Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

Barki, houseboaty, camperboaty, wypornościowe jachty motorowe - wypornościowy jacht motorowy Nautika 830 - było: Nautika 750

don alonso - 2011-09-13, 19:32
Temat postu: wypornościowy jacht motorowy Nautika 830 - było: Nautika 750
Dotarła do mnie na skrzynkę pocztową informacja o kolejnej wersji Nautiki.
Ma długość 7,5 metra szerokość 2,9 metra i wysokośc nad KLW 2,55 metra.
Ma dwie kabiny i rozkładane miejsce do spania w messie. Jest projektowana w wersji z silnikem przyczepnym lub stacjonarnym. Waży 2,2 tony więc może być holowana za samochodem i może być slipowana.

AdminEdit: Zmieniłem temat zgodnie z obecnym stanem faktycznym

mazury.info.pl - 2011-09-13, 20:45

Do mnie też dotarła. Jak uzyskam zgodę na publikację - wrzucę na forum info.
don alonso - 2011-12-28, 15:31

Znana już jest cena łódki w wersji podstawowej, chyba bez silnika. Sam jacht bedzie prawdopodobnie do obejrzenia na Targach Wiatr i Woda w Warszawie.
Piotr Lewandowski - 2011-12-28, 15:35

don alonso napisał/a:
Znana już jest cena łódki w wersji podstawowej, chyba bez silnika. Sam jacht bedzie prawdopodobnie do obejrzenia na Targach Wiatr i Woda w Warszawie.
Ciekawe jak wypadnie w porównaniu z motorowodną premierą Northmana, będą podobnych rozmiarów. Z chęcią obydwie obejrzę. Po prawdzie - hausbot to jedyny jacht, którego zakup bym kiedyś rozważył.
Artur 66 - 2012-01-06, 12:44

Znalazłem potwierdzenie, że podczas targów Wiatr i Woda w Warszawie odbędzie się premiera motorowego jachtu spacerowego NAUTIKA 750.

Bardzo zgrabna, może na Mazurach cieszyć się większym powodzeniem, od swojej większej poprzedniczki.

Dane techniczne:
Długość kadłuba: 7,50 m
Szerokość kadłuba: 2,90 m
Zanurzenie: 0,45 m
Wysokość nad KLW: 2,55 m
Silnik przyczepny/stały: 12 hp
Zbiornik paliwa: 70 l
Zbiornik wody: 150 l
Ciężar transportowy: 2000 kg
Załoga / koje: 6/6
Kategoria projektowa: C

Źródło

mazury.info.pl - 2012-01-07, 23:38

Dyskusję nt. praw autorskich przeniosłem do nowego wątku:
http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=4519

shaker - 2012-01-23, 11:29

Myślę że strzał w dziesiątkę. Wiele osób na gwałt pozbywa się motorówek. A Są to ludzie z kasą i suma 300 tyś nie przeraża ich w ogóle.Za to gabaryty nautiki 1000 czy nautinera 38 przerażały ich. Waga transportowa jest jak najbardziej ok można ciągać to za autem co nie jest bez znaczenia. Muszę podrzucić znajomemu informację bo szuka housebota.
plitkin - 2012-01-23, 12:14

Mnie niepokoi ogromna nadbudówka. Jaką to ma powierzchnię wystawioną na boczny wiatr...

A że rozmiar to strzał w dziesiątkę - to prawda. Widać ruch w tym segmencie: northman robi 25cio stopową barkę, na targach w Poznaniu była Omega czy jakoś tak. Widać, że coraz więcej się tego pojawia na szlakach. To wygodne i fajne rozwiązanie dla lubiących wodę a nie potrzebujących żagli.

Zresztą, w segmencie jachtów żaglowych jest mocne obłożenie w każdym sensownym rozmiarze śródlądowym. Sądzę, że firmy przystopują teraz z nowymi modelami, a barki to będzie kolejny etap rozwoju.

shaker - 2012-01-23, 12:33

nadbudówka to problem wszędzie i przy bocznym wietrze zwłaszcza w porcie nie jest to takie proste do ogarnięcia. Ster strumieniowy to podstawa w tej jednostce.
Ale mało właścicieli pływa przy złej pogodzie jachty te są podatne na kołysanie przy fali bocznej. Ale i tak pływanie tym to frajda. Dziwię się że jeszcze się nie ogłaszają młodzi do prowadzenia tych jednostek bo sterowanie jest nużące i jak wiadomo o piwku nie ma mowy.
a tak biorę łepka płace za godzinę tak naprawdę nic nie robienia.

don alonso - 2012-01-23, 16:25

Też uważam, że ten projekt powinien być udany, może okazać się tzw. strzałem w dziesiątkę. Zobaczymy na targch Wiatr i Woda.

Co do dużej powierzchni bocznej Nautiki 1000, to silny boczny wiatr tylko raz sprawił nam problem.

Co do kołysania, to Nautika 1000 zachowuje się na fali nadzwyczaj dobrze. Przy 60 - 80 cm fali od rufy, czy od dziobu kołysanie jest praktycznie zerowe, trochę prezeszkadza "bicie" przednią płaska częścią dna. Przy fali na burtę, kołysanie nie powoduje spadania naczyń z półek, wręcz przeciwnie w messie jest nieodczywlne, natomiast na stanowisku sternika, z racji tego, że jest położone wyżej już się je odczuwa.

Nautika 750 będzie o wiele lżejsza od Nautki 1000 (moja waży ponad 4 tony bez paliwa i wody - została zważona podczas wodowania) co zapewne sprzyja jej więszej stabilności. Lżejsza jednostka, relatywnie wysoka, zapewne będzie mniej stabilna.

CJ-sailor - 2012-01-24, 19:05

Przy 7,5 metra nie powinno być problemów z manerwami a jak wstawią ster strumieniowy równie mocny co w NAUTICE 1000 to manewry w portach nie będą sprawiały problemów
mazury.info.pl - 2012-02-16, 15:55

Właśnie otrzymałem informację, że z Nautiki 750 zrobiła się Nautika 830. Za niecałe dwa tygodnie ma być skończony pierwszy egzemplarz, który zostanie zaprezentowany w Warszawie.
Artur 66 - 2012-02-16, 23:45

Porównując te dwa projekty 750 i 830, to zmianom uległ napis na kadłubie określający wielkość :-P :lol: .
Na mój gust będzie zgrabniejsza od 1000, tamta wydawała mi się trochę kolumbryniasta.

mazury.info.pl - 2012-02-16, 23:46

Na rysunkach nic się nie zmieniło... ale prawie metr różnicy w długości kadłuba wiele zmienia.
Artur 66 - 2012-02-16, 23:55

Oczywiście, to prawie 3m2 do zagospodarowania, a licząc dwa poziomy to 2 x więcej :-P .
Tak czy inaczej z chęcią obejrzę na targach.

plitkin - 2012-02-17, 00:31

Nie rozumiem co to znaczy "zrobiła się"?
Czy oznacza to, że powstał nowy model i będą dwa? Czy może po przemyśleniach producent wydłużył jednostkę? Czy może dodał bukszpryt czy rufę dokleił i wyszło o 80 cm więcej? Czy specjalnie wcześniej puścił zmyłkę dla przeciwnika by konkurencja nie miała czasu zadziałać?
Ciekaw jestem.

A łódkę na targach obowiązkowo obejrzę.

mazury.info.pl - 2012-02-17, 00:42

Będzie jeden model (z tego co wiem). Przynajmniej na razie. Powodów tej zmiany możemy się jedynie domyślać. :-P
Piotr Lewandowski - 2012-02-17, 06:55

mazury.info.pl napisał/a:
Powodów tej zmiany możemy się jedynie domyślać. :-P
I to tylko nieśmiało :-P
mazury.info.pl - 2012-02-29, 00:43

Wyścig z czasem trwa także w Delphi, budującej Nautikę 830 na targi.
plitkin - 2012-02-29, 00:47

Dobrze widzę? Sterówka na dziobie? :roll:
mazury.info.pl - 2012-02-29, 00:53

Tak. W ubiegłym sezonie było to testowane na Nautikach 1000. Podczas upału sprawdza się to doskonale. Oczywiście jest możliwość "przejęcia kontroli" ze sterówki.

Podwójny pulpit sterowniczy nie jest żadną nowością. Jest powszechnie stosowany w dużych jachtach motorowych. Na Mazurach m.in. w kultowym houseboacie Europa 700 (w tym przypadku na górnym pokładzie).

plitkin - 2012-02-29, 09:52

Wiem. Moje zdziwienie budzi, że na dziobie. NIe spotkałem się. Choć nie jestem też znawcą tego typu konstrukcji.
Artur 66 - 2012-02-29, 10:05

Pomysł może się sprawdzić przy cumowaniu w ciasnych portach, ciekawa propozycja.
Bodo - 2012-02-29, 10:13

Zapowiada się rywalizacja na .... niedoróbki...... ;-) :mrgreen: :mrgreen:

Ciekawe, czy takie koło na dzibie, nie będzie zasłaniało widoku ze sterówki kokpitowej..... wydaje mi się, że mnie mogłoby to trochę rozpraszać czy denerwować..... ale to tylko dywagacje .... :-D

plitkin - 2012-02-29, 10:15

A bo ja wiem... Sądzę, że w miarę kumaty sternik sobie poradzi przy każdym rozwiązaniu i nie ma co sobie filozofii do tego dorabiać. Łódka zarzuca rufę a nie skręca dziobem, więc przewagi nie widzę. Co nie znaczy, że z cumowaniem będzie problem. Damy radę.

Widzę inną wadę: sternik siedzi na odludziu. Wszyscy się bawią w kokpicie, a sternik-biedactwo siedzi w samotności sam na dziobie lub w środku w upały. Nad kokpitem jest tent, więc załoga się schowa przed słońcem, a sternik nie. A jakie widzicie plusy sterówki na dziobie?

Artur 66 - 2012-02-29, 10:25

Ale tam są dwa stanowiska sterowe, więc sternik spragniony kontaktu z załogą, będzie śmiało podążać za towarzystwem ;-) :lol: .
Plusem może okazać się możliwość obserwacji z dziobu przy cięższych manewrach, szczególnie dla mniej wprawnych sterników, ciekawe czy to dodatkowe stanowisko to opcja czy standard ?.

plitkin - 2012-02-29, 10:50

Faktycznie, nie zwróciłem uwagi, że w kokpicie też jest! No to super! Nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że druga sterówka jest w środku... :oops:
W każdym razie zapowiada się ciekawa łódka - mamy co porównywać! Konstrukcje będące już na rynku od jakiegoś czasu w tym rozmiarze do mnie nie przemawiały, ale zarówno tutaj, jak i w Nexusie widzę lepsze rozplanowanie całości. Będzie ciekawie!

don alonso - 2012-02-29, 13:29

Stanowisko sterowe na dziobie zastosowane w Nautice 1000 jest autorskim pomysłem Pana Szafrańskiego. Raczej nie spotykanym w tego typu konstrukcjach. Doskonale sprawdza się w ładna pogode na Mazurach, kiedy cała załoga plażuje na deku i sternik nudzi sie w samotności. Manewrowanie taka łupina nie sprawia kłopotu bez wzgledu na miejsce stanowiska sterowego.
don alonso - 2012-03-11, 21:37

Relacja z Targów Wiatr i Woda

Zadebiutowały dwie konstrukcje - Nexus i Nautika. W rozmieszczeniu miejsc do spania, mini mesy i kambuza oraz kabiny saniarnej obie są identyczne. Nautika oferuje pełna wysokość we wszystkich ponieszczeniach i sporo miejsca w mesie/kambuzie. Prezentowany egzemplarz miał jasną wybudowę (z tańszego materiału) ale pomimo tego wydawało sie troche ciasno. Może pomogło by wstawienie pseudo bulaji do drzwi, zawieszenie telewizora i jakieś lustro. Tradycyjnie Delphia nie zaoferowała zamykanych jaskółek, co, nie tylko ja, uważam za zasadniczy błąd. Sterówka-kokpit bez zarzutu, choc śmieszyła mnie ręczna wycieraczka przedniej szyby. Nie wiem, może stocznia dodaje krasnoludka do jej obsługi? Bo inaczej się nie da. W sumie jacht sprawia dobre wrażenie, jest starannie wykończony. Dobre żeglowanie dla 4 osób. W nawigacji na pewno pomoże zlokalizowany na dziobie ster strumieniowy. Konsekwentna kontynuacja eleganckiej linii przez projektanta Pana Skrzata. I brak dobrego designera wnętrz jachtowych. No cóż "noblesse oblige" bracia Kotowie!

mazury.info.pl - 2012-03-21, 13:58

Nautikę już testują w Augustowie. Szlak WJM jeszcze jest zamarznięty w całości.
Artur 66 - 2012-03-21, 14:39

Masz jakąś wiedzę, jak się sprawdza to koło sterowe z przodu ?
mazury.info.pl - 2012-03-21, 14:53

O co konkretnie pytasz? Steruje się nim identycznie jak byłoby zamontowane z tyłu. Jest jedynie inny punkt widzenia. To rozwiązanie było przez cały sezon testowane na czarterowej Nautice 1000. Klienci nie mieli problemów.

W dużych jachtach motorowych podwójny pulpit sterowniczy (drugi na tzw. Flybridge'u) nie jest niczym nowym.

Artur 66 - 2012-03-21, 15:08

Chodziło mi o to, czy rzeczywiście bardzo ułatwia sterowanie w ciasnych miejscach przy cumowaniu, czy może to taki dodatek czysto rekreacyjny, bez którego można się obejść.

Na wodzie całkiem fajnie się prezentuje, nie wygląda na tak ciężko.

mazury.info.pl - 2012-03-21, 15:11

Dodatkowa sterówka nie jest "do cumowania" tylko do sterowania "marszowego". Zza szyby nie da się w pełni docenić/podziwiać mijanych krajobrazów. Zdecydowanie lepiej "doświadcza się" rejs podczas pięknej pogody z flybridge'a. Można się oczywiście bez tego obejść - to dodatkowy koszt.
Piotr Lewandowski - 2012-03-21, 15:35

Ja tylko przypomnę o funkcjonalnej kolizji dziobowego stanowiska sterowego i luku. Obecnie sternik siedzi jednym pośladkiem wyżej, drugim niżej (sam próbowałem). Trzeba to jak najszybciej poprawić.
yep - 2012-03-21, 17:42

Stanowisko sterowe na dziobie powstało z dwóch przyczyn. Po pierwsze to przy ładnej pogodzie sternik siedział w sterówce jakby za karę. Było mu samotnie i gorąco. Po drugie to siedząc na dziobie zupełnie nie słyszy się silnika . W Nautice EKO wprawdzie też nie słyszy się silnika ale śruba powoduje zawirowania wody co po godzinie zaczyna też trochę doskwierać. Jeśli chodzi o siedzenie do stanowiska sterowania dziobowego to jest specjalny materac na napy na którym się siedzi. Jest też też wariant z demontowanym fotelem który wchodzi w szynę - jak w niektórych motorówkach.
don alonso - 2012-03-23, 10:11

A czym jest napędzana ta jednostka?
yep - 2012-03-25, 19:18

ten konkretny egzemplarz pokazany tu na Forum posiada najsilnijeszy z mozliwych w tej łodzi Diesel 30 KM. Najsilnijeszy silnik doczepny spalinowy przeznaczony do tej łodzi to 50 KM.
shaker - 2012-04-02, 12:40

Dobra gadu gadu a jaka cena golasa ktoś wie? Może chociaż rząd wielkości. 2 z przodu czy jeszcze nie.
plitkin - 2012-04-02, 13:06

No nie przesadzaj. Z tego co pamiętam na targach - dwójka była kolejną cyferką po jedynce. Ale nie pamiętam szczegułów - spytaj Northmana.
Piotr Lewandowski - 2012-04-02, 13:13

plitkin napisał/a:
spytaj Northmana.
A może jednak Jachtowca?
plitkin - 2012-04-02, 13:35

O kurde :) Nie wiem czemu o nexusie myślałem.
Nautica targowa kosztowała ok 235 tys. netto AFAIR.

don alonso - 2012-04-02, 18:48

I z tego co wiem, była już sprzedana ;-)
shaker - 2012-04-03, 06:19

No to strasznie tania nie jest.Bo nexus coś wyczytałem około 106 bez silnika. Stacjonarny 30KM z montażem 30 tyś i mamy 136000 straszna rozbieżność mi się rodzi albo coś niedopowiedziane jest.
northman - 2012-04-03, 08:42

Nexus 850 jest jachtem o nieco innych założeniach projektowych.
Aby utrzymać atrakcyjną cenę czarteru i wersji podstawowej przewidywaliśmy tu głównie wersje cabrio lub open. Czyli składane bimini z opcjonalnie osłoniętymi bokami lub odkryto pokładową. Hard top będzie dostępny za ok 10 tyś PLN i pojawi się głównie na jachtach armatorskich.
Taka wersja moim zdaniem wystarczy na wakacyjne rejsy czarterowe kiedy pływamy przy słonecznej pogodzie.
Nautica 820 posiada w cenie o której piszecie hard top , diesla i przeszkloną nadbudówkę. Przy takim wyposażeniu Nexusa 850 różnica w cenie nie byłaby już tak wielka. Koszt diesla to ok 40 tyś PLN , a hard top i szyby następne kilkanaście tysięcy.

plitkin - 2012-04-03, 10:01

Poza tym targowa Nautica miała drugą sterówkę, okna w burcie, otwierane okienko w hardtopie i wycieraczkę. Za to też jest dopłata.
Wyposażenie jachtu potrafi spokojnie podwoić cenę podstawową. Stąd mało miarodajne są często porównania jachtów w cenie podstawowej, bo jeden może mieć sporo czegoś, czego drugi nie ma. Trzeba sprowadzać kalkulację do tego samego poziomu wyposażenia.

don alonso - 2012-04-03, 12:18

Z tą wycieraczka to nie przesadzajmmy. Ręczna wycieraczka przedniej szyby, taka jak na egzemplarzu wystawowym, jest w standardzie. W tym przypadku przeznaczona jest dla osobników o długości ręki ponad 1,5 metra.... :-D
mazury.info.pl - 2012-04-03, 12:23

don alonso napisał/a:
Ręczna wycieraczka przedniej szyby, taka jak na egzemplarzu wystawowym, jest w standardzie. W tym przypadku przeznaczona jest dla osobników o długości ręki ponad 1,5 metra.... :-D


Zawsze to lepsze niż stać na dziobie ze ścierką ;-)

Odnośnie wycieraczek. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę kupującym (nie tylko Nautiki) z czego (z jakiego materiału) jest wykonana szyba, na której działa wycieraczka (obojętnie czy ręczna czy elektryczna).

Jeżeli nie jest to szkło hartowane - to dosyć szybko szyba będzie porysowana. Dlatego zawsze warto dopłacić i wziąć szkło hartowane niż jakąś tanią pleksę. Wiele osób spotkanych na szlaku już się na tym "przejechało". Czasem udaje się taką szybę wymienić w ramach gwarancji, czasem nie.

don alonso - 2012-04-03, 12:34

Jestem posiadaczem owej nieszczęsnej plexy. Jak sie informowałem, na razie stocznia nie opracowała technologii wymiany szyb z pleksi na szkło hartowane. No, ale może się coś w tej sprawie zmieniło. W tej sytuacji nie pozostaje wiec nic innego jak obchodzić sie z tą plexą jak ze śmierdzącym jajkiem. Trzeba ją czyścić, wycierać pióro wycieraczki i używać w ostateczności. Po sezonie nie jest tragicznie, ale trzeba szybę przeszlifować.
shaker - 2012-04-03, 12:44

A no czułem że tak to wygląda. Ale dobrze że ktoś napisał co i jak. Bo to jest pierwsze pytanie ile to kosztuje. Nautika 235tyś a Nexus z hardtopem 190tyś
A robiliście badania hałasu w sterówce ? Bo jak zawalicie jak Nautiner w żaglach 85db to podziękował.

don alonso - 2012-04-03, 13:43

Dokopałem sie do testu z 2010 roku magazynu Skiper dla Nautiki 1000 z silnikiem 54 kM firmy Yanmar przy obrotach silnika 2.5 tys i predkości około 12 km/h w kokpicie zmierzono 74 decybele. Dla przykładu jest to dopuszczalne natężenie hałasu na ulicy dużego miasta. Myśle, że dla Nautiki 830 wynik bedzie trochę lepszy bo silnik ma moc 30 kM. Czekamy na testy!
shaker - 2012-04-04, 06:54

To wynik naprawdę można uznać za dobry taka wartość to tak jak w aucie średniej klasy przy prędkości 120. Nautiner z 42 konnym silnikiem ma 75 przy 1500 :mrgreen: ba ma ponad 70 przy 1000. Powiem że po całym dniu pływania nautinerem człowiek schodził jak obity. Raz musiałem szybko wracać z mikołajek na pełnym gazie (85db) masakra. Dlatego zwracam uwagę na hałas. Ja przerobiłem w zeszłym roku .... wróć zrobiłem wyciszenie bo go nie było i jak jutro zwoduję to zrobię pomiary hałasu.
don alonso - 2012-04-04, 09:03

A to ciekawe. Postanowiłem zweryfikowac dane z testu. Na majówke porzycze z BHP przyrząd i dokonam własnych pomiarów.
shaker - 2012-04-04, 12:48

O to chodzi żeby posprawdzać takie drobiazgi i podpowiadać ludziom bo my jako króliki doświadczalne walczymy z problemami wieku dziecięcego konstrukcji i myślę że powinniśmy sugerować użytkownikom, producentom i nowym właścicielom problemy, błędy i inne spostrzeżenia odnośnie jednostek.
Bo kwiatków jest dużo. Za małe windy kotwiczne. Za słabe stery strumieniowe. Ręczne wycieraczki. Hałas. Nieprzepisowe montowanie wlewów wody, paliwa i ścieku. Niektórzy producenci nie mają pojęcia czasem jakie błędy konstrukcyjne robią.
Może by trzeba wydzielić nowy temat.

pamiętajmy że np. długość łańcucha kotwicznego 20m na housebocie wystarczy nam. Pływa się i jest ok. Ale z punktu widzenia przepisów już nie. I potem nabywca się może zdziwić że ubezpieczyciel czegoś nie wypłacił bo kotwica według przepisów była zła.

don alonso - 2013-05-31, 21:59

No i dolpłynęła di Poczdamu:
mazury.info.pl - 2013-05-31, 23:06

Z Tobą na pokładzie?
don alonso - 2013-06-01, 06:16

No nie, ja tylko ją wczoraj zoczyłem z pokładu mojej "tysiączki". To łódka czarterowa była.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group