Forum MAZURY.INFO.PL
założone 15 maja 2008r.

Houseboating / Camperboating - OT do wątku dot. nazewnictwa

northman - 2014-01-15, 22:08
Temat postu: OT do wątku dot. nazewnictwa
Wydzielone z:
http://forum.mazury.info....p=157628#157628


Znowu się pogubiłeś :mrgreen:
Ostatnio negując półślizg Nexusa 850 opisałeś go jako ślizg , a teraz Nautica ma być pierwsza ?

mazury.info.pl - 2014-01-15, 23:31

Zawiłe są ścieżki jachtowego nazewnictwa :-P
Colonel - 2014-01-16, 07:47

NOrthmanie, o to chodzi! Teraz podyskutujemy o pierwszeństie oraz procencie ślizgowości a promocja leci za darmo.
yep - 2014-01-16, 17:09

northman napisał/a:
Znowu się pogubiłeś :mrgreen:
Ostatnio negując półślizg Nexusa 850 opisałeś go jako ślizg , a teraz Nautica ma być pierwsza ?

Wiem że tylko czekasz abym sie pogubił. Tymczasem ja stwierdzam tylko fakt. Kiedy powstał Nexus to nie słyszałem abyś reklamował go jako pół-ślizgowy czy ślizgowy?!
Nie słyszałem też aby jakikolwiek producent w Polsce reklamował swojego houseboata jako ślizgowego.
Całkiem niedawno na forum niedowierzano że powstaną houseboaty slizgowe a tu już trwają próby Nautiki 1000 Soley "ślizg". Łódź posiada kadłub w pełni slizgowy. Ponad 6 tonowa łódź rozwija prędkość ok. 30 węzlów.
Jednak pierwsza do ciągłej produkcji wejdzie jej mniejsza siostra.

northman - 2014-01-17, 00:32

Nie chodzi o reklamę tylko o fakty.
A czekać nie muszę , wystarczy przeczytać Twoje posty gdzie sam sobie przeczysz i naciągasz argumenty.
Jeśli pisałeś promując swojego półślizgowca (który notabene teraz juz jest ślizgowcem) że Nexus 850 osiągnął ślizg , to nie rozumiem skąd teraz zapowiedz pierwszego ślizgowego hausboata ?

yep - 2014-01-17, 20:18

northman napisał/a:
Nie chodzi o reklamę tylko o fakty.
A czekać nie muszę , wystarczy przeczytać Twoje posty gdzie sam sobie przeczysz i naciągasz argumenty.
Jeśli pisałeś promując swojego półślizgowca (który notabene teraz juz jest ślizgowcem) że Nexus 850 osiągnął ślizg , to nie rozumiem skąd teraz zapowiedz pierwszego ślizgowego hausboata ?

A to z prostego powodu. Ja zlecając prace do biura konstrukcyjnego wiedziałem czego chce. Chciałem zaprojektowania kadłuba pół-slizgowego do houseboata. Kadłub został zaprojektowany , łódź wyprodukowana i przetestowana.
Podobnie Delphia - wie czego chce - chciała zaprojektowac kadłub ślizgowy i to zrobiła. Przetestowała Nautikę Soley. Nastepnie ulepszyła kadłub i właśnie trwają testy.
Ty natomiast wyprodukowałeś Nexusa bez planów kadłuba pół-slizgowego czy ślizgowego. Teraz natomiast chcesz "podpiąć " się pod czyjś pomysł.
Oczywiście rozumiem to ,ale byłoby uczciwiej gdybyś wypromował własny pomysł kadłuba houseboata - czyli abyś wyznaczył sobie cel i zrealizował go.
I tego Tobie życzę. Czekam aż przedstawisz własny pomysł kadłuba houseboata: nie pół-ślizgowego i nie slizgowego - bo ten cel już wyznaczyły sobie i zrealizowały inne stocznie- tylko "Twojego" - jak go nazwiesz , zrealizujesz i wypromujesz to już leży po Twojej stronie.
Chetnie poznamy kolejne nowatorskie rozwiązanie innej Stoczni niż Balt Yacht , czy Delphia Yachts.
Kadłub Nexusa wyraźnie różni sie i zachowuje na wodzie, od kadłuba pół-ślizgowego wykonywanego przaez Balt Yacht, czy też ślizgowego nad którym pracuje Delphia Yachts.

northman - 2014-01-18, 13:54

Mówię o kłamstwach którymi się posługujesz , a nie o reklamie.
Reklama nie usprawiedliwia kłamstwa i robienia z klientów idiotów.
Odnośnie podłączanie się pod twoje działanie to jest to ostatnia rzecz którą miałbym zrobić.
U nas prędkość i testy jachtów półślizgowych wynikały z potrzeby klientów w nadmorskich portach , i to oni zainicjowali takie rozwiązanie zanim narysowałeś swój jacht.
Ty jako przedstawiciel producentów wielkoseryjnych łodzi kreujesz sztucznie taka potrzebę na mazurach i poniekąd deprocjonujesz dotychczas sprzedane przez ciebie jednostki.
Jedyny cel to zapełnienie linii produkcyjnych po utracie klientów na innych rynkach.
Jestem daleki od takiej polityki bo stabilność moich partnerów (firm czarterowych i ludzi którzy zainwestowali własne oszczędności w moje jachty ) to moja stabilność.
Najlepszym cenzorem siły marki jest rynek wtórny - bo on nie da się zakląć słowami czy życzeniami producentów i dealerów. Zachęcam do jego obserwacji podając proste przykłady :
Oferowana przez Ciebie Nautica 820 w wersji z hardtopem przed rokiem za ok 140 tyś sprzedana w nadmiernej na mazury ilości z trudem znajdowała klientów , a teraz ten jacht produkowany w oparciu o sprzedawane laminaty można kupić na giełdzie tego portalu za 90 tyś PLN.
Więc po roku klient z trudem sprzeda ją za 80 tyś PLN.
W czarterze ilość tych jachtów była tak duża że z trudem można było znaleźć klienta za 300 PLN (chwaliłeś się że sprzedałeś ich ponad 20 sztuk i był to efekt tak dużej ilości na tak małym rynku), co w połączeniu z dużymi przestojami generowało w najlepszym wypadku przychód 20 tyś PLN z których trzeba zapłacić koszty portu , obsługi , ubezpieczenia.
Wystarczy te liczby wstawić do biznesplanu i zobaczyć że nawet dotacja nie wyprowadzi tu zysku jeśli klient w pierwszym roku popłynął na ponad 60 tyś PLN !
Jak więc przy takiej polityce mają się spełnić twoje wizje wspólnego zarobienia kasy - jeśli już w pierwszym roku klient po odliczeniu kosztów podatku , portu , ubezpieczenia , obsługi jest w plecy kilkadziesiąt tysięcy ?

Dla porównania Nexus 850 który kosztował 150 tyś w sezonie zarabiał ponad 30 tyś , nie schodził z ceną na rynku wtórnym poniżej 137 tyś PLN.

Tak więc myślę że lepiej energie skierować na doskonalenie produktów i walczyć o klientów jakością niż generować sztuczne potrzeby .

Siga2 - 2014-01-18, 20:22

Wg .mnie najgorszym błędem stoczni Delphia było wypuszczenie ze swoich rąk produkcji jachtów gotowych na rzecz sprzedawania skorup .Odbieram to jako działanie krótkoterminowe które na dłuższą metę jest strzałem w stopę . Wieloletnia praca nad bardzo dobrą marką nie pomoże w tym że nowe i używane jachty stracą na wartości . Po co mam kupować jacht za np. 200 jednostek ze stoczni jak mogę to samo / takie jest myślenie potencjalnego nabywcy/ kupić za połowę ceny , że będzie to już inny i garażowy wyrób nie jest brany pod uwagę przez kupującego . Pociągnie to za sobą spadek produkcji w Delphii itd. itp.-- To są szkolne błędy marketingu i polityki sprzedaży które robi się ratując coś chwilowo ,albo nie mając potencjału próbuje się zagarnąć rynek :-> -- Firma Delphia to lata ogromnej pracy i uznania na rynku-- Stracić to ze szkodą dla całej branży można dosyć szybko .
Sprzedając dwadzieścia skorup potencjalnie zarabiam ,ale w tym czasie ludzie w fabryce nie mają co robić ,a koszty stałe są nieubłagane . Zarazem muszę opuścić cenę na swoje własne wyroby ,bo skoro na rynku moje wyroby można kupić taniej to ...... itd. itp. . -- Takich elementów jest mnóstwo . Chyba ktoś tego nie przemyślał zbyt wnikliwie , albo zatrudnia niekompetentną firmę konsaltingową

yep - 2014-01-21, 20:38

Northman - atakujesz mnie po omacku. Przeciez Ty nie wiesz czym się różni kadłub wypornościowy od półslizgowego i ślizgowego. Nie wiesz jak poszczególne kadłuby powinny zachowywać się stojąc, a jak podczas pływania na wprost. Nie wiesz także jak powinny zachowywać sie poszczególne rodzaje tych kadłubów w ostrym skręcie. Nie wiesz jak poszczególne kadłuby powinny wchodzić na czołowa falę i jak powinna przyklejona być część rufowa kadłubów.
A jak wiesz to prosze napisz!
Twój Nexus według mnie posiada kadłub wypornosciowy, który można wprowadzić w pół-slizg oraz w ślizg. Jednak kadłub Nexusa w pół-ślizgu oraz w ślizgu zachowuje się zupełnie inaczej niż kadłub pół-ślizgowy a już zupełnie inaczej niż ślizgowy.
Zupełnie nie wiem do czego zmierzasz?
Zamiast obrażać mnie i kompromitować siebie po prostu napisz jaki kadłub projektował projektant Nexusa. Jak ten kadłub zachowuje się stojąc, jak płynąć pod falę , jak w zakrętach? Jakie były założenia i czy udało się je zrealizować? w jakim zakresie?
Mam wrażenie że jak któraś Stocznia wyprodukuje kiedyś kadłub "wodolotowy" to Ty natychmiast zakomunikujesz że Twój Nexus też jest "wodolotowy".!

don alonso - 2014-01-21, 21:56

Drogi "yep" ten wątek dotyczy zupełnie czego innego. Rozumiem, że masz z czymś problem, ale pisz na temat, albo otwórz nowy wątek.
marekj - 2014-01-21, 22:43

don alonso napisał/a:
ale pisz na temat

Słusznie :-D ,
Cytat:
albo otwórz nowy wątek.

Nieeeee!!!!

Siga2 - 2014-01-21, 23:17

Przenoszenie troszkę nie wyszło , poniewaź tam zostały teraz wyrwane z konteksstu wypowiedzi Funyo, Mirka i moja związane ściśle z tym OT
plitkin - 2014-01-21, 23:30

Rozmawialem w Lodzi z Jackiem Centkowskim, ktory wyrazil uznanie dla Daszkiewicza za kadlub Nexusa i podsumowal slowami "Jacek wie co robi, gdyz jest wyksztalconym i doswiadczonym konstruktorem".
Zwazajac na fakt, iz obaj ci Panowie znaja sie na rzeczy lepiej od nas wszystkich razem wzietych polemike forumowa powinno sie traktowac odpowiednio (z przymrozeniem oka). Przypomne, Jacek Centkowski zaprojektowal omawianego Tytana. Na szczescie konstruktorzy oceniaja rzetelnie prace swoich kolegow po fachu. Obu Panow konstruktorow darze ogromnym szacunkiem m.in. za to wlasnie.

northman - 2014-01-22, 20:43

yep napisał/a:
Northman - atakujesz mnie po omacku. Przeciez Ty nie wiesz czym się różni kadłub wypornościowy od półslizgowego i ślizgowego. Nie wiesz jak poszczególne kadłuby powinny zachowywać się stojąc, a jak podczas pływania na wprost. Nie wiesz także jak powinny zachowywać sie poszczególne rodzaje tych kadłubów w ostrym skręcie. Nie wiesz jak poszczególne kadłuby powinny wchodzić na czołowa falę i jak powinna przyklejona być część rufowa kadłubów.
A jak wiesz to prosze napisz!
Twój Nexus według mnie posiada kadłub wypornosciowy, który można wprowadzić w pół-slizg oraz w ślizg. Jednak kadłub Nexusa w pół-ślizgu oraz w ślizgu zachowuje się zupełnie inaczej niż kadłub pół-ślizgowy a już zupełnie inaczej niż ślizgowy.
Zupełnie nie wiem do czego zmierzasz?
Zamiast obrażać mnie i kompromitować siebie po prostu napisz jaki kadłub projektował projektant Nexusa. Jak ten kadłub zachowuje się stojąc, jak płynąć pod falę , jak w zakrętach? Jakie były założenia i czy udało się je zrealizować? w jakim zakresie?
Mam wrażenie że jak któraś Stocznia wyprodukuje kiedyś kadłub "wodolotowy" to Ty natychmiast zakomunikujesz że Twój Nexus też jest "wodolotowy".!


„Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że niepotrzebnie dałem się sprowokować i wziąłem udział w dyskusji. Nie chcę uczestniczyć w manipulowaniu marketingiem. Nie czuję też potrzeby prowadzenia dyskusji na takim poziomie wyznaczonym przez kolegę z branży. Jestem przekonany, iż nie muszę forumowiczom tłumaczyć oczywistych rzeczy i prostować coraz to nowe błędy publikowane tutaj. Dyskusja na tym poziomie mnie nie interesuje.
Przypominam też wszystkim dyskutantom, iż ja niczego nie muszę ukrywać czy udawać, nie muszę też wymyślać nowych sztucznych trendów: moja propozycja przeprowadzenia rzetelnych testów porównawczych na wodzie (chętnie z udziałem forumowiczów) jest cały czas aktualna. Takie testy są dla nas nauką - wyciągamy z nich wnioski doskonaląc nasze wyroby. Moim zdaniem to lepsze, niż zabawa w ustalanie pierwszeństwa w wykorzystaniu sloganów marketingowych. Uważam, iż to nie slogany pływają, lecz dobrze i solidnie zbudowane jachty.
Wszystkich forumowiczów przepraszam za niepotrzebne próby udowodnienia iż nie jesteśmy wielbłądami i zapraszam do dyskusji na poziomie do jakiego zdążyłem się na tym forum dzięki Wam przyzwyczaić.”
Jestem wdzięczny za uwagi , wiele z nich przyczyniło się do udoskonalenia naszych produktów. Dlatego zarówno ja jak i moi współpracownicy pozostajemy do dyspozycji i współpracy przy rozwiązywaniu realnych problemów.

funyo - 2014-01-22, 21:06

Pomysł testu porównawczego uważam za bardzo ciekawy. Chętnie wziąłbym udział w takim porównaniu, o ile udałoby się zestawić jednostki o podobnych napędach. Dla użytkowników od nazwy kadłuba ważniejsze są właściwości nautyczne, wygoda i prostota obsługi. Test z pewnością rozwiałby sporo wątpliwości i odpowiedział na fundamentalne pytania ;-)
plitkin - 2014-01-23, 00:28

W tescie bym chetnie wzial udzial. Lubie plywac i poznawac nowe! W koncu papiery morskiego sternika motorowodnego mam :mrgreen: A w tym roku nawet paredziesiat godzin na motorowce spedzilem.
juzekp - 2014-01-23, 14:11

northman napisał/a:


Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że niepotrzebnie dałem się sprowokować i wziąłem udział w dyskusji. Nie chcę uczestniczyć w manipulowaniu marketingiem. Nie czuję też potrzeby prowadzenia dyskusji na takim poziomie wyznaczonym przez kolegę z branży. Jestem przekonany, iż nie muszę forumowiczom tłumaczyć oczywistych rzeczy i prostować coraz to nowe błędy publikowane tutaj. Dyskusja na tym poziomie mnie nie interesuje ....

northmanie - zoriętowałeś się - gratuluję ! Mam wielki szacunek dla Ciebie.
juzekp

aleksiasty - 2014-01-23, 22:54

Nie bardzo rozumiem pojęcie testów porównawczych.
Bo niby o z czym porównywać.
Trzeba by skrzyknąć kilku producentów lub dystrybutorów z pływadłami w jednym miejscu i terminie.
A to może być trudne, i chyba jest zupełnie niepotrzebne, i pozostawmy tę ideę organizatorom targów.
Już samo udostępnienie łajby do zapoznania się z walorami nautycznymi (i nie tylko) na wodzie może zachęcić potencjalnych armatorów do podjęcia decyzji, czy chce mieć toto w swojej flocie czarterowej, lub chce zostać armatorem tej konkretnej konstrukcji.

funyo - 2014-01-23, 23:34

aleksiasty napisał/a:
Nie bardzo rozumiem pojęcie testów porównawczych.
Bo niby o z czym porównywać...

W tym konkretnym przypadku chodzi o porównanie Nexusa z Baltem, ich pływalności z silnikami pozwalającymi na uzyskanie więcej niż spacerowej prędkości. I ocenie, która z jednostek lepiej realizuje koncepcję ślizgu/półślizgu.

northman - 2014-01-25, 10:46

Właśnie do takich testów nawołuje i zachęcam .
Cały czas jestem na nie otwarty , aby zapewnić większy obiektywizm gotów jestem nawet zapewnić zaplecze techniczne aby zamienić się jednostkami i dokonać wszelkich pomiarów.
Bez względu na wynik będziemy wówczas dysponować kolejnymi danymi technicznymi niezbędnymi do lepszego projektowania kolejnych jachtów.

yep - 2014-02-06, 20:53

northman napisał/a:
Właśnie do takich testów nawołuje i zachęcam .
Cały czas jestem na nie otwarty , aby zapewnić większy obiektywizm gotów jestem nawet zapewnić zaplecze techniczne aby zamienić się jednostkami i dokonać wszelkich pomiarów.
Bez względu na wynik będziemy wówczas dysponować kolejnymi danymi technicznymi niezbędnymi do lepszego projektowania kolejnych jachtów.

Problem w tym że każda stocznia chce być o krok wcześniej niż konkurencja. Aktualnie Stocznia Balt Yacht jest wiodącą w pół-ślizgowcach , ale już Delphia Yachts realizuje kadłub slizgowy houseboata. Wiem że producenci z Ostróby i Szczecina też prowadzą intensywne prace nad najnowszymi konstrukcjami kadłubub houseboatów.
Te konkurencyjne prace powinny wyjść tylko na "zdrowie" klientom

northman - 2014-02-13, 19:56

Czyli kolejna papka marketingowa by uniknąć testów porównawczych
Jeśli miałbyś przewagę o której piszesz to stanąłbyś bez obaw do testów zamiast bić pianę na forum.
Niech wypowiedzą się fachowcy i użytkownicy

yep - 2014-03-07, 21:48

Nautika S (jak ślizg) to najnowszy produkt Delphia Yachts Kot. To łodź wyprodukowana na zlecenie zamawiającego kadłub ślizgowy do houseboata. Przeszła własnie testy nautyczne. Wystawiona zostanie na WIW w Warszawie.
To pierwszy w Polsce houseboat o kadłubie w pełn ślizgowym.
Spodziewam się że Nexus "też posiada" tę zaletę więc z góry "gratuluję".

plitkin - 2014-03-07, 22:21

yep napisał/a:

Spodziewam się że Nexus "też posiada" tę zaletę więc z góry "gratuluję".


Tak, ale Ty sam pisałeś, że Nexus jest w pełni ślizgowy - to było wtedy, gdy na "topie" było promowanie rzekomo pierwszego półślizgowca, gdy się okazało, że ten półślizgowiec wcale pierwszy nie jest. Wówczas sam wybrałeś wersję, że Nexus jest jachtem ślizgowym. Ponownie proszę o ostateczną decyzję jak to w końcu jest?

Poza tym: ciągłe wymienianie jachtów konkurencji jest co najmniej... niesmaczne. To bardzo negatywnie działa na wizerunek stoczni, którą reprezentujesz.

piotr6 - 2014-03-07, 22:22

yep napisał/a:
To łodź wyprodukowana na zlecenie zamawiającego kadłub ślizgowy do houseboata. .


Jak dla mnie to chyba największy absurd jaki słyszałem, ciekawym jak tym Hausbotem po rzekach popływasz?

aleksiasty - 2014-03-07, 23:28

YEP, a jak sklasyfikujesz popularną Bawarię 36 z silnikami o mocy ponad 700KM :?:
To ma wyposażenie, którego nie powstydził by się najbardziej prestiżowy hausboat, a maszynownię zaliczającą ją do typowych cruiserów...
Po Mazurach śmiga ze cztery takie, więc temat nie jest tak całkiem abstrakcyjny.

Colonel - 2014-03-08, 09:15

To pięćósmych ślizgowiec.

I jeszcze pytanie, czy gratulacje ujęte w cudzysłów, to jakaś ironia, złośliwość?

Siga2 - 2014-03-08, 09:27

Propnuję nazwę i głosowanie
Nazwa ogólna --- Yepowiec
Głosowanko please :-D

pough - 2014-03-08, 09:58

Colonel napisał/a:
To pięćósmych ślizgowiec.

I jeszcze pytanie, czy gratulacje ujęte w cudzysłów, to jakaś ironia, złośliwość?

To brzmi bardzo żeglarsko. :-D Podobnie jak mamy otaklowanie ułamkowe o różnych licznikach i mianownikach i topowe, tak możemy tę nomenklaturę przenieść do kadłubów i mówić o...

...oślizgowaniu ułamkowym i pełnym. :mrgreen:

Colonel - 2014-03-08, 20:00

A co powiemy o ślizganiu się po granicach uczciwości w reklamie? (oczywiście mówię o suplementach diety,a nie o jedenaściedwunastychślizgowcach)
pough - 2014-03-08, 20:10

Można zostać wyślizganym, gdy te granice zostaną przekroczone...
Piotr Lewandowski - 2014-03-08, 20:45

Colonel napisał/a:
A co powiemy o ślizganiu się po granicach uczciwości w reklamie?
To samo co np. o sieci aptek o nazwie "Apteka Dyżurna"... czynnych w zupełnie standardowych godzinach.
yep - 2014-03-10, 21:39

plitkin napisał/a:
yep napisał/a:

Spodziewam się że Nexus "też posiada" tę zaletę więc z góry "gratuluję".


Tak, ale Ty sam pisałeś, że Nexus jest w pełni ślizgowy - to było wtedy, gdy na "topie" było promowanie rzekomo pierwszego półślizgowca, gdy się okazało, że ten półślizgowiec wcale pierwszy nie jest. Wówczas sam wybrałeś wersję, że Nexus jest jachtem ślizgowym. Ponownie proszę o ostateczną decyzję jak to w końcu jest?

Poza tym: ciągłe wymienianie jachtów konkurencji jest co najmniej... niesmaczne. To bardzo negatywnie działa na wizerunek stoczni, którą reprezentujesz.

No jak to? Przecież Nexus jest jachtem spacerowym , wypornosciowym, poł-ślizgowym, ślizgowym, wodolotem i hm. nic mi już na myśl nie przychodzi.
Ale jeśli ktoś przypomni sobie o nowym typie łodzi to Nexus napewno spełni jego wymagania. :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group