FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-05-24, 09:32
Parsun -Sea King?
Autor Wiadomość
~plitkin
Stangret

Pomógł: 221 razy
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 10275
Wysłany: 2012-05-16, 21:44    [Cytuj]

KOLIBRI, a z czym porównujesz i jakie masz doświadczenie z innymi silnikami (jakimi)?
 
 
~szg

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 2379
Skąd: Pojezierze Lubuskie
Wysłany: 2012-05-17, 07:48    [Cytuj]

Jak widać, do tych chińskich silników są skrajnie różne opinie. Kolibri może napisz coś więcej jako użytkownik Kinga, `jak mocno i jak długo go eksploatujesz, jak serwisujesz, jak spalanie, czy były jakieś awarie, jak sprawy gwarancyjne itd. 8-)
 
 
Ziomek1981

Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-04-13, 15:02    [Cytuj]

Witam ponawiam temat.
mam zamiar kupić silnik 5KM Parsun - Seaking, widzę że co niektórzy użytkują go od 5 lat, potrzebuje go do pływania po Wiśle podczepionego do pontonu kolibrii 300 KM (na ryby).
Będę użytkował go raz na tydzień/na dwa tygodnie na 8-10h wyprawy oczywiście przemieszczając się łapiąc itp.

p.s. Mam silnik elektryczny do pontonu firmy HASWING Osapian 55/60Lbs MAX.
Miałem bardzo wielki dylemat przed wyborem silnika elektrycznego bo jedni pisali ze to chińczyk drudzy że super itp...
Ja z mojego silnika jestem bardzo zadowolony jest to pierwszy mój silnik. Nic się nie psuje itp. W 2012 roku pływałem nim po Wiśle w głównym nurcie :D oczywiście pod prąd :D

Wszystko zależy od tego jak się użytkuje i ile ma się pieniędzy.
 
 
majkel123

Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-07-20, 21:20    [Cytuj]

Witam wszystkich serdecznie !

Właśnie nabyłem SK5km do pontonu Kolibri KM330.

Przepływane około 10h po Augustowskich jeziorach.
To pierwszy mój silnik szczerze powiedziawszy, więc o porównaniach nie może być mowy :-)

Sprzęcik daje radę nawet z pięcioosobową załogą ;-)

Co prawda traktowałem go dosyć delikatnie na początek, na 10h spalił zaledwie 4L paliwka ale nie o to chodzi :-)

Nie miałem za bardzo wyboru przy wyborze silniczka (markowy lub nie), ponieważ nawet ten musiałem wziąć na raty :-(

Jedyną uciążliwą sytuacją jaką zauważyłem jest to, że po zgaszeniu i ustawieniu go tak by nie tarł o piasek ( nie znam poprawnego nazewnictwa :-) ) po przybiciu do brzegu i ponownym ustawieniu do normalnej pracy (pion) wyraźnie ma problemy z rozruchem.
Natomiast po wyłączeniu bez zmiany pozycji kolejny rozruch jest natychmiastowy.

Jak na razie jestem bardzo zadowolony
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-21, 05:28    [Cytuj]

Prawdopodobnie odpływa paliwo z zasilania gaźnika, do zbiornika ........ po postawieniu go w pion, podpompuj paliwo gruszką ....... jeżeli to pomoże, to wymień gruszkę na taką, w której będą sprawne zawory zwrotne ......
 
 
majkel123

Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-07-21, 08:12    [Cytuj]

Dzięki za odpowiedź.
Raczej też bym na to wpadł, tak sądzę, nie mam jednak na razie linii paliwowej, silnik pali tak mało, że nie była potrzebna :-)
Ostatnio zmieniony przez majkel123 2013-07-21, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-21, 08:36    [Cytuj]

Nic innego nie podpowie,m, bo nie miałem do czynienia z silnikami, posiadającymi, zintegrowany zbiornik ....... :-(
:-D
 
 
magicadm

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 38
Wysłany: 2013-07-21, 22:33    [Cytuj]

Czy ktoś z Was ma pojęcie jak wyregulować w SeaKingu 5HP mieszankę paliwowo - powietrzną?
Mój silniczek już dwa razy odmówił posłuszeństwa z powodu czarnej, okopconej świecy - ewidentnie mieszanka jest za bogata.
Nowa świeca przepracowała kilka h (kanałki Tałty-Jagodne w dwie strony).
Czytałem też coś o przywieszającej się iglicy. Mieliście taki przypadek?
Silnik ma kilka latek, nie bierze oleju, pracuje bardzo dobrze i równo (pomiędzy zarzucaniem świecy). W serwisówce (na którą trafiłem) nie ma słowa o regulacji/ew naprawie gaźnika. Widać jakieś śruby, ale nie chcę kręcić 'na pałę'
Ostatnio zmieniony przez magicadm 2013-07-21, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2013-07-22, 16:11    [Cytuj]

sprawdz najpierw termostat czy nie jest uwalony/sprawny
 
 
magicadm

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 38
Wysłany: 2013-07-22, 17:56    [Cytuj]

raczekp1 napisał/a:
sprawdz najpierw termostat czy nie jest uwalony/sprawny

Dziękuję za odpowiedź.
Przepraszam, ale to dość nietypowa wskazówka...sugerujesz, że silnik się przegrzewa, czy też jest niedogrzany??? Jaki to ma wpływ na stan świecy i zapłon?
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2013-07-23, 06:23    [Cytuj]

niedogrzany.
spotkałem sie ze swieca w sea kngu była uwalona nagarem.własciciel slnika nie pcha rączek do silnika i nie szuka przyczyny, ale to jego sprawa.ale zasada taka ze jak niedogrzany to szybciej zbiera sie na swiecy
 
 
magicadm

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 38
Wysłany: 2013-07-23, 11:52    [Cytuj]

raczekp1 napisał/a:
niedogrzany

Dzięki za ciekawy trop :)
Faktycznie - zimny silnik może uniemożliwić osiągnięcie temperatury samooczyszczania dla świecy :)

Problem występuje co kilka godzin pracy - więc dramatu nie ma.
Potestuję za kilka dni i dam znać :)
Na razie świecę wygrzewam na palniku kuchenki gazowej, zmniejszyłem przerwę (choć do końca nie jestem pewien trafności tego kroku). No i mam zapasową świecę :)
 
 
stockfish

Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-09-01, 15:38   Re: Parsun -Sea King? [Cytuj]

Witam,
chciałem lekko przestrzec potencjalnych nabywców. Sam od lat użytkuję parsuny 5hp i 2 szt 15hp. Miewają kaprysy i zależy jak się trafi. Jak nie trafisz dobrze to masz przerąbane i nikt Ci nie pomoże. Przykładowo ten 5hp ma fabryczną wadę która w większości egz 5hp dokucza czyli wiesza się zaworek w gaźniku i nie napuszcza paliwa. Żeby silnik uruchomić "wystarczy" zdjąć obudowę i przywalić młotkiem w gaźnik. Niby niewiele ale zanim się dowiesz że zawisł to szarpiesz jak głupi zrywką. Byłem w serwisie bo mieszkam w Gdańsku ale sympatyczny serwisant twierdzi że tego nie da się usunąć ani na ani po gwarancji za kasę. Ten 15hp jest super i nic się nie dzieje za to drugi 15hp nie wchodzi na obroty tak jak pierwszy tylko wypadają mu zapłony i przerywa. Moja mała łódka 4,3m z tym sprawnym płynie 32km/h a z tym gorszym 25km/h max. Byłem w serwisie oczywiście i ten sam sympatyczny zmierzył obroty i mówi : no wiem, one tak mają, każdy jest inny, nic nie poradzę bo wg instrukcji podane że obr max to 4000obr a on osiąga 4100. Pewnie dla spokoju żółci podali niższe parametry i nawet jak coś nie do końca gra to i tak się mieści. Kolejna sprawa to ułamany motylek mocowania do pawęży - nie do kupienia za żadne pieniądze. Nie ma i już! Tak czy inaczej następny też będzie parsun, tyle że ja mam serwis pod domem i duży warsztat.....
:))
 
 
silouette

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 86
Wysłany: 2013-10-29, 22:36    [Cytuj]

Kupilem malego 2,6 kinga i przyznam zemam dusze na ramieniu. Mam nadzieje ze nie czyta po polsku. Chodzil 20 godzin w tym roku wszystko ok ale oddalem do serwisu bo musialem i wiosna zobaczymy. Mocy do mego statku wystarcza . Gdyby jednak czytal: dobry jest! Piotr
 
 
magicadm

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 38
Wysłany: 2013-11-05, 22:41    [Cytuj]

Odnośnie podobieństwa SEAKING>PARSUN>YAMAHA w wersji 5HP trafiłem dziś na taką stronkę
http://parsun.eu/outboard.../F5/CARBURETOR/

z opisem gaźnika i komentarzem: CARBURETORASSYCompatible with Yamaha 67D-14301-03
Poniżej fotka gaźnika YAMAHY


Co do zawieszającego się zaworku iglicowego w komorze pływakowej (element nr 17 na schemacie z linku)- zapewne jest za ciasno spasowany i po prostu co jakiś czas ulega zawieszeniu/zatarciu. Może wystarczy go delikatnie przeszlifować? Miałem podobny problem w tajwańskim quadzie.

PS
Odnośnie termostatu - gdzie go szukać?
Edit:
Znalazłem :)
Nr 14 na rysunku i oczywiście: Compatible with Yamaha 69M-12411-01
http://parsun.eu/outboard...0CRANKCASE%202/
Ostatnio zmieniony przez magicadm 2013-11-05, 23:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
magicadm

Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 38
Wysłany: 2013-11-18, 23:55   Re: Parsun -Sea King? [Cytuj]

stockfish napisał/a:
ten 5hp ma fabryczną wadę która w większości egz 5hp dokucza czyli wiesza się zaworek w gaźniku i nie napuszcza paliwa. Żeby silnik uruchomić "wystarczy" zdjąć obudowę i przywalić młotkiem w gaźnik.

Właśnie dziś skończyłem czyścić gaźnik i faktycznie: zaworek lubi się przywiesić (pomimo idealnej czystości). Po prostu - stożek gumowy zaklinowuje się. Co ciekawe - nawet opadający pływak na dół nie wyciąga zaworka w dół. Wydaje mi się, że pływak ma za mało miejsca i za szybko opiera się o dół obudowy. Może dodatkowa uszczelka obniżająca w dół obudowę da więcej miejsca na ruch pływaka. Inna możliwość: dodatkowe obciążenie zaworka.

A co do termostatu - moim zdaniem otwiera się zdecydowanie za wcześnie bo już przy ok 50 stopniach - choć powinien niby przy 70
Ostatnio zmieniony przez magicadm 2013-11-18, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bogus000

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-12-28, 19:04    [Cytuj]

mabar napisał/a:
to i ja sie dołacze do pytania. Tez mnie interesuje opinia o tych silnikach. Jak to produkcja?


Ja takze dowiem się większej ilości szczegółów. Mam podoby problem nie wiem na co się zdecydować.
 
 
logistyka
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-23, 22:11   Parsun -SeeKing - Yamaha [Cytuj]

Witajcie. Czytam opinie o tej tajemniczej marce (Parsun, Sea-King vel Yamaha) więc pomyślałem że dorzucę swoje trzy grosze.
Jestem właścicielem małego czterosuwowego silniczka ( Sea King 2,6KM), mieszańca wyglądającego głównie w środku jak rasowa Yamaha, kosztującego jednak mniej!
Jak na razie odpukać, jestem pod wrażeniem jakości tego maluszka (małego silniczka). Jak na jednocylindrową jednostkę jest nad podziw cichutki. Opala za każdym razem. Jest ekonomiczny, pali bardzo mało, nie bierze oleju.
Jak już bym miał się do czegoś przyczepić to do farby- lakieru. Na kolumnie i elementach ferrytowych fabryczna powłoka lakiernicza szybko się degraduje, ściera. Jednak myślę że to tylko kwestia wizualna (kosmetyczna). Najważniejsze że jest niezawodny jak kolegi Yamaha ;)
Doczepiony do łódki wędkarskiej ok.3,7m długości, o wadze ok.150 kg. plus załoga
Silniczek 2,6KM jest optymalny, moim zdaniem z wystarczającym zapasem mocy by czuć się bezpiecznie w czasie nagłej niekorzystnej zmiany aury na wodzie.
Myślę że uprzedzenie do tej marki jest sztuczne. Wynika z: niewiedzy, braku doświadczenia, niższej (od renomowanej konkurencji) ceny detalicznej, braku ogólnodostępnej literatury źródłowej w j.Polskim, efektu nowości.
Dobrze mieć dystans ale jak widać nie można popadać w skrajności, rozsądek jest wskazany. Ja jak na razie nie mam żadnych problemów z silniczkiem Sea-King 2,6 KM.

Słyszałem o małych ale poznanych już i dających się wyeliminować wadach serii 5KM i 9,9KM. Słyszałem także o jakimś magicznym i nie drogim triku (do zrobienia własnym sumptem) zwiększającym moc modelu 9,9KM. Niemniej słyszałem także o dziwnych wadach układu zasilania silników Yamaha oraz Suzuki (cewki, zaworki, kable) tak więc pewnie w każdym (nawet markowym) coś dało by się poprawić ;)

Ja mogę napisać o swoim maleństwie SeaKing 2,6KM. Na razie jestem bardzo zadowolony.

Cześć :)
Ostatnio zmieniony przez logistyka 2014-09-23, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH