ekonomicznych, a nie z powodu, że ktoś na ich terenie przestrzegał czy też nie przestrzegał obowiązujących zakazów używania silników.

Właściwie to obaj macie rację. Współodpowiedzialność za degrengoladę strefy ciszy na Nidzkiem ponoszą zarówno pseudożeglarze (w minionym sezonie osobiście ustrzeliłem wszak jednego pudelkowca a parę lat temu Admin sfilmował innego) :-D jak i biznesmęty, choćby taki Tumiwisiński który nie tylko toleruje te skandaliczne praktyki na własnej przystani, ale i sam idzie z duchem czasu oferując do czarteru houseboaty, a może już także motorówki...

Tomku rozumujesz dokładnie tak jak Zbyszek i dokładnie tak samo jak Zbyszek nie masz racji. Żadne przypadki/przykłady łamania prawa w strefach ciszy nie mają i nie będą miały większego wpływu na ewentualne decyzje o likwidacji stref ciszy. Jeżeli decyzje o likwidacji stref ciszy zostaną podjęte to tylko i wyłącznie na podstawie rachunku ekonomicznego, a prawda jest niestety taka, że strefy ciszy nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego.... i tylko dlatego pewnie niedługo niestety znikną. :-(
Ostatnio zmieniony przez extant 2015-01-15, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-15, 09:27    [Cytuj]

extant napisał/a:
Żadne przypadki/przykłady łamania prawa w strefach ciszy nie mają i nie będą miały większego wpływu na ewentualne decyzje o likwidacji stref ciszy. Jeżeli decyzje o likwidacji stref ciszy zostaną podjęte to tylko i wyłącznie na podstawie rachunku ekonomicznego, a prawda jest niestety taka, że strefy ciszy nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego.... i tylko dlatego pewnie niedługo niestety znikną. :-(

Pełna zgoda co do tego że likwidacja stref ciszy oznacza kasę dla tych co mają tam swoje interesy. Ale o przypadkach/przykładach łamania stref ciszy na Nidzkiem to by można mówić gdzieś za Zamordejami (np. ktoś w imię bezpieczeństwa posłużył się silnikiem w stanicy Czaple), podobnie jak w przypadku Buwełna zaistniał w 2009 roku przypadek złamania strefy ciszy, przez buractwo na pontonie które prześluzowało się wraz z "Leśnym Dziadkiem". W przypadku zaś "Dęba" a być może także i Karwicy trudno mówić o przypadkach lub przykładach: tam stało się to powszechną i akceptowaną praktyką :evil:

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2015-01-15, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-01-15, 09:34    [Cytuj]

Tomek J napisał/a:
... W przypadku zaś "Dęba" a być może także i Karwicy trudno mówić o przypadkach lub przykładach: tam stało się to powszechną i akceptowaną praktyką :evil: ...

To jest niestety smutna prawda :-( ... ale nie będzie ona miała większego wpływu na ewentualną decyzję o likwidacji strefy ciszy na Nidzkim.
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28036
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-01-15, 10:07    [Cytuj]

extant napisał/a:
mazury.info.pl napisał/a:
.... W tym tkwi problem tych miejscowych i tego niestety przeskoczą.

Znaczy się, nie ma pracy - jest źle, jest praca - to też jest źle... bo nie taka jak być powinna i do tego jeszcze różne podatki trzeba płacić. ;-) :-P


Dokładnie tak. :lol:

Poza tym... nie zrozumiałeś :-P
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28036
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-01-15, 10:33    [Cytuj]

plitkin napisał/a:
Co do samego faktu: niestety, chcąc prowadzić działalność, nawet taką mini, musi to robić uczciwie, więc płacić podatki. Inaczej jest to zwyczajnie nieuczciwa konkurencja wobec innych, którzy chcą postawić ładniejszego grilla i dać lepsze kiełbaski, a prowadzić to legalnie.


W najnowszym raporcie "Doing Business" w kategorii "starting business" Polska spadła na 85 miejsce. W ubiegłym roku miejsce 80-te. Dla porównania: Macedonia miejsce 3 (można?), Afganistan 24, Rosja 34, Białoruś 40.

Cytat:
Poza tym istnieje wiele metod na obniżenie lub wręcz legalne uniknięcie obciążeń. Nie sądzę by dla chcącego były one realną barierą.


Wręcz legalne, no "paczpan" :lol:
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6060
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2015-01-15, 10:53    [Cytuj]

Nie wiem, może robię się po prostu starodawny, ale jestem za zachowaniem tego fragmentu środowiska naturalnego w stanie aktualnym.

Dobrze byłoby obejrzeć porządną analizę zmian, jakie zajdą w faunie i florze tych jezior po wykonaniu połączenia.

Drugie pytanie, co stanie się z tą przyrodą, gdy żeglarze szybko znudzą się drogą na skróty?
Gdzie będziemy kopać następne kanały? Do Gołdopiwa? A może połączmy Harsz z Darginem i Święcajtami?

Zostawmy sobie fragmenty przyrody w jego stanie aktualnym, tak, aby można było na postoju, wieczorem spotkać się z bobrem, który przepłynie po linie kotwicznej, zobaczyć i usłyszeć ptactwo (i nie mam na myśli kaczek, łabędzi i kormoranów) no i posłuchać tej przeraźliwej ciszy, która nie daje zasnąć...


PS. A gdy już powstanie pętla, to na pewno nie chciałbym tam widzieć białej, niebieskiej i czerwonej floty...
 
 
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 432 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28036
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2015-01-15, 10:56    [Cytuj]

najmita napisał/a:
Nie wiem, może robię się po prostu starodawny, ale jestem za zachowaniem tego fragmentu środowiska naturalnego w stanie aktualnym.


Myślę, że w obecnych warunkach możesz być o to spokojny. Działania w akcji pod tytułem Pętla Mazurska wyglądają mi już wyłącznie na pozorowane. Niestety wszystko na to wskazuje, gdyż przez parę lat sprawa nie wyszła z etapu "wizji".
 
 
~najmita

Pomógł: 71 razy
Wiek: 65
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 6060
Skąd: Ruciane-Nida
Wysłany: 2015-01-15, 10:58    [Cytuj]

mazury.info.pl napisał/a:
najmita napisał/a:
Nie wiem, może robię się po prostu starodawny, ale jestem za zachowaniem tego fragmentu środowiska naturalnego w stanie aktualnym.


Myślę, że w obecnych warunkach możesz być o to spokojny. Działania w akcji pod tytułem Pętla Mazurska wyglądają mi już wyłącznie na pozorowane. Niestety wszystko na to wskazuje, gdyż przez parę lat sprawa nie wyszła z etapu "wizji".


Uf..., kamień z serca. :-D
 
 
~maski

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 422
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-06-02, 07:23    [Cytuj]

Czy powstanie tunel za 100 mln zł? Przygotowania trwają - link do artykułu
Cytat:
Czy powstanie tunel za 100 mln zł? Przygotowania trwają

Badania geologiczne i geotechniczne wskazują, że połączenie mazurskich jezior Tyrkło i Buwełno jest możliwe. W ocenie specjalistów jeziora te winny połączyć dwa tunele, między którymi byłby kanał. Technologie pozwalające na taką budowę już są powszechne.
Zbudowanie połączenia między Tyrkłem a Buwełnem utworzyłoby na Mazurach nową drogę wodną: od Mikołajek do Orzysza. Pozwoliłaby ona żeglarzom na opłynięcie jezior, m.in. Niegocin, Jagodne, Tałty, Mikołajskie i Śniardwy w pętli, co teraz jest niemożliwe bez przenoszenia łodzi lądem.


Zdaniem żeglarzy, którzy od kilkudziesięciu lat postulują taką inwestycję, rozładowałaby ona letni tłok na Szlaku Wielkich Jezior i w znaczny sposób podniosła atrakcyjność turystyczną Mazur, a zwłaszcza Orzysza, który teraz leży na uboczu Szlaku Wielkich Jezior. Po zbudowaniu nowej drogi wodnej to miasteczko byłoby jednym z kluczowych punktów na trasie.

Nowa droga wodna nazywana Pętlą Mazurską ma połączyć jeziora Niegocin i Śniardwy od wschodniej strony Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, przez jeziora Niałk Duży, Niałk Mały, Wojnowo, Buwełno i Tyrkło. Pierwszym etapem budowy tej drogi wodnej ma być połączenie oddalonych od siebie o ok. 2 km jezior Tyrkło i Buwełno.

"Wykonane w ostatnim czasie badania geologiczne i geotechniczne pokazują, że optymalnym sposobem połączenia obu jezior jest zbudowanie między nimi dwóch tuneli. Jeden miałby ok. 300 metrów, drugi 700 metrów. Między tunelami trzeba by zbudować kanał" - poinformowała Agnieszka Kombel, która jest pełnomocnikiem mazurskich samorządów ds. tej inwestycji.

Piotr Rant, który z ramienia firmy Uni-geo wykonywał te badania, powiedział PAP, że między jeziorami Buwełno i Tyrkło w linii prostej jest ok. 1200 metrów. Jednak, w ocenie specjalistów, akwenów tych nie należy łączyć "jak najkrócej", ale jak najlepiej.

"Uznaliśmy, że najlepiej będzie przekopać tunel w dwóch znajdujących się po drodze wzniesieniach. Na takie rozwiązanie można sobie pozwolić z kilku względów: po pierwsze, jest to technicznie możliwe m.in. z tego powodu, że badania geologiczne wskazują, że we wnętrzu wzniesień jest piasek. Po drugie, rozwiązania techniczne do takich obiektów inżynieryjnych są w Polsce i dostępne, i stosowane" - powiedział Rant.

Podkreślił także, że wykopanie tunelu nie wiązałoby się ze zniszczeniem siedlisk przyrodniczych, nie pociągałoby też za sobą konieczności wycinania rosnących teraz na tym terenie drzew. "Dwa krótsze tunele to także łatwiejszy sposób ich wentylacji czy ewakuacji w razie zagrożenia" - dodał Rant.

Między tunelami wodnymi miałby powstać kanał o długości ok. 600-700 metrów. "Na kanale można zorganizować tzw. mijankę tak, by raz tunelem płynęli żeglarze w jedną stronę, a raz w drugą. Takie rozwiązanie ograniczyłoby szerokość planowanego tunelu" - podkreślił Rant.

Agnieszka Kombel powiedziała, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony konkurs na koncepcję architektoniczną tych tuneli.

W ocenie zwolenników zbudowania nowej drogi wodnej na Mazurach taka inwestycja ściągnęłaby nad jeziora kolejnych żeglarzy z Polski i świata, a tunele byłyby niespotykaną atrakcją, która stworzyłaby setki miejsc pracy w branży turystycznej. "Czyli nie wiązałaby się ze zniszczeniem wyjątkowego środowiska naturalnego Mazur" - podkreślił Rant.

Z opracowywanych jeszcze analiz środowiskowych wynika, że po połączeniu jezior Tyrkło i Buwełno tunelami i kanałem nie dochodziłoby do znacznej wymiany wód między tymi akwenami.

Koszt budowy tuneli i kanału nie jest na razie znany, będzie on zależny m.in. od szerokości tuneli. Wcześniej mówiło się jednak o kwocie 100-150 mln zł.

Na razie mazurskie samorządy skupiają się na przygotowywaniu dokumentacji związanej z planowaną inwestycją. To, czy dojdzie ona do skutku, kiedy i dokładnie za jaką kwotę - nie wiadomo.

"Od lat o tym marzymy. Mam nadzieję, że doczekamy się nowej drogi wodnej na Mazurach, to naprawdę ważna dla nas inwestycja" - powiedział żeglarz, właściciel szkoły żeglarskiej Artur Tomkiewicz, który teraz organizuje rejsy nową pętlą wodną - łodzie przewozi tam, gdzie mają powstać kanały i tunele.
Źródło-olsztyn.gazeta.pl

ModEdit: zastąpiono link tekstem, linki po pewnym czasie stają się nieaktywne, proszę zamieszczać teksty
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13919
Wysłany: 2015-06-02, 08:35    [Cytuj]

Zastanawiam się ile jeszcze kasy pochłonie ten "miś" pt. "Pętla mazurska"? Tym razem zapłacono za badania geologiczne i geotechniczne. Pojawiła się nowa koncepcja. Już nie jeden tunel, a dwa. No i moim zdaniem najlepszy kwiatek w tej koncepcji to to :-P :
Cytat:
Na kanale można zorganizować tzw. mijankę tak, by raz tunelem płynęli żeglarze w jedną stronę, a raz w drugą. Takie rozwiązanie ograniczyłoby szerokość planowanego tunelu"
Ruch wahadłowy w tunelach, mijanki na kanale. Już widzę jak to by się sprawdzało. Autorzy tych pomysłów powinni przynajmniej odbyć jedną krótką wycieczkę przez Guziankę w szczycie sezonu, albo postać sobie na mostku przez godzinkę. Może wtedy przestaliby bujać w obłokach i zobaczyli jak w rzeczywistości jest respektowane prawo drogi i kolejność wpływania do śluzy :-P ! Dokładnie to samo byłoby w ich niedoszłych tunelach i mijankach.

A druga sprawa, to kto płaci za kolejne badania, ekspertyzy i projekty jak nie ma podjętej decyzji o tym, iż ta inwestycja powstanie?
No i to:
Cytat:
podniosła atrakcyjność turystyczną Mazur, a zwłaszcza Orzysza, który teraz leży na uboczu Szlaku Wielkich Jezior. Po zbudowaniu nowej drogi wodnej to miasteczko byłoby jednym z kluczowych punktów na trasie.
No faktycznie Orzysz stałby się kluczowym punktem :shock: ! W jaki sposób bez udrożnienia Orzyszy?
Ostatnio zmieniony przez zenek 2015-06-02, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-06-02, 08:46    [Cytuj]

A mnie najbardziej "osłabiło" to ->
Cytat:

Agnieszka Kombel powiedziała, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony konkurs na koncepcję architektoniczną tych tuneli.


No cóż, od dawna już wiadomo, że dla pieniędzy ludzie zrobią z siebie nawet totalnych debili. :-/
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13919
Wysłany: 2015-06-02, 08:52    [Cytuj]

extant napisał/a:
Cytat:

Agnieszka Kombel powiedziała, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony konkurs na koncepcję architektoniczną tych tuneli.


No cóż, od dawna już wiadomo, że dla pieniędzy ludzie zrobią z siebie nawet totalnych debili. :-/
Mariusz to, że ludzie dla kasy zrobią z siebie debili to masz rację, ale bardziej dziwi mnie to, kto daje kasę na projekt, który póki co nie ma szans na realizację. Przecież ktoś, kto wydał publiczne pieniądze na te pomysły powinien mieć natychmiast prokuratora na karku za niegospodarność.
A tak dla jasności to nie jestem przeciwnikiem pętli, ale póki co to pętla jest hasłem do wyciągania pieniędzy na produkcję nikomu nie potrzebnych stosów papierów!
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-06-02, 09:38    [Cytuj]

zenek napisał/a:
... ale póki co to pętla jest hasłem do wyciągania pieniędzy...

... niestety tylko i wyłącznie ! :-(
 
 
~Sławek
Sławek

Pomógł: 107 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7468
Skąd: Charzykowy
Wysłany: 2015-06-02, 09:38    [Cytuj]

Oj tam oj tam jak wyczytałem wyżej to na zalewie Wiślanym wydano 800 tys na naukę żeglowanie dla dzieci i młodzieży zakupując delphie 24, więc spoko pogoni się trochę króliczka i zainkasuje wypłaty.

Sławek
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 09:55    [Cytuj]

zenek napisał/a:
Przecież ktoś, kto wydał publiczne pieniądze na te pomysły powinien mieć natychmiast prokuratora na karku za niegospodarność.

Może do tej paniusi naprawdę nie dotarło jeszcze, co stało się w kraju tydzień z okładem temu, i jakie już niebawem mogą być konsekwencje powyższego? Mam do niej zadzwonić aby oszczędzić jej oglądania świata zza krat?

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 10:10    [Cytuj]

maski napisał/a:
"Od lat o tym marzymy. Mam nadzieję, że doczekamy się nowej drogi wodnej na Mazurach, to naprawdę ważna dla nas inwestycja" - powiedział żeglarz, właściciel szkoły żeglarskiej Artur Tomkiewicz, który teraz organizuje rejsy nową pętlą wodną - łodzie przewozi tam, gdzie mają powstać kanały i tunele.

Taaaa, następny Za a nawet przeciw. Rozumiem że na obecną chwilę jest "za" ponieważ przyświeca mu idea, aby na ścianie nowego kanału (którego wg poprzednich wizji miało nie być) umieścić kultowy napis z jednego ze starych kanałów? :mrgreen:

Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2015-06-02, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 10:11    [Cytuj]

Sławek napisał/a:
Oj tam oj tam jak wyczytałem wyżej to na zalewie Wiślanym wydano 800 tys na naukę żeglowanie dla dzieci i młodzieży zakupując delphie 24, więc spoko pogoni się trochę króliczka i zainkasuje wypłaty.
Mógłbym prosić o więcej szczegółów?

Tomek Janiszewski
 
 
~Tomek J

Pomógł: 67 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6692
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 10:27    [Cytuj]

zenek napisał/a:
No faktycznie Orzysz stałby się kluczowym punktem :shock: ! W jaki sposób bez udrożnienia Orzyszy?

Może pan Burmistrz wg którego niedasie uruchomić pociągów pasażerskich w relacji Orzysz - Ełk z uwagi na BSE* (i to pomimo świeżo wyremontowanego na potrzeby wojska szlaku, wraz ze stacją Orzysz!) - chciałby dowartościować swoje miasto uruchomieniem pierwszej linii autobusowej komunikacji miejskiej, łączącej rynek z przyszłą mariną nad Tyrkłem o nazwie "Orzysz"?

Tomek Janiszewski
*BSE - Brak Sensu Ekonomicznego, popularny skrót na forach kolejowych, podobnie zresztą jak wyrażenie "niedasie"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH