FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2011-04-20, 22:49
Pętla mazurska
Autor Wiadomość
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-05-01, 10:32   Pętla mazurska [Cytuj]

Wpisywać sie i popierać :-> pewnie "Leśny Dziadek" bedzie przeciw ;-) 3 lipca ma być impreza promująca pętlę.
http://www.petlamazurska.org.pl/
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13863
Wysłany: 2010-05-01, 10:59    [Cytuj]

Zgodnie z twoją wolą-inicjatywa poparta. Pozdrawiam :-)
 
 
Pioter.P

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 178
Wysłany: 2010-05-01, 13:17    [Cytuj]

świetny pomysł ! jak najbardziej jestem za !
 
 
~VA00

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 648
Wysłany: 2010-05-01, 20:56   Re: Pętla mazurska [Cytuj]

familiant napisał/a:
3 lipca ma być impreza promująca pętlę.
http://www.petlamazurska.org.pl/


A co to za impreza? Będę wtedy na Mazurach.
Będzie przenoszenie Omeg ;-)

Pomysł popieram - chociaż od laty chodzi mi po głowie
połączenie przez Ubliki i Orzysz ;-)
 
 
kemot
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-01, 21:54    [Cytuj]

A ja chyba poprę spodziewany sprzeciw Tomka J.
Jak się chce tam wpłynąc to się da, tylko trzeba trochę wysiłku i wyrzeczeń a za to otrzymuje się niespotykane już na Mazurach wrażenia.
Jak pomyśle ,że i tam zawitają kolesie którzy dochodząc do kei tłuką po wszystkich dookoła a potem przeszkadza im jak moja lżejsza łódka raźniej podskakuje obok nich na fali , to nie popieram.
Nie obraźcie się stare wilki mazurskie, bo dla Was nie jest pewnie problemem dostanie się i teraz na Buwełno.

Natomiast gorąco popieram połączenie do Orzysza - wszyscy na tym skorzystają .
Wykonanie tego ostatniego jest chyba prostsze. Trochę woli i średnio prężna firma parająca się robotami ziemnymi udrożni ten ciek w kilka miesięcy
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-02, 12:34    [Cytuj]

A ja popieram, jak najbardziej ... :mrgreen: .
 
 
~mjs

Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 731
Wysłany: 2010-05-02, 15:03    [Cytuj]

49. metrowa góra ziemii, która przegradza dwa jeziorka i blokuje strategiczny szlak żeglugowy. Dla dzisiejszej Krainy Wielkich Jezior ten odcinek na mapie, to szansa na oddech i dalszy rozwój. Żeglarze i tak sobie poradzą. Popłyną tam, albo tu, ale dla struktury regionalnej jest to coś w rodzaju przeszkody, którą trzeba pokonać lub usunąć.

Słynny szeryf, z nie mniej słynnego filmu:
(img. fotosik.pl)
który, natrafiając (hipotetycznie) na taka górę podczas pościgu za "Gumowym Kaczorem", pewnie wykrzyczałby tak:
- A co to jest do diaska? Kto mi tu usypał te kupe piachu na drodze? Natychmiast to usunąć!!! Jestem Szeryf "Dirty Lyle" Wallace.
Parskając z wściekłości i przebierając nogami, poprawiłby kapelusz na głowie, albo cisnął nim o plażę - i wezwał helikopter...

To najkrótsza droga z Giżycka do Orzysza. Wodna droga. I jasne jest, że trzeba ją przekopać! Choćby po to, by policjant wodny z filmowej Przystani, mógł popędzić swoją motorówką do Mikołajek, ale przez... Śniardwy.
Ostatnio zmieniony przez mjs 2010-05-02, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marekj

Pomógł: 42 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 3333
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-05-03, 22:52    [Cytuj]

A ja się tak luźno wypowiem, bo w sumie nie czytałem o co chodzi ale z wypowiedzi wynika że o przekopanie kanału z Buwełna na Tyrkło że mnie się to nie widzi.
Fajno, że jednak na Mazurach są miejsca gdzie się można pokręcić w ciszy i spokoju, nawet w sezonie. Owszem, może i jakieś bardziej żeglowne połączenie na Buwełno było by fajne bo nie każdy ma ochotę na stawianie zapór z kamieni i pływanie na orionie, ale dociągnięcie tego do Tyrkła już nie bardzo. Ruszył by tam tłum. Pewno cieszyliby się mieszkańcy Okartowa bo ilość żeglarzy odwiedzających to miejsce drastycznie by wzrosła. Ja jednak osobiście lubię się zakręcić po jeziorku gdzie jest po prostu pusto.

Myślę że więcej żeglarzy by to nie przyciągnęło na Mazury (ogólnie), a zlikwidowało by fajne i spokojne dwa miejsca (Wojnowo i Tyrkło)
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-04, 21:25   Re: Pętla mazurska [Cytuj]

familiant napisał/a:
Wpisywać sie i popierać :-> pewnie "Leśny Dziadek" bedzie przeciw ;-)

Bo też i gdyby miałbym być za - rad byłbym najpierw poznać co właściwie miałbym popierać. Na wskazanej stronie - nadal zero konkretów - ponieważ proste stwierdzenie:
Cytat:
poszerzyć istniejące już rzeczki.

(za: http://www.emetro.pl/emet...nica_Mazur.html ) świadczy wyłącznie o dyletanctwie autorów projektu nie mających zielonego pojęcia o różnicy poziomów Buwełna i Wojnowa połączonych Głaźną Strugą, bo to jej miałoby dotyczyć bezproblemowe rzekomo poszerzenie. A że dyletantem w dziedzinie wodniactwa jest jeden z entuzjastów projektu senator Marek Konopka - wiadomo już od dawna :lol:
Także i stwierdzenia typu
Cytat:
Okazuje się jednak, że można połączyć pełnię sezonu, żeglowanie w strefie ciszy i przyjemność odkrywania nowych miejsc.

moga być oblicznone jedynie na naiwnośc lub kompletną nieznajomość mazurskich realiów u czytającego. Bardziej właściwe byłoby sformułowanie:
Okazuje się jednak że można sobie stosunkowo tanim kosztem zafundować drugie, równie hałaśliwe Mikołajki w nowym, zacisznym dotąd i mało uczęszczanym miejscu.
Cytat:
3 lipca ma być impreza promująca pętlę.

Z pewnością najmniejszym problemem będzie znalezienie sponsora: za cenę pewnego przesunięcia głównego akcentu imprezy. Wystarczy sięgnąć po sprawdzonego już w poprzednich latach sojusznika, co ilustruje przedstawiony na załączonym zdjęciu kretyński plakat. :evil:
Familiancie: mógłbym Cię prosić o zadanie organizatorom tej imprezy 3 lipca 2010 (cokolwiek miałoby to oznaczać) jak zamierzają rozwiązać problem tych kilkudziesięciu cm różnicy poziomów Buwełna i Wojnowa, zanim zaczną się w ogóle zastanawiać jak tu połączyć Buwełno i Tyrkło? Bo póki na to pytanie nie odpowiedzą - będą to obietnicee gruszek na wierzbie.

Tomek Janiszewski

P1020610.JPG
Mikołajki' 28.07.2008
Plik ściągnięto 861 raz(y) 1,66 MB

Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-05-04, 21:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 14:33    [Cytuj]

To jest reklama jakiejś imprezy organizowanej przez Wioskę Żeglaską Mikołajki w dniu 25 lipca.

Co ma ten plakat wspólnego z Pętlą Mazurską i z kilkudziesięcioma centymetrami? Czyżby Tomasz robił kryptoreklamę Wiosce Żeglarskiej i piwnemu rekordowi?

Artykuł do którego podał link Tomek jest generalnie dość kiepski i pobieżny. Dziwię ci się Tomku, że podniecasz się nieścisłościami w takim szczątkowym doniesieniu medialnym.

dla przykładu napisał/a:
Inwestycja nie powinna wzbudzić wątpliwości wśród ekologów, bo nie jest na terenie ani Mazurskiego Parku Krajobrazowego, ani planowanego parku narodowego. W pobliżu znajduje się tylko jeden obszar Natura 2000. Politycy zapewniają, że chcą uniknąć sporów i kwestia ochrony środowiska będzie rozstrzygana na etapie sporządzania dokumentacji.


A jednak - niestety - nie jest tak słodko. Już było o tym pisane w innym temacie.


Cytat:
familiant napisał/a:
Nie ma żadnych problemów natury technicznej.

Ale jak się okazuje podobno są wątpliwości natury ekologicznej. Dowiedziałem się niedawno od pewnej osoby obeznanej dość dobrze w temacie, paru bardzo konkretnych rzeczy, na temat przeszkód jakie występują przy tej inwestycji, pozwolę je sobie krótko zreferować.

Zacznijmy od tego, że przekopanie kanału w tym miejscu do poziomu WJM oznacza zniszczenie natury i jest nie do zaakceptowania w obecnym systemie prawnym z powodów ekologicznych. Rzecz polega na tym, że kanał musiał by być w głębokiej niecce, a ściany tej niecki nie mogą być pionowe, musiał by zostać zachowany pewien minimalny kąt pochylenia. To wytwarza szeroką depresję w stosunkach wodnych terenów przyległych, co prowadziło by do obumierania lasu. Fakt ten jest nie do zaakceptowania, dlatego kanał w tym miejscu odpada. (chodzi o kanał w wersji przekopanej do poziomu lustra wody w systemie jezior WJM).
Oprócz tego co powyżej są jeszcze inne kwestie. Generalnie chodzi o to, że Buwełno jest 20 cm wyżej niż WJM i to też trzeba brać pod uwagę. Po obniżeniu wody przesuszyłyby się tereny przyległe i przybrzeżne. Poza tym Wojnowo i Buwełno są strefami ciszy.
Poza tym dzisiejsze wymogi środowiskowe są bardzo ciężkie do przejścia, a przede wszystkim RDOŚ i jej dyrektor. Poza tym na tym obszarze jest OCHK (Obszar Chronionego Krajobrazu) i nie wiem czy nie zachodzi obszar NATURA 2000.


Niestety proszę państwa. Trzeba szukać rozwiązań mniej inwazyjnych i bardziej finezyjnych.
Podobno w tej chwili najbardziej realny jest pomysł z wydłużoną pochylnią, czyli w zasadzie taka trochę kolejka szynowa przewożąca jachty miedzy jeziorami.

Moim zdaniem to nawet taka kolejka oznacza wycinanie drzew, chociaż skoro istnieje tam droga kołowa, to może dało by się w jej pobliżu umiejscowić tor takiej kolejki.
Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-05-05, 14:59, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 18:22    [Cytuj]

aa1975 napisał/a:
To jest reklama jakiejś imprezy organizowanej przez Wioskę Żeglaską Mikołajki w dniu 25 lipca.

Co ma ten plakat wspólnego z Pętlą Mazurską i z kilkudziesięcioma centymetrami?

Skoro ironii nie potrafisz wyczuć - przywalę prosto z mostu: uważam że tak organizator tamtej żałosnej imprezy jak i jej "sponsor" a w istocie główny "bohater" dopuścili się skończonego łajdactwa :evil: Ale jak z kolejnych zdjęć wynika - na Mazurach wśród tych co z żeglarzy żyją jest wielu takich co skłonni są sprostytuować się za piniędze - nawet gdyby miało to polegać na wywieszeniu jeszcze jednego idiotycznego plakatu. Także i teraz nie będzie nic prostszego niż obwiesić świeżo wybudowany kanał piwnymi bilboardami - sporo kasy z tego wpadnie. I potem w powszechnej opinii na Mazury jeździ się po to aby uchlać się do woli. Zresztą coś złego się od jakiegoś czasu dzieje: trafić w pociągu na ekipę studentów - to dopust taki sam jak wtedy gdy przed laty trafiało się na powracających z wojska re...cydywistów. Aby nie szukać aż tak daleko: niedawna inicjatywa ekipy rządzacej aby drastycznie ograniczyć możliwości spożywania alkoholu (w tym piwa) na wodzie wywołała na p.r.z. atak histerii chyba jeszcze większy niż ustawa z 2005 roku wprowadzająca obowiązkowe patenty, rejestracje i przeglądy na jachtach powyżej 5m długości.
Cytat:
Czyżby Tomasz robił kryptoreklamę Wiosce Żeglarskiej i piwnemu rekordowi?

Może lepiej zachowaj podobne insynuacje na własny użytek, a przynajmniej spytaj tych co na tamtym plakacie figurują czy są z tej formy "reklamy" zadowoleni, zwłaszcza w kontekście tego co napisałem wyżej.
Cytat:
Artykuł do którego podał link Tomek jest generalnie dość kiepski i pobieżny. Dziwię ci się Tomku, że podniecasz się nieścisłościami w takim szczątkowym doniesieniu medialnym.

Może bądź łaskaw najpierw sprawdzić skąd zaczerpnąłem link do tamtego artykułu, i powyższe pretensje skierować do Autorów projektu. Że prezentuja się przed publicznościa takimi kiepskimi i pobieżnymi artykułami.
Cytat:
[quote="dla przykładu"]Inwestycja nie powinna wzbudzić wątpliwości wśród ekologów, bo nie jest na terenie ani Mazurskiego Parku Krajobrazowego, ani planowanego parku narodowego. W pobliżu znajduje się tylko jeden obszar Natura 2000. Politycy zapewniają, że chcą uniknąć sporów i kwestia ochrony środowiska będzie rozstrzygana na etapie sporządzania dokumentacji.

A jednak - niestety - nie jest tak słodko.

Już Ty się o to nie martw. Jak będą jakieś problemy natury ekologicznej - zwrócą się do wypróbowanego już "fachowca" który poradzi im jak tu odpowiednimi expertyzami sprawić że coś co bez tych expertyz byłoby bardzo szkodliwe - nagle w cudowny sposób szkodzić przestanie. Zupełnie jak ów przyszły a może na szczęście niedosły most przez Olszowy Róg który przyniesie zbawienny wpływ na rozjeżdżane i zatruwane spalinami TIRów Mazury jedynie dzięki temu, iż jakiś pracownik betoniarni z Grójeckiej napisze że wszelkie porównania tego mostu z estakadą nad torfowiskami Rospudy są nieuprawnione. Co więcej, i DK16 i szumna "Wielka Pętla" mogą mieć ścisły związek: jak się przekopie ową górkę pod Cierzpiętami pod autostradę, to i kanał już nic ale to nic nie zdoła zaszkodzić.

Tomek Janiszewski

P1050032.JPG
... i takie mamy efekty: Ruciane, była przystań "U Ewy" 4 sierpnia 2009
Plik ściągnięto 1508 raz(y) 490,3 KB

P1040987.JPG
Nida, Przystań PTTK "U Andrzeja", 2 sierpnia 2009...
Plik ściągnięto 906 raz(y) 568,61 KB

P1020614.jpg
Potęga reklamy: Mikołajki 28 lipca 2008...
Plik ściągnięto 911 raz(y) 453,37 KB

Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-05-05, 18:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 19:39    [Cytuj]

Dziękuję Tomku, że mi to wytłumaczyłeś, a twojej ironii faktycznie nie wyczułem stąd moje podejrzenia o kryptoreklamę, prosze o wybaczenie :mrgreen: . Dzięki, że napisałeś prosto z mostu. Zrozum Tomeczku, masz specyficzny styl wypowiadania się i tak często piszesz z tą specyficzną ironią, że trudno już mi się doprawdy zorientować, co ironicznie a co wprost ;-) .
Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-05-05, 19:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 19:56    [Cytuj]

O.K. przeprosiny przyjmuję i za ostre słowa pod Twoim adresem rówież przepraszam. Ale piszę jak piszę bo twardym cza być nie mnięntkim! ;-)

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Ostatnio zmieniony przez Tomek J 2010-05-05, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~VA00

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 648
Wysłany: 2010-05-05, 20:28    [Cytuj]

Może to jest nieco naiwne pytanie, ale czemu wszyscy dyskutują wyłącznie o bezpośrednim połączeniu Tyrkło-Buwełno? Dlaczego nie rozważyć np. takiego połączenia:

Ublik Mały -> 900 m -> Stoczek -> 1200 m -> Przylesie ->Łazduny -> Kieplin -> 650 m -> Rząśniki -> 750 m -> Orzysz

w sumie 3.5 km kanałów, większość drogi pokonuje się istniejącymi jeziorami.
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 21:38    [Cytuj]

Cytat:

Ublik Mały -> 900 m -> Stoczek -> 1200 m -> Przylesie ->Łazduny -> Kieplin -> 650 m -> Rząśniki -> 750 m -> Orzysz


Ja się nad tym zastanawiałem. Myślę jednak, że to połączenie ma sens jako dodatkowa atrakcja, a nei jako zastąpienie połączenia T-B. Na poniższych obrazkach załączam wartości rzędnych lustra wody konkretnych jezior i różnice między nimi.

tbl2.png
Plik ściągnięto 25074 raz(y) 5,18 KB

tbl1.png
Plik ściągnięto 25074 raz(y) 4,47 KB

Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-05-05, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 21:50    [Cytuj]

VA00 napisał/a:
Dlaczego nie rozważyć np. takiego połączenia:

Ublik Mały -> 900 m -> Stoczek -> 1200 m -> Przylesie ->Łazduny -> Kieplin -> 650 m -> Rząśniki -> 750 m -> Orzysz

Inicjatywa ze wszech miar szlachetna z uwagi na to że taki przebieg trasy przysporzyłby żeglarzom kilka nowych, wymienionych przez Ciebie jezior (w tym i Orzysz, dziś praktycznie niedostępny drogą wodną) podczas gdy w wariacie oficjalnym nie tylko nie przybędzie ani hektara żeglownej wody, za to jest możliwe że straci się dotęp na Ublik Wielki i Mały :-( Obawiam się jednak że problem byłby ten sam, tylko na skalę jeszcze większą co w przypadku budowy kanału Buwełno - Tyrkło. Obejrzyj mój fotoreportaż z Ublika Małego, a najlepiej popłyń sam i zobacz jakie tam góry: to istne Morskie Oko! Okazuje się zresztą że trafiają się jeszcze inni oprócz mnie desperaci, i to nawet na wyczarterowanych jachtach. Tak czy inaczej, zdecydowanie większy sens a przy tym realne szanse mialaby budowa połączenia wodnego na Pojezierze Ełckie, także z wykorzystaniem jeziora Orzysz.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski

P1040922.JPG
Na Ublickiej Strudze 30 lipca 2009
Plik ściągnięto 952 raz(y) 518,53 KB

 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 21:50    [Cytuj]

Powyższe tabelki opracowane na podstawie danych z map z portalu Geoportal. Widać, że przekopywanie kanału do poziomu Ublika albo Orzysza nie wchodzi w rachubę, bo oznaczało by to likwidację tych pośrednich jeziorek. Widać też, że ze względu na ich podobne rzędne dobrze by było wyrównać poziom wody pomiędzy jeziorami Łazduny a Rzęśniki w górę do poziomu Łazdun. Być może nawet dobrze by było podnieść również poziom wody w jeziorze Stoczek o 6,1m do poziomu Łazdun, tylko że wtedy było by trochę drzew do wycięcia i trzeba by przenieść okoliczną asfaltową trasę, bo była by zalana. Kolejny kłopot, że wtedy z Ublika Malego na Stoczek zrobiło by się 12,6m różnicy poziomów, ale za to mamy tylko dwa stopnie po drodze: Ublik - Stoczek i Rzęśniki - Orzysz, odcinek Stoczek Rzęśniki byłby na tym samym poziomie. Jezeli zostawiamy Stoczek tak jak jest, to od strony Ublika będą dwa stopnie po 6,5m i 6,1m.

Zaznaczmy, że zlewnia tych jeziorek jest mała, więc jeżeli stopnie zrealizowany by były za pomocą śluz, to musiało by to być polączone z przepompownią wody do górnego stanowiska, żeby zabezpieczyć je przed odwodnieniem. Chyba że stopnie zrealizowano by za pomocą urządzeń nie zużywających wody, jakiś pochylni albo podnośni.

Cytat:
zobacz jakie tam góry: to istne Morskie Oko!

Tak, ale same jeziorka sa w podłużnej polodowcowej niecce/rynnie i prawdę mówiąc zapełniają po prostu wodą większe zagłębienia terenu w tej niecce. Pomiędzy nimi jest tam gdzieś coś na kształt wododziału, ale nie jest on większy niż 2m nad poziomem Łazdun.
Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-05-05, 22:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
~Tomek J

Pomógł: 66 razy
Wiek: 56
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 6658
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 22:10    [Cytuj]

aa1975 napisał/a:
Ja się nad tym zastanawiałem. Myślę jednak, że to połączenie ma sens jako dodatkowa atrakcja. Na poniższych obrazkach załączam wartości rzędnych lustra wody konkretnych jezior i różnice między nimi.

I z tych liczb wynika, że przy tak mikroskopijnych jeziorkach leżących znacznie wyżej od głównego akwenu WJM przyszłoby zapomnieć o klasycznych śluzach: skąd wziąć tyle wody dla ich pracy? Pozostałyby więc tylko pochylnie (z napędem elektrycznym a nie wodnym jak to jest na Kanale Elbląskim) lub diabelskie młyny Bo pompowanie wody w śluzie do góry byłoby nieporównanie bardziej energochłonne niż praca wcześniej wymienionych urządzeń.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
 
 
aa1975
Adam

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 823
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 22:14    [Cytuj]

Pochylnie albo śluzy oszczędnościowe połączone z przepompownią, ale to by trzeba było policzyć. W każdym razie nie jest to już różnica 30m w pionie jak przy T-B, tu mamy 12,6m.



----------------------------------------------------------------------------------------------------

A tak przy okazji pochylni, nasunęła mi się tutaj pewna refleksja. Otoż interesuję się techniką dróg wodnych i wiem sporo np. o drogach wodnych Niemiec. Refleksja polega na tym, że Niemcy wolą w dzisiejszych czsach gdzie się da budować śluzy oszczędnościowe+ przepompownia a nie podnośnie lub pochylnie (nie licząc Niederfinow i Luneburg, gdzie są na prawdę duze różnice poziomów). Po prostu śluza oszczędnościowa+przepompownia jest tańsza niż podnośnia/pochylnia. Jest to dla mnie fenomen, że w Polsce wszyscy uważają pochylnię za tańszą. Myślę, że jest tak dlatego, ponieważ w Polsce każdy jak mówi o pochylniach, to widzi przed oczami pochylnie z Kanału Elbląskiego, które są po prostu przedpotopowe.
Ostatnio zmieniony przez aa1975 2010-05-05, 22:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
~familiant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 1211
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2010-05-05, 22:22    [Cytuj]

aa1975 napisał/a:
W każdym razie nie jest to już różnica 30m w pionie jak przy T-B, .

Między Tyrkłem a Buwełnem jest różnica 0,6m
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH