FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerowanie śruby
Autor Wiadomość
~piotrb

Pomógł: 11 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 532
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-15, 08:15   Polerowanie śruby [Cytuj]

Koledzy, zakupiłem sobie silniczek 15hp, ma on aluminiową śrubę pomalowaną na czarno, wygląda że to jeszcze oryginalne lakierowanie, jednak jest już trochę poprzycierane a kolega zwrócił mi uwagę typu "czemu jej nie wypolerujesz".

I teraz czy można wypolerować tak aluminium, aby moja pani mogła umalować oko w odbiciu na łopatce śruby ;-)
 
 
~extant

Pomógł: 349 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 14954
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-05-15, 09:23   Re: Polerowanie śruby [Cytuj]

piotrb napisał/a:
Koledzy, zakupiłem sobie silniczek 15hp, ma on aluminiową śrubę pomalowaną na czarno, wygląda że to jeszcze oryginalne lakierowanie, jednak jest już trochę poprzycierane a kolega zwrócił mi uwagę typu "czemu jej nie wypolerujesz".
I teraz czy można wypolerować tak aluminium, aby moja pani mogła umalować oko w odbiciu na łopatce śruby ;-)

Wypolerować "na lustro" aluminium można bez problemu - wystarczy szlifierka/polerka, krążki filcowe, pasty polerskie i "trochę" czasu. Problem w tym, że polerowane aluminium szybko się utlenia/matowieje i traci swój "blask", więc trzeba je po wypolerowaniu polakierować, a wtedy niestety już tak pięknie błyszczeć nie będzie.
 
 
~piotrb

Pomógł: 11 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 532
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-15, 11:27   Re: Polerowanie śruby [Cytuj]

Extant dziękuję :-D

w wolnej chwili poeksperymentuję, jest podrapana więc gorzej niż teraz wyglądać nie będzie :mrgreen:

pzdr
Piotr
 
 
~Buber
Zgórmysyn

Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 622
Skąd: Z Karkonoszy.
Wysłany: 2013-05-16, 08:07    [Cytuj]

Jak masz dostęp do sprzętu do piaskowania to bardzo ładnei wychodzi aluminium szkiełkowane albo piaskowane sodą. Ekstremiści/puryści (motocyklowi) piaskują suchym lodem - coby środek piaskujący w silniku nie został, ale to nie problem przy śrubie. Samym szkiełkowaniem można dojść do "matowego lustra".
 
 
~piotrb

Pomógł: 11 razy
Wiek: 46
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 532
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-05-16, 10:17    [Cytuj]

Buber napisał/a:
Jak masz dostęp do sprzętu do piaskowania to bardzo ładnei wychodzi aluminium szkiełkowane albo piaskowane sodą. Ekstremiści/puryści (motocyklowi) piaskują suchym lodem - coby środek piaskujący w silniku nie został, ale to nie problem przy śrubie. Samym szkiełkowaniem można dojść do "matowego lustra".


niestety choroba nie mam a i nie będę zlecał innym-koszty :-( , robię co mogę we własnym zakresie więc szału nie będzie, a przy takim silniku nawet jak by śruba świeciła to i tak laski piszczeć nie będą :evil:
 
 
albatros1

Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 73
Wysłany: 2013-05-16, 11:22    [Cytuj]

wypolerujesz, poplywasz tydzien i aluminium sie utleni... dla mnie bez sensu robota. chyba ze na wypolerowane prysnie ci ktos klar. mam w aucie polerowane i nielakierowane felgi, raz w miesiacu chlopaki na myjni jada recznie kola pasta autosol. a warunki pracy sruby sa duzo gorsze.
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-05-16, 22:09    [Cytuj]

"Szkiełkowanie" to nic innego jak piaskowanie malutkimi otoczakami a z takich w 99% składa się wiślany piasek. ;-)
Do przeprowadzenia takiego zabiegu wystarczy pożyczony kompresor i pistolet do piaskowania z marketu.
Jedynie wiślany piasek trzeba przesiać przez gęste sitko, żeby usunąć kamyki mogące zablokować dyszę pistoletu. No, i trzeba pamiętać o skutecznej ochronie oczu, bo piasek jest zdolny wyrywać nie tylko drobiny rdzy. :!:

Użycie piasku kopalnianego może spowodować efekt nieco różny od zamierzonego, bo wiele kopalin ma mniej lub bardziej ostre krawędzie, a w przypadku obróbki amelinium twardość materiału ściernego ma niewielkie znaczenie.
Tutaj ważny jest przede wszystkim kształt
 
 
~Buber
Zgórmysyn

Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 622
Skąd: Z Karkonoszy.
Wysłany: 2013-05-17, 04:21    [Cytuj]

Nie żebym się wymądrzał, ale kiedyś to była część mojej pracy.
Więc szkiełkowanie robi się granulatem szklanym - w różnych rozmiarach. Chodzi o to że kuleczka szklana przy uderzeniu pęka na drobne i mniej eroduje powierzchnię niż - piaskowanie, czyli to samo robione piaskiem, który nie pęka. Piaskowanie jest najbardziej agresywne, i w sumie tylko potrzebne jest jak się zaraz potem maluje - stąd felgi się piaskuje a potem maluje - ale nie aluminiowe ( a co to jest amelinium?) bo wypiaskowane aluminium to... pomyłka delikatnie mówiąc. Powierzchnia aluminium po piaskowaniu nadaje się w sumie tylko do malowania. Najepiej proszkowego.

Materiał ścierny (czy "piaskujący") dobiera się do tego jakei efekty chce się uzyskać - chcesz zdjąć do żywego - piasek, chcesz wypolerować - łupiny orzecha (też tym piaskują).
 
 
aleksiasty

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 757
Wysłany: 2013-05-18, 00:06    [Cytuj]

Buber napisał/a:
Powierzchnia aluminium po piaskowaniu nadaje się w sumie tylko do malowania. Najepiej proszkowego.


I to jest chyba najcenniejsza część Twojej wypowiedzi, bo stopy aluminium (jak humorystycznie nazwałem je "amelinium", a niektórzy używają też alemonium) bez zabezpieczenia antykorozyjnego w wilgotnym środowisku szybciutko ulegają korozji, a jako miękkie materiały także mechanicznej erozji przy sporych obciążeniach mechanicznych.

W takich warunkach miękka śruba bez twardej warstwy lakieru w niedługim czasie będzie chropowata a więc i mało wydajna a także brzydka.

Problem z malowaniem proszkowym śruby polega na tym, że przeważnie ma gumową wkładkę tłumiącą, która może nie wytrzymać temperatury obróbki termicznej proszku wynoszącej ok. 180 stopni Celsjusza

Można pokusić się o uszlachetnienie powierzchni błyszczącą warstwą anodową, ale niewiele zakładów oferuje taką usługę.
Techniczna, matowa warstwa anodowa, czyli popularna eloksalacja też może przynieść dobry efekt, ale jego trwałość i wygląd w dużej mierze zależy od rodzimego materiału śruby.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH