FORUM.mazury.info.pl - Absolutnie wszystko o Mazurach


Forum MAZURY.INFO.PL Strona Główna Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mazury.info.pl
2010-10-29, 14:30
Chopin stracil maszty
Autor Wiadomość
mazury.info.pl
Administrator
pies ogrodnika

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 28179
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2011-06-18, 23:06    [Cytuj]

Cytat:
Fryderyk Chopin został sprzedany. Po ponad pół roku przymusowego postoju w kornwalijskim porcie żaglowiec trafił do nowego właściciela, firmy 3Oceans. - Liczymy na to, że 30 czerwca statek będzie mógł wejść do Szczecina - mówi portalowi tvn24.pl prezes firmy, Piotr Kulczycki.
- Sprzedaliśmy statek, ponieważ otrzymaliśmy bardzo dobrą ofertę. Gdyby nie to, władze uczelni nie zdecydowałyby się na sprzedaż - zapewnia Małgorzata Wirtek z Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, poprzedniego właściciela statku.

- Nie kupiliśmy "Fryderyka Chopina" tylko dla własnej satysfakcji. Zakup wziął się też z tej nieciekawej sytuacji, w której statek się znalazł. Gdy okazało się, że jest na sprzedaż, a my mamy środki i jest możliwość zbudowania sensownego biznesplanu, złożyłem ofertę - relacjonował Kulczycki. Nie chciał powiedzieć, ile zapłacił za Chopina.

Od października zeszłego roku żaglowiec jest unieruchomiony w Falmouth - najpierw przez remont, teraz przez roszczenia właściciela kutra, który go tam po złamaniu masztu odholował. Negocjacje początkowo prowadziła WSPiA, teraz przejął je nowy armator. Kulczycki zapewnia, że rozmowy, choć niełatwe, postępują. - Jesteśmy blisko finalnego rozwiązania i uwolnienia statku z aresztu. Trzeba będzie dokonać wpłaty kaucji, to też przedmiot negocjacji, ale zamknie się w kwocie kilkudziesięciu tysięcy funtów. Najważniejsze jest uwolnienie w pełni sprawnego statku - dodał.

30 czerwca w Szczecinie?

Prezes ma nadzieję, że negocjacje zakończą się w przyszłym tygodniu, a 30 czerwca statek będzie mógł wziąć udział w obchodach polskiej prezydencji w Szczecinie. Załoga została już skompletowana.

Oświadczenie w tej sprawie przekazał też dotychczasowy armator żaglowca, Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji. „Informujemy, iż w dniu 15 czerwca 2011 r. żaglowiec Fryderyk Chopin został sprzedany. Nowym armatorem żaglowca Fryderyk Chopin jest warszawska spółka „3Oceans”. Europejska Wyższa Prawa i Administracji deklaruje jednak współpracę z nowym armatorem żaglowca.
Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem będzie 'Rejs dookoła świata'" – napisano.

Kłopoty Chopina

Polski żaglowiec stacjonuje w porcie Falmouth po tym jak podczas sztormowej pogody stracił oba maszty w odległości 160 km na południowy zachód od brytyjskich wysp Scilly.

Statek został wyremontowany pod koniec maja, ale wciąż nie wiadomo, kiedy będzie mógł wrócić do kraju. Nie został bowiem dotąd uchylony areszt, nałożony przez Sąd Admiralicji w związku z roszczeniami właściciela kutra Nova Spiro, który w październiku odholował Chopina do portu Falmouth. Chce od armatora 300 tys. dol., co odpowiada 1/3-1/2 wartości statku. Wynagrodzenie określi sąd.


Źródło
 
 
~maciekzb

Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 521
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-09-17, 08:51    [Cytuj]

Cytat:
"Chopin" wypłynął na pełnych żaglach. Kierunek: Martynika

sobotę rano z portu w Szczecinie wypłynął w kierunku Martyniki wyremontowany żaglowiec "Fryderyk Chopin". Na jego pokładzie jest 30 uczniów, którzy wreszcie będą mogli kontynuować rejs, przerwany rok temu przez sztorm. Żaglowiec stracił wówczas oba maszty.
W tegoroczny rejs wypływa ta sama młodzież, co przed rokiem. Zeszłoroczna "Szkoła pod Żaglami" została przerwana, gdy podczas sztormu żaglowiec stracił oba maszty. Musiał zostać odholowany do angielskiego portu.
Po nieszczęśliwym wypadku sądzono, że naprawa potrwa krótko, a rejs będzie wznowiony. Doprowadzenie żaglowca do stanu idealnego trwało jednak aż pół roku. W tym czasie młodzież cierpliwie czekała na spełnienie obietnicy o powrocie na morze.

Teoria w parze z praktyką

Żeby dostać się na pokład legendarnego żaglowca trzeba najpierw zostać wolontariuszem i angażować się w pomoc osobom starszym. Na podstawie wyników pracy oraz zawodów sportowych wyłaniani są załoganci.
Uczniowie są podzieleni na trzy równe zespoły (zwane wachtami) i pełnią służbę pokładową, zmieniając się co 4 godziny. W tym rytmie mają 4 godziny służby i 8 godzin odpoczynku. Przez pięć godzin, od śniadania do obiadu mają zajęcia szkolne.
Podczas rejsu zajęcia zorganizowane są według konkretnych problemów - lekcje ze wszystkich przedmiotów przenikają się. Na przykład prowadzone na morzu lekcje fizyki dotyczą meteorologii czy teorii żeglowania, a biologii - śródziemnomorskiej fauny i flory.
Codziennie z każdej wachty oddelegowuje się kolejnego ucznia do służby kambuzowej, dzięki temu kucharz ma zawsze pomoc trzech osób w przygotowywaniu oraz wydawaniu posiłków.
Kiedy żaglowiec płynie, lekcje odbywają się każdego dnia. Przerwy w zajęciach są w czasie postojów w porcie. Na pokładzie zostaje nieliczna wachta. Reszta załogi może zwiedzić miasto lub wybrać się na nieco dalszą wycieczkę.

Kurs na Martynikę

Trasa "Fryderyka Chopina" przebiegała będzie przez Morze Północne, Anglię, Maderę (Portugalia), Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Zielonego Przylądka, aż do Fort de France na Martynice.
W czasie drugiego semestru nauki trwał będzie rejs powrotny przez Azory, europejskie porty kanału La Manche oraz Morza Północnego.


Źródło
 
 
~Valas

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 379
Wysłany: 2012-08-25, 12:06    [Cytuj]

Piękny epilog:
Od złamanych masztów do zwycięstwa w Dublinie
Cytat:
"Fryderyk Chopin" zwyciężył w najsłynniejszych regatach wielkich żaglowców - Tall Ships' Races - dowiedział się portal Gazeta.pl. Polski żaglowiec zajął pierwsze miejsce w najbardziej prestiżowej klasie "A" i osiągnął najkrótszy czas w całych regatach, co daje mu zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. To pierwsze od 1989 r. zwycięstwo Polaków w tych regatach.
"Fryderyk Chopin" nie wygrał wprawdzie żadnego z trzech etapów regat na trasie Saint Malo - Lizbona - Kadyks - La Coruna - Dublin, jednak wysokie miejsca we wszystkich etapach przesądziły o jego zwycięstwie zarówno w klasyfikacji żaglowców klasy "A" - powyżej 40 m długości - jak i w klasyfikacji generalnej, którą zakończył z najlepszym czasem.

- To piękny sukces. Atmosfera tu na gali finałowej w Dublinie jest wspaniała, wszyscy się cieszymy. Gratuluję zwycięskiej załodze i dowódcy - mówi portalowi Gazeta.pl Małgorzata Czarnomska, która również pływa na "Chopinie" jako kapitan.

To nie koniec nagród dla "Chopina" - nagrodę za najlepszą komunikację zdobył pierwszy oficer "Chopina" Bartłomiej Skwara. Nagroda za najlepszą paradę załogi również przypadła polskiej jednostce. W regatach uczestniczyły też w tym roku "Dar Szczecina", "Kapitan Borchardt", "Pogoria", "ORP Iskra" i "Zawisza Czarny".

"Chopin" wygrywa prestiżowe regaty żaglowców

W pierwszym etapie regat - od Saint Malo do Lizbony - "Chopin" wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie. W drugim etapie zdobył szóste miejsce klasyfikacji ogólnej i trzecie w swojej klasie (pierwszy był tu polski "Dar Młodzieży"). W trzecim - ostatnim etapie z La Coruny do Dublina "Chopin" w obu klasyfikacjach był trzeci. Żadnemu z pozostałych żaglowców nie udało się osiągnąć lepszych wyników i w rezultacie to "Chopinowi", dowodzonemu przez kapitana Tomasza Ostrowskiego przypadło pierwsze miejsce. Zbudowany w 1992 r. w gdańskiej stoczni Dora według projektu inż. Zygmunta Chorenia bryg dołączył tym samym do szacownego grona zwycięzców Tall Ships' Races.

The Tall Ships' Races - prestiż i tradycja

The Tall Ships' Races (dawniej : The Cutty Sark Tall Ships' Races - M.G.), w polskiej tradycji znane również jako Operacja Żagiel, to najbardziej prestiżowy światowy zlot i regaty wielkich żaglowców. Pierwszy raz - jeszcze nieoficjalnie - zorganizowano je już w 1938 r. w Sztokholmie. Po II wojnie światowej ideę wskrzeszono w 1956 r. Za każdym razem finał odbywa się w innym porcie.

Od lat 70. regaty zyskały ogromną popularność. To także czas świetności polskiego żeglarstwa w Tall Ships' Races - w 1972 r. po raz pierwszy bierze w nich udział żaglowiec z bloku wschodniego - Dar Pomorza - i od razu wygrywa pierwszy etap. Dwa lata później po raz pierwszy żaglowce zawijają do Gdyni. Polskie porty - Gdańsk, Gdynia i Szczecin - gościły od tej pory żaglowce jeszcze kilkakrotnie. W 2013 r. organizacja Tall Ships' Races przypadła Szczecinowi. A na listę polskich zwycięzców regat wpisały się jeszcze do 1989 r. "Dar Pomorza" (1980 r.), "Pogoria" (1980 r. w ówczesnej klasie A2), "Dar Młodzieży" (1982 r.) i "Iskra" (1989 r.).

Od złamanych masztów do zwycięstwa w Dublinie

Droga "Chopina" do zwycięstwa była wyjątkowo trudna. Jeszcze niewiele ponad rok temu po pechowym wypadku stał z połamanymi masztami w brytyjskim Falmouth, a jego szanse na szybki powrót na morze były małe. Gdyby nie załoga statku i jego pasjonaci - oraz wyasygnowane przez nowego armatora pieniądze - remont mógłby trwać jeszcze dłużej. Przymusowy postój w Wielkiej Brytanii trwał aż 236 dni. Jednak w czerwcu 2011 r. "Chopin" zameldował się wreszcie w Szczecinie. Kilka miesięcy temu Izba Morska określiła przyczyny wypadku, w którym stracił maszty. Statek zaczął regularnie pływać w rejsy. Na jeden z nich popłynęła ekipa portalu Gazeta.pl.

10 dni pod żaglami. Ekipa Gazeta.pl na "Chopinie"

Sprawdzaliśmy przez 10 dni, jak się na "Chopinie" pływa i żyje. Założenie było proste: reporter portalu Gazeta.pl jest normalnym członkiem załogi, robi wszystko to, co inni i tak samo starannie, jak inni. Wraz z całą załogą "Chopina" chodziłem więc po rejach, stawiałem żagle, szorowałem pokład, przygotowywałem z kukiem jedzenie dla załogi, pod okiem bosmana zaplatałem liny i odwiedzałem piękne porty. 10-dniowy rejs "Chopinem" sfilmowaliśmy dla Czytelników portalu
Ostatnio zmieniony przez Valas 2012-08-25, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Leonidas

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-08-25, 19:00    [Cytuj]

BRAWO! Ta wygrana to fantastyczna promocja naszych żeglarzy i kraju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

MAZURY INFO PL - KONTAKT

| strona główna | internet | o serwisie |
(C) 2008 Copyright by mazury.info.pl

CZARTER JACHTÓW NA MAZURACH NOCLEGI NA MAZURACH