FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach

MTSW 2019

Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Johnson 30KM BJ30BAE
Autor Wiadomość
banasiewicz02

Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-23, 11:43   Johnson 30KM BJ30BAE [Cytuj]

Witam wszystkich szanownych motorowodniaków,trafiłem na wasze forum prosto od wujka google i pragnę na starcie się przywitać,jestem Marcin i posiadam łódź motorową typu canada z silnikiem zaburtowym dwusuwowym johnsona 30km którą pływam po jeziorze dąbie oraz zalewie szczecińskim.Moją łódź a raczej silnik trapi pewien dosyć irytujący problem który według poprzedniego właściciela w tym silniku dział się od zawsze.Mianowicie silnik bardzo dobrze zapala,ma manualny primer wtryskujący mieszankę bezpośrednio do dolotu,po wtryśnięciu i podwyższeniu obrotów wajchą na manetce odpala od szarpnięcia puszczając chmurę dymu,postrzela postrzela i wkręci się na wysokie obroty,wtedy mogę wajchę na manetce zrzucić i na wolnych chodzi dosyć ładnie.Problem zaczyna się gdy chce się płynąć na wolnych lub lekko podwyższonych obrotach,silnik kicha i strzela tak że potrafi zgasnąć,na wyższych i wysokich obrotach silnik pracuje perfekcyjnie,idzie jak przeciąg,z tego co zauważyłem na stronie z częściami do OMC johnson evinrude mam założony gaźnik od modelu 20HP z dyszą wolnych obrotów regulowaną nie od przodu gaźnika ale od lewego boku,regulacja tą dyszą sprowadza się do tego że silnik nie reaguje na jakiekolwiek wykręcanie i wkręcanie do pewnego momentu,jest zakres w którym dalsze wkręcanie dyszy wolnych obrotów powoduje że silnik się wkręca na wyższe obroty i po sekundzie gaśnie,i już nie można go zapalić na wolnych obrotach(jak dysza jest wykręcona bardziej wtedy można)kompresja na obu cylindrach po 8.5 atmosfery,świece nowe bosch typowo do dwusuwowych silników z elektrodą schowaną wgłąb świecy,kable zapłonowe pozarabiane na nowo,pokonserwowane,iskra na obu świecach jest równomierna.Gdy pływa się na wysokich i średnich obrotach świece są białe,gdy pływa się na wolnych i podwyższonych obrotach (co jest ryzykowne bo potrafi tak strzelić że zgaśnie) świece są tłuste i ciemne.Mieszanka jest sporządzona właściwa na oleju quicksilver tcw-3 1:50,gaźnik ma ustawiony pływak idealnie równolegle do powierzchni komory pływakowej,nie ma w nim syfu czyściłem go centylion razy i próbowałem zrozumieć dlaczego się on tak zachowuje na niskich i podwyższonych obrotach gdy udział w zasilaniu silnika bierze tylko dysza wolnych obrotów i kanały przejściowe znajdujące się nad przepustnicą.I teraz drodzy motorowodniacy pytanie do was,czy spotkaliście się z takim problemem,czy w waszych johnsonach i evinrudach po zgaszeniu również paliwko ścieka po przepustnicy z dyszy wolnych obrotów na dno gardzieli,czy spotkał się ktoś z problemem strzelania na niskich i podwyższonych obrotach oraz czy ktoś z was ma w swoim silniku gaźnik z dyszą wolnych obrotów regulowaną od boku pod kątem a nie od przodu,jego fotka równiez byłaby może przydatna.Dziękuję z góry za pomoc.
 
 
raczekp1

Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 128
Wysłany: 2013-06-23, 22:10    [Cytuj]

czy gaznik ma plastikową pokrywe przez która przechodzi dysza składu mieszanki na wolnych obrotach?

czy mozesz dodac foto gaznika z jedo ustawieniami które daja takie objawy?

wg. mnie to wina kej pokrywy jesli jest plastikowa ro moze miec mikropęknięcia
lub zapłon jest spowolniony w stosunku do przepustnicy
 
 
banasiewicz02

Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-24, 21:48    [Cytuj]

gaźnik nie posiada plastikowej pokrywy oraz nie jest to typ gaźnika z iglica wolnych obrotów od czoła gaźnika lecz od lewego boku pod kątem,wkleję schemat gaźnika ze strony johnsona [patrz załącznik]


tak wygląda mój gaźnik,jak widać od przodu ma dyszę powietrza a wkręt składu mieszanki wolnych obrotów ma od boku pod kątem,lewego powietrza nigdzie nie ssie,regulacja składu mieszanki wolnych obrotów nic nie zmienia do pewnego momentu,w pewnym momencie wkręcając dyszę silnik łapie wyższe obroty(skład mieszanki staje się odpowiedni,nie za bogaty)chodzi sekundę dwie na wyższych obrotach po czym strzeli i zgaśnie,na takim ustawieniu wkrętu składu mieszanki nie ma możliwości zapalenia silnika,tak jakby podciśnienie było zbyt małe aby mógł zassać paliwo z komory pływakowej przez tą długą cienką rurkę idącą na samą góre gaźnika.A z tym zapłonem eksperymentowałem,odłączyłem cięgno przepustnicy i na różnym wyprzedzeniu zapłonu dodawałem gazu cięgnem i zawsze strzela i kopci ze śruby gdy jest wyjęty.Dodatkowy objaw ale z tego co wyczytałem na internecie to jest niby normalne mianowicie gdy silnik się zgasi to paliwo z górnych kanałów przejściowych i otworu biegu jałowego ścieka po listku przepustnicy na dno gardzieli.

jeszcze dodam,bo przeczytałem w poście o johnsonie 25 że ten silnik ma mieć niby świece zapłonowe z odstępem elektrod 1.0 mm,ja mam założone zwykłe samochodowe świece z odstępem 0,7 mm,czy stanowi to dużą różnicę dla tego silnika?

AdminEdit: Zamieniłem link na załącznik (linki z czasem ulegają zmianie i stają się niedostępne)

50638.gif
Pobierz Plik ściągnięto 1135 raz(y) 58,18 KB

Ostatnio zmieniony przez mazury.info.pl 2013-06-24, 22:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
banasiewicz02

Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-07-06, 16:48    [Cytuj]

Przepraszam że piszę posta pod postem ale pragnę podziękować użytkownikowi raczekp1 za podpowiedź i naprowadzenie tym samym na właściwy trop i po roku walki z silnikiem dziś oficjalnie udało mi się naprawić usterkę.Przyczyną strzałów na niskich i średnich obrotach było całkowite rozregulowanie przepustnicy względem koła z cewkami które odpowiada za wyprzedzenie zapłonu,świece miały za małą przerwę bo 0.7mm toteż ustawiłem 1.0mm i silnik wreszcie działa jak należy,jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH