FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2013-08-26, 12:38
półslizgowe hauseboaty
Autor Wiadomość
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-17, 09:06    [Cytuj]

Prędkościowe houseboaty mają rację bytu na morskich akwenach przybrzeżnych. Jak najbardziej. Tam, rzeczywiście możliwość ucieczki przed burzą na większej prędkości ma znaczenie. Ale na mazurskich jeziorach będzie to zwykły kwiatek do kożucha. Widzę to na Bałtyku i zalewach, owszem. Ale nie na WJM.
Oczywiście, nikt nikomu nie każe pływać cały czas półślizgowo po jeziorach, ale po co płacić za większy silnik, żeby z jego mocy nie korzystać? Dyskusyjne. Jednak, jak wspomniałem, na Zalew Wiślany, Szczeciński czy Zatokę Gdańską, będą się te jednostki nadawały jak najbardziej. Oczywiście, pod warunkiem że będą dobrze chodzić na falę.
Ostatnio zmieniony przez kursmazury 2013-03-17, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek

Pomógł: 255 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 13918
Wysłany: 2013-03-17, 09:07   Re: półslizgowe hauseboaty [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
Ciekaw jestem zdania forumowiczów - co sądzą o hauseboatach półslizgowych.Czy przyjmą się?

Na obszarze WJM oby się nie przyjęły. Bez wątpienia lepiej mieć więcej mocy w silniku do dyspozycji niż za mało. Argument o zwiększeniu bezpieczeństwa mocno naciągany bo jakoś nie pamiętam aby przy którejś z nawałnic coś złego stało się z houseboatem ale rzeczywiście mogą zdarzyć się sytuacje kolizyjne lub konieczność pomocy lekarskiej gdzie ta szybkość się przyda.
Jak widać na zamieszczonym filmie jeżeli taka jednostka wejdzie już w owy półślizg to wytwarza dużą falę, a ta z kolei jest głównym utrapieniem dla innych użytkowników szlaku. Nie sądzę aby te "półślizgowce" pływały w tempie spacerowym. Obawiam się, że dotąd nie wadzące nikomu, poczciwe houseboaty zaczną być wrogiem publicznym nr 1 na równi z wielkim jachtami motorowymi.
Ostatnio zmieniony przez zenek 2013-03-17, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9385
Wysłany: 2013-03-17, 09:21    [Cytuj]

Czekam az w imie bezpieczenstwa wejda na rynek polslizgowe rowery wodne i materace z systemem ostrzegania przed krokodylami na WJM.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-17, 17:43    [Cytuj]

pir0man napisał/a:
Mój pierwszy kontakt z Mazurami rozpoczął się w Węgorzewie łodzią 7,5m dł. z silnikiem 25KM. Pierwszego dnia spokojnie, z wędkowaniem i spacerem po Giżycku, przepłynąłem do Rydzewa. Drugiego dnia o 8 rano załogę obudził mój Mazurski Rzut Kotwicą na Bełdanach.

Jeśli w jedną dobę turystycznym tempem można prawie przepłynąć Mazury, to po co jeszcze bardziej przyspieszać podczas urlopu? Po co wielkie morskie cruisery, które powodują, że na płaskodennym houseboat'cie trzeba łapać szklanki wyskakujące z szafek? Po co łodzie półślizgowe? Zamiast pozornego zwiększenia bezpieczeństwa raczej spodziewałbym się większej liczby kolizji, większego hałasu i więcej podtopionych kajakarzy.


Tak właśnie myślałem do zeszłego sezonu. Wolniutko, przyjemnie wypłynąłem z Wrót Mazur koło Rosia. Płynę w pieknym słońcu do sluzy w karwiku. Tam stoję , bo śluzowemu "coś' nagle wypadło. Zastępcy nie ma. Po ok. 1,5 godzinie wypływam na Seksty i pogoda załamuje się. Jestem umówiony z serwisem w Mikołajkach. W któtce rzęsisty deszcz i silny wiatr w ciągu 20 minut robi fale. Obok mnie Calipso o Curier. W trzy łodzie płynac pełnym szwungiem 10 km /h zaczynamy walczyc. Dzieci na pokładach naczynają płakać, żony narzekać na konstrukcje łodzi i ogólnie atmosfera na łodzi zaczyna być "gęsta".
Wtedy właśnie od razu pomyslałem o Greenline o którym opowidał mi właściciel Nautiki 1300 płynący na Bornholm. Fala rosła wiatr się wzmagał i Greenline nagle "odleciał". A Nautika 1300
"walczyła" jeszcze kilka godzin a załoga haftowała piekne "wzorki".
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9385
Wysłany: 2013-03-17, 18:19    [Cytuj]

Nie spotkalem na Mazurach haftujacych zalog i kilkugodzinnej walki z fala w burzy. To nie ten rynek, jak sadze.
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1266
Wysłany: 2013-03-17, 19:37    [Cytuj]

Rozumiem ze Jachtowiec zaczyna akcję promocyjną/ lub wspierająco -promocyjną / nowych łódek 8-) .
Po za tym jachty półślizgowe robią fale znacznie większą niż jacht motorowy w ślizgu-- Udało mi się parę lat temu pływać takim 6,5 metrowym sprzętem . Dla mnie takie łódki to totalna bzdura ,ale dla wynajmujących housboty to będzie przebój . Nareszcie nie będą musieli pyrkać 7 km/h tylko dadzą ognia i przepłyną WJM w 4 godziny :-D . Półślizgoa łódż ma sens na rzeki z szybkim nurtem . Opowieści o bezpieczeństwie to bardzo dobry chwyt reklamowy -- A reklama wiadomo to kłamliwe stworzenie jest -- Howgh
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-17, 19:51    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
W któtce rzęsisty deszcz i silny wiatr w ciągu 20 minut robi fale. Obok mnie Calipso o Curier. W trzy łodzie płynac pełnym szwungiem 10 km /h zaczynamy walczyc. Dzieci na pokładach naczynają płakać, żony narzekać na konstrukcje łodzi i ogólnie atmosfera na łodzi zaczyna być "gęsta".

Zaraz, zaraz...jakos wczesniej pisałeś, że Nautiki pływają ponad 15 km/h.
Poza tym, w opowiastce tkwi kilka haczyków. Mianowicie, pierwszy to taki, że trasa z wyjścia z kanału na seksty do przeczki to 13 km. Czyli na godzinę jazdy. Skoro wiatr zerwal się 'wkrótce" i po czasie "wkrótce"+20 minut zrobil fale, to wtedy trawersowaliście Czarcią. Czyli, byliście w połowie drogi. Więc pozostało maksymalnie, pół godziny "walki", nawet pod falę. A skoro Nautika z mniejszym silnikiem poradziła sobie z tym bez problemu, znaczy, że nie ma najmniejszego sensu wciskać ludziom na WJM półślizgowców.To drugi haczyk.
Marketingowy samobój :mrgreen:
jachtowiec napisał/a:

Wtedy właśnie od razu pomyslałem o Greenline o którym opowidał mi właściciel Nautiki 1300 płynący na Bornholm. Fala rosła wiatr się wzmagał i Greenline nagle "odleciał". A Nautika 1300
"walczyła" jeszcze kilka godzin a załoga haftowała piekne "wzorki".


Odleciał chyba na plecy. Mocno wątpię w to, że na wysokiej fali taką mydelniczką da się iść półślizgiem. Trzeci haczyk.
Czwarty to antyreklama i to poważna, Nautik wypornościowych :mrgreen:
Dotarło do mnie, że wypornościowe Nautiki beznadziejnie pływają w cięższych warunkach, z cytowanego posta można wysnuć wnioski, że jest to wręcz niebezpieczne. Poza tym cierpią doznania estetyczne załóg oraz marnuje się jedzenie. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kursmazury 2013-03-17, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-17, 20:06    [Cytuj]

jasne - ja czyli "jachtowiec" to PO a Wy to PIS. Jesli pytam o sens inwestycji w łodzie półslizgowe to od razu na forum słysze słowa - jachtowiec promuje zło . Rozumiem że inwestowanie w łodzie półślizgowe to "be".
Rozumiem - jeszcze nie zainwestowałem. Pamiętam jednak jak podobny opór słyszałem wprowadzjąc w 2009 roku kadłuby wypornościowe. Wtedy słyszałem taki sam opór- spójrzcie w historię forum.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-17, 20:08    [Cytuj]

Siga2 napisał/a:
Rozumiem ze Jachtowiec zaczyna akcję promocyjną/ lub wspierająco -promocyjną / nowych łódek 8-) .
Po za tym jachty półślizgowe robią fale znacznie większą niż jacht motorowy w ślizgu-- Udało mi się parę lat temu pływać takim 6,5 metrowym sprzętem . Dla mnie takie łódki to totalna bzdura ,ale dla wynajmujących housboty to będzie przebój . Nareszcie nie będą musieli pyrkać 7 km/h tylko dadzą ognia i przepłyną WJM w 4 godziny :-D . Półślizgoa łódż ma sens na rzeki z szybkim nurtem . Opowieści o bezpieczeństwie to bardzo dobry chwyt reklamowy -- A reklama wiadomo to kłamliwe stworzenie jest -- Howgh


No to proszę - jakim to jachtem 6,5 metrowym pływałeś?
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1266
Wysłany: 2013-03-18, 09:07    [Cytuj]

OT--Jeżeli to egzamin to go oblałem, bo to była trochę dłuższa łódka . Jest to Haber półślizgowy,wygląda jak mały wypornościowy Haber motorowy ze spódniczką co w sumie daje 7 metrów -- Przepraszam za pomyłkę . Parę lat temu pojawiła się ta konstrukcja ,miałem przyjemność popróbować pływania tym jachtem . Pięknie wykonany , choć trochę byłem zawiedziony tym że na pusto łódka "dawała radę" ,ale jak się nas załadowało więcej osób /wszystko w ramach standardu załadunku /to już nie było tak dobrze -- Mogę się mylić co do tego kiedy tym pływałem ,ale wydaje mi się że z cztery pięć lat temu
Ciekawą konstrukcję i wykonawstwo jachtu podobnego w założeniach popełnił też nasz kolega z SF . Łódka nazywa się Bonito i ma 7 metrów i można sobie ją samemu złożyć z elementów -- Na tej łódce niestety nie miałem okazji pływać . Bardzo ładny i ciekawy jacht turystyczny/.
Cały czas od kilku lat przymierzam się do tego żeby przesiąść się z jachtu żaglowego na turystyczny jacht motorowy i co pewien czas próbuję coś nowego . bardzo byłem zainteresowany Nexusem 850 i Waszą Nauticą . Pływałem Nauticą 1000 -Kobyła która świetnie się sprawdza jako campingowiec ,gorzej niestety zachowuje się przy silnym wietrze .Nie pływałem jeszcze mniejszą Nautica /może potestuję w tym roku / Pływałem Nexusem 850 -- Wygodny duży kokpit i bardzo cicho pracujący silnik . Jacht dobrze prowadzący się na silnym wietrze . Pływałem też Traperem 620 który też ma swoje ''zady i walety" ;-) . Próbowałem Augustowskiego jachtu 6,6 a la pilotówka ,ale ilość pożeranego paliwa skutecznie mnie wyleczyła z szukania zbliżonej konstrukcji
Generalnie chyba poszukuję jachtu do 7 metrów z możliwością transportowania na przyczepie . Chodzi mi o mozliwość zmian akwenów ,bo Mazury na jachcie motorowym /nawet wolnym/stają się po prostu nudne . Już teraz mam jacht żaglowy na tyle szybki że za szybko się przemieszczam co /może się to wydawać śmieszne / zaczyna być nudne . Podsumowując --szukam wygodnego jachtu dla dwóch osób plus dwie na długi weekend . Musza wejść jeszcze dwa psy . Jacht nie pownien być cięższy niż 1500 kg , mieścić się szerokością w klasycznych wymiarach transportowych i pływać z szybkością max do 15 km/h co pozwoli pokonać szybszy rzeczny nurt
Ostatnio zmieniony przez Siga2 2013-03-18, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9385
Wysłany: 2013-03-18, 09:28    [Cytuj]

Półślizgowy mcgregor znany jest od dziesięcioleci. Imexus...
 
 
Monkin

Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Upper Silesia
Wysłany: 2013-03-18, 12:00    [Cytuj]

Nie pływałem jeszcze co prawda żadnym półślizgowym jachtem motorowym, gdyż od wielu lat na łódce stawiam tylko żagle, a silnik mam do manewrów w marinie, ale widziałem tego Habra półślizgowego w akcji w Kolonii na Renie. To była prawdopdobnie wersja 700 z tą krótką "dupką" na rufie. Haberek radził sobie na silnym nurcie Renu bardzo sprawnie i zasuwał po wodzie aż miło. Na takie wody i zatokę ma to sens.
Jednak nie deprecjonowałbym uwag Jachtowca. Być może jego argumentacja nie do końca jest najszczęśliwsza, ale nie mogę odmówić mu racji bytu tego rodzaju łodek na WJM, bo kto bogatemu zabroni? Zawsze znajdą się osoby, dla których świadomość możliwości odpalenia kataryny na wyższe obroty i osiągnięcia tych 12-14 knotów będzie warta zapłacenia. Wydaje mi się, że skoro Jachtowiec wywołał temat, to producenci już dawno wysondowali rynek.
 
 
~don alonso

Pomógł: 21 razy
Wiek: 71
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 659
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-03-18, 16:03    [Cytuj]

Z dużą uwagą śledzę ładnie rozwijająca się dyskusję.
I takie mam uwagi.
Po pierwsze, z klasycznymi barkami turystycznymi zwanymi u nas hausboatami to wszystko ma niewiele wspólnego. Barka turystyczna jest francuskim wynalazkiem przeznaczonym do żeglugi kanałowej gdzie są liczne ograniczenia prędkości i dlatego nikt od niej nie wymaga aby pływała 25 km/h.
Po drugie, barek turystycznych sprzedaje sie niewiele i jest to stosunkowo płytki rynek.
Po trzecie, jak ktoś pływa po WJM to nie ma go co katować i zmuszać do pływania z prędkościa 8 km/h na dużych otwarych jeziorach.
Po czwarte prezentowany GreenLiner to łodka za 1 mln 200 tys zł i nie ma się do czego porównywać. Zresztą spotykałem jej czarterową wersję EKO na niemieckich kanałach, pozbawioną dużego dieslowskiego generatora i wysłuchałem narzekań na jej mały zasięg, łodka jest piękna i dosknale wykończona. Co prawda na takiej łódce dało by się wygospodarować więcej miejsc do spania. My natomiast mówimy o łódce do 200 tysięcy i to są dwa różne światy.

Na koniec moja skromna uwaga. Mazury mają pewną ograniczoną powierzchnę, na której pływa z roku na rok coraz większa ilość jachtów. Dlatego uważam - prywatnie, że na Mazurach jachty żaglowe powinny być bezwzględnie w jakiś sposób uprzywilejowane, nie tylko w sposób wynikajacy z obecnych przepisów. I choć sam zamieniłem żagiel na silnik, to jestem zwolennikiem ograniczenia ruchu motorowodnego na WJM. Wiem, już sie naraziłem...
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9385
Wysłany: 2013-03-18, 19:41    [Cytuj]

don alonso napisał/a:
... jestem zwolennikiem ograniczenia ruchu motorowodnego na WJM. Wiem, już sie naraziłem...


Raczej wszystko idzie w odwrotnym kierunku.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-18, 19:42    [Cytuj]

Drodzy - ani ja ani Wy nie znacie łodzi półslizgowych. Tyle że ja mam odwagę aby podjąć się sprzedaży tych łodzi.
Haber nie ma kadłuba półslizgowego. haber ma kadłub "szuflarowy" - płaski i na fali podbija go do góry - podczas gdy poprawny kadłub ma ciąć falę.
Z klasycznymi barkami ma to bezpośredni związek. Pływają z identyczna predkością. Rózni je jedynie mozliwośc szybszego pływania w razie wyższej konieczności lub indywidualnej potrzebie.
Don Alonso - obecnie w Stoczni produkuje sie ok 80 % hauseboatów a tylko 20 % jachtów żaglowych. Zatem zainteresowanie hausebotami jest znacznie wieksze niż jachtami żaglowymi.
1-go maja pojawi sie na Mazurach samych nautik MC kilkadziesiąt sztuk.
Też jestem za ograniczeniem ruchu na Mazurach i za Parkiem Narodowym. Najchętniej sprzedawałbym wolno pływające łodzie tylko z silnikami elektrycznymi. Na razie jednak nie mam wyjścia i wolę wprowadzać najnowsze wynalazki typu hauseboat półslizgowy niż czekać az zrobią to inni.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-18, 19:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
kursmazury

Pomógł: 64 razy
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 2571
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2013-03-18, 19:50    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
Drodzy - ani ja ani Wy nie znacie łodzi półslizgowych. Tyle że ja mam odwagę aby podjąć się sprzedaży tych łodzi.


No, więc, w przeciwieństwie do Ciebie, kilka osób tutaj zna łodzie półślizgowe. I napisało o tym.
Nie zdecydowałbym się na tak poważny zakup u kogoś, kto nie zna tego, co sprzedaje. Moim zdaniem, brak dokładnej znajomości przedmiotu sprzedaży to kompromitacja dealera.
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-18, 20:08    [Cytuj]

kursmazury napisał/a:
jachtowiec napisał/a:
Drodzy - ani ja ani Wy nie znacie łodzi półslizgowych. Tyle że ja mam odwagę aby podjąć się sprzedaży tych łodzi.


No, więc, w przeciwieństwie do Ciebie, kilka osób tutaj zna łodzie półślizgowe. I napisało o tym.
Nie zdecydowałbym się na tak poważny zakup u kogoś, kto nie zna tego, co sprzedaje. Moim zdaniem, brak dokładnej znajomości przedmiotu sprzedaży to kompromitacja dealera.


tym kilku tutaj osobom tylko zdaje się że znają łodzie półslizgowe i to jest w tej dyskusji smutne. Kiedy zaczynałem sprzedaz łodzi nautika tez ich nioe znałem i jakoś te już ponad 100 sprzedanych nautik jakoś mnie nie skompromitowały.
Rozumiem że co niektórych już zazdrość zżera.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-18, 20:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
~plitkin
Stangret

Pomógł: 205 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 9385
Wysłany: 2013-03-18, 20:27    [Cytuj]

Mozna prosic o jakies renderingi?
 
 
~Siga2
Siga2

Pomógł: 47 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1266
Wysłany: 2013-03-18, 20:49    [Cytuj]

jachtowiec napisał/a:
Drodzy - ani ja ani Wy nie znacie łodzi półslizgowych.
Haber nie ma kadłuba półslizgowego. haber ma kadłub "szuflarowy" - płaski i na fali podbija go do góry - podczas gdy poprawny kadłub ma ciąć falę
Drogi -- Nie znamy się na łodziach półślizgowych ,ale czy Ty zastanawiasz się czasami co piszesz? Haber ma wprost książkowy kształt kadłuba półslizgowego . --Co to jest kształt Szuflarowy ??- Jako amator nie spotkalem sie z takim określeniem ,a chętnie bym się dowiedział .
 
 
~yep

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 1116
Wysłany: 2013-03-18, 22:19    [Cytuj]

Siga2 napisał/a:
jachtowiec napisał/a:
Drodzy - ani ja ani Wy nie znacie łodzi półslizgowych.
Haber nie ma kadłuba półslizgowego. haber ma kadłub "szuflarowy" - płaski i na fali podbija go do góry - podczas gdy poprawny kadłub ma ciąć falę
Drogi -- Nie znamy się na łodziach półślizgowych ,ale czy Ty zastanawiasz się czasami co piszesz? Haber ma wprost książkowy kształt kadłuba półslizgowego . --Co to jest kształt Szuflarowy ??- Jako amator nie spotkalem sie z takim określeniem ,a chętnie bym się dowiedział .


To jest żart. Haber to jakaś pomyłka. Jesli chodzi o wygląd zewnętrzny i wewnętrzny to jestem pod wrazeniem, ale co do kadłuba półslizgowego to zawodowi konstruktorzy wytykają minusy tego kadłuba. Kadłub Habera to nieporozumienie. Ten kadłub zamiast ciąć falę to "naskakuje" na nią.
Ostatnio zmieniony przez yep 2013-03-18, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH